سئو و بهینه سازی

تاثیر معجزه آسای ویدیو بر سئو سایت

تاثیر معجزه آسای ویدیو بر سئو سایت

رتبه ویدئو در صفحه نتایج گوگل:

طبق آخرین آمار گرفته شده در گوگل، و با بررسی ساده چند کلمه کلیدی در شغل های مختلف، متوجه می شوید اکثر سایتهای صفحه اول دارای ویدئو برای توضیح آن مطلبی هستند که در موردش جستجو کردید.
خیلی وقتها جستجوی شما به لینکی از آپارات ختم می شود که در آن خصوص ویدئویی را دارد به شما نشان می دهد. البته به جز ویدئو موارد دیگری همچون وجود فایل PDF در برگه، وجود انواع تگهای نگارشی HTML ، طولانی بودن محتوا و بیشتر بودن متن نسبت به کد سایت می تواند در جایگاه سایت در گوگل بسیار تاثیر گذار باشد. اما مهمترین تاثیر را امروزه ویدئوها روی سایت می گذارند. تاجایی که اگر شما ویدئو نداشته باشید از بقیه شرکتها در سئو عقب می افتید.

دلایل تاثیر ویدیو بر سئو سایت:

» استفاده از ویدیو سایت را جذاب‌تر می‌کند

استفاده از تصاویر گرافیکی متحرک، انیمیشن و درنهایت ویدیو می‌تواند محیط سایت را برای کاربران جذاب کند. استفاده از ویدیو در تمام صفحات سایت باعث می‌شود که کاربران به دیدن ویدیوها سرگرم شده و بیشتر در سایت بمانند، و در نهایت نرخ خروج سایت (bounce rate) کاهش می‌یاید.
با توجه به تحقیقات وب‌سایت‌هایی که از ویدیو استفاده می‌کنند می‌توانند نسبت به سایت‌های که از محتوای ویدیویی استفاده نمی‌کنند کاربران خود را ۲ دقیقه بیشتر در سایت نگه‌ دارند، که ماندن بیشتر کاربر در سایت، موجب پایین آمدن نرخ خروج و بالا رفتن رتبه سئو سایت می‌شود.

» ویدیو باعث اعتماد بیشتر مشتریان می‌شود

برخی از مصرف کنندگان همچنان در مورد خرید محصولات و خدمات در اینترنت شک دارند زیرا آنها از تقلب و فریب ترس دارند. اما 57 درصد از مصرف کنندگان می‌گویند، با دیدن فیلم‌های معرفی محصولات یا معرفی خدمات اعتماد به نفس بیشتری برای خرید آنلاین پیدا می‌کنند.
محتوای ویدیویی احساسات کاربر را درگیر می‌کند. بنابراین ویدیو باعث جلب اعتماد کاربر می‌شود. اعتماد مبنای تبدیل و فروش است. ایجاد اعتماد باید یک هدف باشد. کل مفهوم بازاریابی محتوا بر پایه اعتماد و ایجاد روابط بلند مدت است.

» ویدیو نظر کاربران تلفن همراه را جلب می‌کند

یکی از دلایلی که تاثیر ویدیو بر روی سئو وب‌ سایت را به اثبات می‌رساند، رفتار کاربران است، 90 درصد از کاربران، ویدیوها را بر روی تلفن همراه خود تماشا می‌کنند. یوتیوب گزارش می‌کند مصرف تلفن همراه در هر سال 100 درصد افزایش می‌یابد. از آنجایی که مردم مایل به تماشای فیلم‌ها هستند و تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در حال افزایش است، تعداد مخاطبان ویدیو شما روز به روز بیشتر می‌شود.
همچنین گوگل به ما می‌گوید که کاربران گوشی‌های هوشمند دو برابر بینندگان تلویزیون و 1.4 برابر بینندگان کامپیوتری است. پس این موضوع به خوبی روشن است که کاربران گوشی‌های هوشمند، با برندهایی ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند که تبلیغات خود را به صورت ویدیویی منتشر می‌کنند. به گفته‌ی گوگل، برند‌ها باید به تجربه شخصی کاربران گوشی‌های هوشمند حساس باشند، بنابراین تولید محتوای ویدیویی برای وب سایت می‌تواند کاربران گوشی را بیشتر در وب سایت نگه دارد و در نتیجه نرخ ماندن کاربران روی وب سایت افزایش می‌یابد و سئو داخلی وب سایت تقویت می‌شود. (تکنیک‌های on page سئو)

» ویدیو همه‌ چیز را توضیح می‌دهد

آیا شما یک محصول یا خدمات جدید را راه اندازی کرده‌اید؟ و نمی‌دانید برای معرفی آن از کجا شروع کنید؟ یک راه حل خیلی خوب این است که یک ویدیو برای معرفی کردن آن محصول یا خدمت بسازید. 98 درصد از کاربران می‌گویند، برای اینکه اطلاعات بیشتری درباره‌ی محصول یا خدمتی که دنبالش هستند، کسب کنند، یک ویدیو توضیحی از آن را تماشا کرده‌اند . به همین دلیل 45 درصد از صاحبان کسب و کار‌ها که از بازاریابی ویدیویی استفاده می‌کنند، یک ویدیو توضیحی در صفحه‌ی اصلی خود قرار می‌دهند. و 83 درصد از این صاحبان کسب و کارها می‌گویند ویدیوی توضیح دهنده‌ی صفحه اصلی آنها موثر بوده است.

بنابراین با توجه به علاقه‌ی کاربران به تماشای یک ویدیوی توضیحی در مورد محصولات یا خدمات وب سایت، نرخ ماندن در وب سایت افزایش می‌یابد و سئو داخلی تقویت می‌شود.(تکنیک on page سئو)
پس اگر شما هم برای توضیح یک مفهوم دشوار تلاش می‌کنید؟ فیلم‌های متحرک (motion graphic) ایجاد کنید. موشن گرافیک می‌تواند مفاهیمی را به کاربر انتقال دهد، که هیچ متن یا ویدیوی زنده‌ای نمی‌تواند. موشن گرافیک ترکیب کاملی از سرگرمی، نوستالژی و سادگی است. و تاثیر گذاری بالایی دارند.

» ویدیو باعث تشویق اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی می‌شود

در هشتمین سالگرد گزارش صنعت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مایکل استلسنر اعلام کرد 60 درصد از بازاریابان اجتماعی از محتوای ویدیویی استفاده می‌کنند.
شبکه‌های اجتماعی فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب محتوای ویدیویی را بیشتر مورد توجه قرار داده‌اند. فیس بوک امکان ویدیو، ویدئو زنده و برنامه ویدیویی برای نوجوانان (life one stage) را راه اندازی کرده است. اینستاگرام امکان انتشار فیلم در پست و استوری و igtv را دارد، توییتر دارای پریسکوپ (Periscope) است. و یوتیوب دومین شبکه اجتماعی محبوب جهان است.
البته سایت‌های انتشار ویدیوی رایگان در ایران هم وجود دارد که می‌توانید برای بازاریابی ویدیویی از آن‌ها استفاده نمایید، که می‌توان آپارات، نماشا، تماشا و … را نام برد.
به یاد داشته باشید که کاربران احساسات (نه حقایق) را به اشتراک می‌گذارند. 76 درصد از کاربران می‌گویند که اگر ویدیو سرگرم کننده باشد، آن ویدیو را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. بنابراین فیلم‌های سرگرم کننده‌ای برای تشویق اشتراک گذاری اجتماعی ایجاد کنید. احساسات دقیقا باعث بازگشت سرمایه (ROI) نمی‌شود، اما اشتراک گذاری‌های اجتماعی می‌تواند ترافیک را به سایت شما افزایش دهد و شما می‌توانید بازگشت سرمایه (ROI) را از آنجا دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعه: استفاده از ویکی پدیا برای تقوبت سئو خارجی!

» ویدیو باعث افزایش تبدیل و فروش می‌شود

ویدیوها می‌توانند برای شما پول زیادی ایحاد کنند. اضافه کردن ویدیو در صفحه‌ی محصول یا خدمت می‌تواند تبدیل را به میزان 80 درصد افزایش دهد. ویدیو بدون در نظر گرفتن زمینه‌ای که شما آن را در آن فعالیت می‌کنید به خوبی تاثیرگذار است. همانطور که که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، به عنوان مثال فیلم‌های تبلیغاتی در شاخه‌ی الکترونیک 101 درصد نرخ تبدیل و فروش را افزایش می‌دهند.

تاثیر ویدیو بر روی سئو وب‌ سایت:

برای اینکه سایت‌ها در صفحات اول گوگل نمایش داده شوند نیاز به استفاده از تکنیک‌ها و ترفندهای مختلف سئو دارند، یکی از تکنیک‌هایی که به‌وسیله آن می‌توان ترافیک سایت را بالا برد تا منجر به نمایش سایت در نتایج بالای گوگل شود استفاده از ویدیو در وب‌سایت می‌باشد. ویدیو بهترین راه برای کامل کردن مقالات، بهترین روش برای جذب مخاطب و همچنین نگهداشتن مخاطب در سایت است، و با افزایش مدت ماندن کاربر روی سایت (time on site)، منجر به بالا رفتن رتبه سایت و نمایش در صفحات اول گوگل می‌شود.

تاثیر ویدیو بر روی سئو وب‌ سایت

» استفاده از ویدیو سایت را جذاب‌تر می‌کند
»  ویدیو باعث اعتماد بیشتر مشتریان می‌شود
» موتور جستجوگر گوگل ویدیو را دوست دارد
»  ویدیو نظر کاربران تلفن همراه را جلب می‌کند
» ویدیو همه‌ چیز را توضیح می‌دهد
» ویدیو باعث تشویق اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی می‌شود
» ویدیو باعث افزایش تبدیل و فروش می‌شود
» ویدیو ROI زیادی دارد
» ویدیو، حتی تنبل‌ترین کاربران را جذب می‌کند
» چند نکته‌ی سئو کردن ویدیو

با توجه به آمار منتشرشده ۶۳ درصد از کسب‌ و کارها از ویدیو برای بازاریابی استفاده می‌کنند. استفاده از ویدیو بخش مهمی از استراتژی تبلیغاتی کسب‌ و کارها محسوب می‌شود و باعث می‌شود که خیلی زودتر به هدف‌ها و نتایج مدنظر خود برسند. ویدیو حتی مدیران کارخانه‌ها را نیز متقاعد کرد که برای معرفی محصولات و خدمات خود از آن استفاده کنند و به نتایج قابل قبولی برسند. اما آیا در مورد تاثیر ویدیو بر روی سئو وب‌ سایت هنوز شک دارید، که ارزش دارد از ویدیو برای معرفی محصولات خود استفاده کنید؟

برای پاسخ به این سؤال نیاز است که به آمار و اطلاعات منتشر شده اشاره‌ای داشته باشیم. آمار نشان می‌دهد کسب‌ و کارهایی که از ویدیو یا فیلم برای معرفی یا ارائه خدمات خود استفاده کرده‌اند توانسته‌اند نتایج چشمگیری داشته باشند. که نتیجه آن رشد ۸۲ درصدی در حوزه‌ی بازاریابی و فروش محصولات این شرکت‌ها بوده است. با ارائه این آمار مطمئن می‌شویم که استفاده از ویدیو یکی از بهترین راه‌های بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات است.

نکات مهم در سئوسازی ویدیو:

» هر چه بیشتر ببینند رتبه بهتری می‌گیرید.

هرچه بازدید ش ما ؛ خیر . مدت‌زمانی که ویدیو شمارا بیشتر ببینند گوگل رتبه بهتری به شما می‌دهد ، اگر میگویم گوگل زیرا یوتیوب برای گوگل است .
یوتیوب رتبه بهتری به شما می‌دهد ؛ یعنی چی ؟ یعنی اگر ما یک ویدیو ۱۰ دقیقه‌ای داریم و یکی آمد۴۰ ثانیه آن را دید بست از دیدگاه یوتیوب این ویدیوی خوبی نیست ولی اگر آمد ۳ دقیقه آن را دید از دیدگاه یوتیوب یعنی یک ویدیو خوبی است پس این‌یک پارامتر خیلی مهم است.

» ویدئوهای بالای ۱۵ دقیقه

بنده پیشنهاد می‌کنم که ویدیوهایتان را بالای ۱۵ دقیقه درست کنید و تشویق کنید که ویدیو را ببینند در ۱۵ دقیقه اگر تشویق کنید که حداقل ۴ دقیقه ویدیو شمارا ببینند این می‌تواند باعث شود که ویدیو شما رتبه بهتری بگیرد و برای اینکه کاری کنید که ویدیوهای شما مدت‌زمان بیشتری دیده شود تماماً به کاربر قول بدهید که قرار است چه اتفاقی بیافتد و به آینده بروید و یک‌چیزهایی از ویدیو آینده نشان بدهید و بیاید عقب و دوباره توضیح بدهید ؛ طوری که انقدر کاربر درگیر شود که همان‌جا بشیند و کل ویدیو را ببیند.
بنابراین خیلی نکته مهمی است که ما در خود ویدیویی‌مان طوری آن را تولید کنیم که مردم بیشتر آن را ببینند.

» کلمه کلیدی در عنوان ویدیو

یوتیوب هم یک موتور جستجو است میدانید دومین موتور جستجو دنیا است و نکته مهم این است که کلمه کلیدی حتماً باید در عنوان و تایتل ویدیو شما باشد ؛ بنده خیلی از ویدیوها را دیده‌ام که اصلاً تایتل خوبی ندارند و انتظار هم دارند که کاربرهایشان رتبه بگیرند.

» کلمه کلیدی در تگ توضیحات ویدئو

حتماً در تگ توضیحات در بخش توضیحات ویدیویی‌تان به‌خوبی در هر پاراگرافش از کلمات کلیدی‌تان به بهترین نحو ممکن استفاده کنید ، تقریباً ساختار همان onsite سئو را باید به‌خوبی در ویدیو رعایت کنید ولی مطمئن هستم که نکات بعدی که میگویم باعث شگفتی شما می‌شود.

» تصویر اختصاصی برای ویدئو

آنچه برای یوتیوب خیلی مهم است زمانی که جستجو می‌شود ببیند که کاربرها دارند روی کدام ویدیو اول کلیک می‌کنند و متأسفانه خیلی‌ها thumbnail برای ویدیو خودشان در نظر نمی‌گیرند و این کار باعث می‌شود که کاربر اصلاً متوجه نشود که آن ویدیو راجع به چه چیز است .
زیرا پهنای باند قرار است مصرف شود و قرار است زمان زیادی را از کاربر اتلاف شود بنابراین اگر شما thumbnail خیلی باکیفیت و جذاب بسازید احتمال اینکه آن ویدیو کلیک بخورد و دیده شود خیلی بالاتر می‌رود مخصوصاً اگر در نتایج گوگل قرار بگیرد.

» استفاده از کلمه کلیدی در خود ویدئو

در گوگل دیده‌اید که یک موتور جستجوی خیلی قوی شده و سیستم تشخیص گفتارش حتی در فارسی هم قوی شده و کاری که باید انجام بدهید این است که حتماً از خود کلمه کلیدی در گفتارتان در ویدیو استفاده کنید درجاهای مختلف به‌خوبی، چون گوگل این را به‌خوبی متوجه می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اهمیت کلمات کلیدی برای سئو

» نظرات

آنچه باعث می‌شود ویدیویی رشد کند در نتایج لیستش این است که چقدر آن ویدیو کامنت می‌خورد و چقدر لایک می‌خورد این نکته در افزایش رتبه ویدیو شما تأثیرگذار است.

» زیرنویس برای ویدئو

همان‌طور که میدانید با یک فرمتی که خود یوتیوب می‌توانید در آن جستجو کنید شما می‌توانید زیرنویس برای ویدیوهای خودتان داشته باشید و حتماً زیرنویس‌هایتان را هم انگلیسی و هم فارسی تایپ کنید و در یوتیوب آپلود کنید و این باعث می‌شود که حتماً رتبه شما بهتر شود.
از شما خیلی متشکرم و برای نکته پایانی که نگفته‌ام تا می‌توانید برای ویدیویی‌تان بک لینک بسازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *