سئو و بهینه سازی

اهمیت کلمات کلیدی برای سئو

اهمیت کلمات کلیدی برای سئو

سئو کلمات کلیدی چیست؟

سئو کلمات کلیدی از واژه‌های تکی، تا عبارات پیچیده برای اطلاع‌رسانی در مورد محتوای وب سایت جهت افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک، مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخاطبین تان زمانی که چیزی مربوط به برند شما را جستجو می‌کنند از کلمات کلیدی استفاده می‌کنند.

هنگامی که به طور موثر تحقیق و بهینه سازی در این رابطه شود، واژه‌های کلیدی سئو به عنوان یک راه ارتباطی برای اتصال مخاطب هدف با وب سایت شما عمل می‌کنند.

محتوا چیست؟

به زبان ساده، محتوا به هر نوشته، تصویر، کاراکتر، نماد یا فیلمی‌ گفته می‌شود که بتواند معنا و مفهوم خاصی را به مخاطب منتقل کند. محتوا متنی در حال حاضر در سایت های اینترنتی مهم‌ترین جایگاه را دارد و مقالات معتبر برای کسب جایگاه مناسب در جستجوهای گوگل با هم رقابت می‌کنند. به همین دلیل محتوای متنی اهمیت بسیار بالایی دارد و امروزه مفاهیمی چون استراتژی کلمات کلیدی برای مدیریت بهتر این نوع از محتوا به وجود آمده‌اند.

کلمات کلیدی دقیقا چه هستند؟

کلمات کلیدی به مجموعه عباراتی گفته می شود که کاربران، آن ها را در موتورهای جستجو تایپ می کنند تا به مطالب مورد نیاز خود برسند. مردم از عبارات کلیدی برای رسیدن به بسیاری از نتایج استفاده می کنند. چیزهایی مثل جستجو درباره یک فیلم، وضعیت آب و هوا یا پیدا کردن آدرس و تلفن رستوران مدنظرشان، جزو پر جستجوترین موارد هستند. در واقع هر جستجویی به این منظور انجام می شود تا پاسخ پرسشی را پیدا کند و هدف اصلی موتورهای جستجو مثل گوگل این است تا کاربران خود را در سریع ترین زمان به بهترین پاسخ ها برسانند.

نکته مهمی که از موارد بالا به دست می آید چیست؟ هدف شما به عنوان یک وبلاگ نویس باید این باشد که عباراتی که کاربران آن ها را جستجو می کنند را به خوبی بشناسید تا بتوانید بهترین محتوا را برای رفع نیاز آن ها تولید و منتشر کنید.

چگونه عبارات کلیدی بر استراتژی تولید محتوا تاثیر می گذارند؟

مقاله های سایت هایی که بر اساس تحقیق کلمات کلیدی ایجاد شده اند، با دیگر مقاله های وب سایت های دیگر تفاوت های زیادی دارند. در این مورد، نویسنده این مقاله های سعی می کنند تا بر روی پاسخ یک پرسش مهم، متمرکز شوند.

در برخی از موارد که محتوا سایت بر اساس یک تجربه شخصی است یا قصد معرفی یک ایده جدید را دارد، قضیه متفاوت است. در هر دو مثالی که زده شد به دلیل اینکه محتوا سایت پاسخ یک پرسش موجود را نمی دهد، کسی نیز برای دسترسی به آن محتوا در گوگل، جستجو نمی کند؛ بنابراین ترافیک سایت این دسته از افراد، زیاد نخواهد بود.

البته دقت داشته باشید که نکته بالا به این معنی نیست که شما به هیچ وجه نباید شرو عبه تولید یک ایده یا محتوا جدید کنید؛ شما از روش های مختلفی می توانید به بازدید مورد نیاز خود دست پیدا کنید. اما چیزی که مهم می باشد این است که این دسته از وب سایت ها ترافیک طبیعی مناسبی برای بلند مدت دریافت نخواهند کرد. بنابریت اگر می خواهید ترافیک زیادی داشته باشید، باید مطالب سایت خود را بر اساس دست آوردهای تحقیق کلمات کلیدی تولید کنید.

رایج ترین انواع کلمات کلیدی سئو چیست؟ (با مثال)

کلمات کلیدی را می توان به چند روش برای انواع دلایل طبقه‌بندی و برچسب گذاری کرد. در اینجا رایج‌ترین نوع و نمونه‌هایی از کلمات کلیدی سئو آورده شده است.

کلمات کلیدی حاوی نام برند در مقابل. کلمات کلیدی معمول:

عبارت‌های جستجوی مربوط به یک برند حاوی نام تجاری هستند. این می‌تواند شامل نام‌های تجاری رسمی، علامت اختصاری برچسب دار، نام تبلیغاتی به همراه برند، شرکت‌های مادر و یا هر چیز دیگری با قصد جستجو باشد.

واژه‌های معمول، یا غیر برند، واژه‌های کلیدی سئو دیگری هستند که می‌توانید در نظر بگیرید. عبارات کلامی اغلب مشکل مشتری یا پیشنهاد کسب ‌و کار شما را توصیف می‌کنند. برخی از کسب و کارها نام‌های غیر متمایزی دارند که می‌تواند این توصیف را مشکل تر کند. واژه‌های مربوط به جستجو براساس نام برند به طور کلی بیش‌ترین ترافیک را به این دلیل به دنبال دارند، که جستجوگر سطح ویژه‌ای از آشنایی تجاری و (اغلب) وابستگی با نام آن برند دارد.

مثال‌ها:

کلید واژه مربوط به برند: هیوستون راکتس
کلید واژه معمولی: بزرگ‌ترین سازمان بسکتبال در تمام دوره ها

چگونه کلید واژه ها را انتخاب کنیم؟

این فرآیند براساس نیازها و محدودیت‌های شما تعیین می شود و می‌تواند چهار ساعت یا حتی چهل ساعت طول بکشد و شما می‌توانید برای انتخاب کلید واژه ها و تحقیق روی آن هزینه بپردازید. اگر در مورد تحقیقات کلمات کلیدی سئو حرفه خود جدی هستید، این یک مقدمه سریع برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت تان است است.

۱. کارتان را با کلمات کلیدی شروع نکنید:

قبل از اینکه سئو یا بازاریابی را شروع کنید، فقط به فکر کاربر باشید. از هدف جستجو مشتریان خود، مطلع شوید. قبل از اینکه به ابزارها، سئو و صفحات سایت خود بپردازید، سعی کنید با مشتریانی که به آنها خدمت می کنید و جایگاهی که در آن قرار دارید، همراهی و درک واقعی کسب کنید.

۲. یک لیست از کلید واژه‌ها سئو بسازید:

با استفاده از آنچه در مرحله اول به دست آوردید، به همراه آنچه درباره نیازهای مشتریان و راه‌حل‌های کسب‌وکار خود می‌دانید، یک لیست اولیه از کلمات و عباراتی را که به طور موثر شما را توصیف می‌کنند، تهیه کنید.

۳. داده‌های کلیدواژه سئو موجود را جمع‌آوری کنید:

(اگر سایت تان چند سال است که مشغول فعالیت است): یک فهرست از آنچه در حال حاضر ترافیک را به سایت شما هدایت می‌کند، تهیه کنید. در اینجا چند ابزار رتبه‌بندی کلیدی وجود دارند که می‌توانند در این مرحله به شما کمک کنند:

Google Search Console
Ahrefs
SEMrush
Moz Keyword Explorer

۴. فهرست کلمات کلیدی سئو خود را با استفاده از ابزارهای مختلف ایجاد کنید:

با جستجوی گروه های جدید کلید واژه سئو ، مترادف ها، اصلاحات متداول و کلمات کلیدی طولانی، لیستی را که از مراحل 1 تا 3 ساخته اید، گسترش دهید. فراتر از موارد ذکر شده در بالا، این ابزارهای جستجو کلمات کلیدی سئو، به شما کمک می کنند تا لیست بزرگی ایجاد کنید:

KeywordTool.io
AlsoAsked
Answer The Public
Keywords Everywhere (within Google search results)
Infinite Suggest
KWFinder

۵. عبارات گروهی را با قصد جستجو در سئو انتخاب کنید:

کلمات کلیدی سئو خود را به شکلی دسته‌بندی کنید که برای شما و هر کس دیگری که ممکن است به آن‌ها نگاه کند، ساده و مفید باشد. این می‌تواند با توجه به نوع، موضوع، فاز قیف فروش، یا هر روش دیگری که برای شما منطقی باشد، انجام شود.

۶. نقشه کلمات کلیدی سئو برای محتوا:

۱ تا ۴ کلمه کلیدی ابتدایی را برای هدف قرار دادن هر صفحه براساس یک تعادل دقیق بین دشواری کلید واژه، ارتباط و حجم جستجو انتخاب کنید (با در نظر گرفتن سهم کلیک ارگانیک). عبارات مرتبط در سئو را از نظر معنایی برای کمک به حمایت از کلمات کلیدی اولیه در سئو انتخاب کنید.

۷. همه چیز را دوباره تکرار کنید:

هنگامی که استراتژی کلید واژه سئو شما اجرا شد، گوگل واکنش نشان داده و شما قادر به جمع‌آوری داده‌های کافی و تکرار آن هستید. البته به این موضوع، بهینه سازی موتور جستجو (سئو) گفته نمی شود.

چطور ارزشمندترین و جذاب ترین کلمات کلیدی رو انتخاب کنیم؟

» استفاده از پیشنهادات گوگل:

حتما زمانی که داشتید موضوعی را سرچ میکردید با پیشنهادهای خود گوگل مواجه شدید. این پیشنهادات یکی از بهترین راهنمایی هایی است که میتونید از گوگل بگیرید. این پیشنهادها نشان دهنده کلیدواژه های مرتبط پرسرچ است. یعنی کاربران این کلیدواژه ها رو هم زیاد سرچ میکنند. درست مثل عکس زیر:

پیشنهادات گوگل برای کلمات کلیدی

عکس بالا به ما نشان میدهد که افراد در کنار آموزش سئو، کلیدواژه های دیگری مثل آموزش سئو وردپرس، آموزش سئو در جوملا و …. را هم زیاد سرچ کردند. پس باید در کنار کلیدواژه اصلی نیم نگاهی هم به آنها بی اندازیم تا کلمه ای از قلم نیوفته. (اگر کلمه کلیدی مورد نظرتون آموزش سئو هست پیشنهاد ما اینه که حداقل 5 تا 6 کلیدواژه پیشنهاد شده توسط گوگل رو سرچ رو هم در محتوای آسمان خراشتون بیارید و اونها رو داخل تگ h2 بگذارید تا بتونید ورودی های اونها رو هم جذب کنید. البته نوشتن محتوای خوب و کامل و به اصطلاح تمام عیار از همه چی مهمتره. گاهی اوقات یک سری کلیدواژه اونقدر مطالب در موردش زیاده که بهتره براش یک مقاله جداگانه بنویسید و با لینک دهی مناسب داخلی به بقیه محتواهای مرتبط لینکش کنید. در مثال بالا کلید واژه ی آموزش سئو وردپرس اونقدر پرسرچ و مهم هست که ارزشش رو داره یه مقاله چند هزار کلمه ای در موردش به صورت جداگانه بنویسید. اما فعلا عجله نکنید چون هنوز خیلی راه داریم تا انتخاب کلمه کلیدی استراتژیک و مهم بیزینسمون.

» استفاده از ابزارهای پیشنهاد کلمات کلیدی

ابزارهای زیادی هست که میشه برای تحقیقات کلمات کلیدی ازشون استفاده کرد. یک سری پولی و یک سری رایگان که میتونیم ازشون استفاده کنیم.

. گوگل کیورد پلنر

یکی از جذابترین و راحتترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی گوگل کیورد پلنر هست. درسته که مدتیه با گوگل ادوردز ادغام شده ولی اگر اکانت گوگل ادوردز داشته باشید بهترین پیشنهادها همراه با مقدار سرچ ماهانه را به شما میدهد. این ابزار به دلیل اینکه متعلق به خود گوگل است تخمین دقیق تری میزند. راستی این ابزار شگفت انگیز رایگان است.

. SEMRUSH

ابزار جذاب بعدی semrush است. اگر از من بپرسید یک ابزار خوب برای وبلاگ نویسان معرفی کنم قطعا semrush رو انتخاب میکنم. بر خلاف سایر ابزارها که باید کلمه کلیدی اصلی را برای آغاز کار خود وارد کنید در این ابزار کافیه آدرس خود یا رقیبتون رو وارد کنید. بعد همه کلمات کلیدی که برای آن سایت رتبه بندی دارند، نشان داده میشه. اینکار باعث می شه یافتن کلمات کلیدی دم دراز و کوتاهی که می تونید هدف قراربدید و با رقبا مبارزه کنید راحت تر بشه. این ابزار با امکانات فوق العاده ای که دارد پولی است. البته 14 روز تست رایگان هم دارد.

ابزار semrush

برای مثال سایت سینما تیکت رو بررسی کردیم. برای استفاده از این ابزار شگفت انگیز کافیه آدرس سایت رو وارد کنید تا اطلاعاتی مثل بازدید، بازدید یکتا، اینکه در هر بازدید چند صفحه دیده شده، مدت زمان مادندگاری در سایت و بانس ریت و البته کلی اطلاعات جالب در مورد رقبا ببینید. این ابزار جذاب حتی به شما نشون میده سایت خودتون یا رقیبتون از چه منبعی بیشترین ورودی رو میگیره؟ داشتن اطلاعات به ما دید بهتری در مورد وضعیت رقابتی میده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *