سئو و بهینه سازی

تاثیر کامنت بر پیشرفت سئو سایت

تاثیر کامنت بر پیشرفت سئو سایت

کامنت مارکتینگ چیست؟

از طریق کامنت کاربران، می‌توان برای سایت بازدیدکننده بیشتری جذب کرد که به آن کامنت مارکتینگ می‌گویند. رضایت کاربران از مطالب یک سایت برای گوگل، به میزان زیادی اهمیت دارد و در صورتی‌که مطالب ارزشمندی تولید کنید، مورد توجه قرار می‌گیرید. البته گوگل برای ارزش‌گذاری روی محتوای یک سایت، ملاک‌های متفاوتی دارد که یکی از آن‌ها نظرات کاربران است. گوگل کامنت گذاشتن برای یک مطلب را به حساب ارزشمند و مفید بودن آن مطلب می‌گذارد، بنابراین رتبه بالاتری به آن می‌دهد.

چرا کامنت اهمیت دارد؟

با درج نظرات در زیر پست ها دانش افراد گوناگون به اشتراک گذاشته می شود. این اظهار نظرها منجر به گفتگو و ایجاد رابطه بیشتر بین کاربر و نویسنده می شود. هرچه مکالمه بیشتر شود، محبوبیت سایت شما نیز بیشتر می شود. اما کامنت وبلاگ فقط به افزایش محبوبیت محدود نیست، بلکه از طریق این اظهار نظرها، می توان بک لینک ها و ترافیک زیادی را در وب سایت دریافت کرد.

اظهار نظر در وبلاگ برای جذب بازدید کنندگان به وبلاگ یا وب سایت و ایجاد ارتباط با کاربران یا خوانندگان نقش مهمی دارد. نظرات درج شده در وبلاگ سایت شما در جذب ترافیک بیشتر بسیار موثر است و باعث بهینه سازی سایت و سئو و همینطور افزایش رتبه و رنک سایت شما در گوگل می شود. علاوه بر این کامنت وبلاگ در افزایش بازدید از سایت و در نتیجه بهبود رتبه الکسا موثر است.

تکنیک های ترغیب کاربران جهت کامنت گذاشتن:

» سؤال بپرسید اما مطمئن شوید که موضوع باز می باشد.

» از رسانه هایی مانند عکس و فیلم همراه با محتوای خود استفاده کنید.

» در وبلاگ های مشابه وب سایت یا URL خود نظر دهید.

» مکالمه های چالشی با ایجاد محتوایی بحث برانگیز، جذاب یا تحریک آمیز راه بیاندازید.

» محتوایی با کیفیت انتشار دهید زیرا همانطور که می دانید هیچ کاربری از مقالات کپی و بی کیفیت استقبال خوبی نمی کند.

» از ایده های کاربران برای تولید محتوا استفاده کنید.

» با پاسخ دادن سریع و دقیق به نظرات مخاطبان، در بخش نظرات سایت خود فعال باشید.

» موردی با ارزش را به اشتراک بگذارید که خوانندگان شما در جای دیگر نتوانند رایگان کسب کنند.

» مجموعه ای از مقاله ها ایجاد کرده و آنها را با یک برنامه ثابت منتشر کنید.

» نسبت به آنچه به اشتراک می گذارید پرشور باشید.

» از دوستان و آشنایان خود دیدگاه و نظرشان در مورد پستتان را بخواهید.

» از خوانندگان بخواهید که اظهار نظر کنند و آنها را ترغیب به انجام این کار کنید.

»»» تاثیر کامنت بر سئو چیست «««

همانطور که گفته شد اظهار نظر در وبلاگ یا صفحه فروش آنلاین یک سایت به عنوان یک استراتژی برای افزایش سئو سایت محسوب می شود. در واقع نظرات وبلاگ در یک صفحه محتوا قرار دارند. محتوای یک صفحه نیز توسط گوگل فهرست بندی می شود. بنابراین اگر پیوندی در صفحه باشد، آن پیوند به عنوان جزئی از تجزیه و تحلیل گوگل در موتورهای جستجوگر قرار می گیرد. به این ترتیب ممکن است فردی با سرچ یک موضوع در موتور جستجو، مستقیما از طریق کامنت زیر پست شما که دارای آن کلمه کلیدی سرچ شده است، وارد سایت شما شود. همین امر به افزایش ترافیک و در نتیجه بهبود رتبه گوگل سایت شما می انجامد.

آیا کیفیت کامنت روی میزان تاثیر کامنت بر سئو اثر دارد؟

» کامنت با کیفیت = افزایش سئو «

هرچه نظرات با کیفیت پست های شما بیشتر شود، رتبه بندی پست شما در گوگل بهتر می شود. به عبارت دیگر نظرات با کیفیت بالا، منابع غنی از کلمات کلیدی به شمار می روند و در نتیجه به شما کمک می کنند تا تنوع کلمه کلیدی پست خود را بهبود بخشید. همچنین کامنت خوب تعداد کلمات پست شما را نیز تا حد زیادی افزایش می دهد و به این ترتیب ارزش محتوای شما برای موتورهای جستجو بیشتر می شود.

بنابراین اگر این نظرات علاوه بر مطالبی که شما نیز در این صفحات ارائه کرده اید، اطلاعات مفیدی را به همراه داشته باشند، پس می توانند یک افزودنی خوب برای وب سایت شما محسوب شوند. به این ترتیب ارزش وب سایت شما به طور کلی افزایش خواهد یافت.

هرچه نظرات و تعاملات بیشتری از پست های شما به دست آید، موتورهای جستجو ارزش بالای پست های شما را بهتر درک می کنند و به همین خاطر صفحه شما را بالاتر قرار می دهند. نظرات با لینک های حقیقی و درگیر با کاربر برای سئو بسیار عالی است.

» کامنت بی کیفیت = کاهش سئو «

باید گفت همه نظرات کاملاً با کیفیت نیستند. بلکه برخی از آنها لینک های اسپم به وب سایت های دیگر هستند. در صورتی که این نظرات از طرف سرپرست وب سایت شما بدون کنترل باقی بمانند، حتی می توانند به سئو سایت شما آسیب برسانند. این اظهارنظرها معمولاً با داشتن تعداد کلمات کم و بدون کلمه کلیدی مشخص می شوند. همچنین نظراتی با محتوای “پست عالی” یا “تشکر” نیز در این دسته قرار می گیرند. بنابراین به طور کلی در حالی که کامنت بیشتر برای افزایش سئو سایت خوب است، کامنت مرتبط ارزش بسیار بیشتری دارد.

»»» تاثیر تعداد نظرات کاربران بر روی سئو مطالب سایت «««

لینک‌های کامنت nofollow باشد: اجازه ندهید کاربران اینترنتی از بخش نظرات سایت شما برای مقاصد اسپم گونه استفاده کنند، لینک‌های خروجی بخش نظرات سایت شما، رتبه صفحه را پایین می آورد و به رتبه‌بندی سایت صدمه می زند. به عبارت دیگر با ایجاد کامنت اسپم کاربر کامنتی قرار می‌دهد که شامل لینکی به سایت کاربر می باشد. با این کار کاربر اسپم کننده باعث افزایش پیج رنک سایت خود می‌شود به این دلیل که لینکی از سایت معتبر با پیج رنک بالا توانسته بسازد. بنابراین صاحبان سایت با تگ nofollow که در کامنت قرار داده می‌شود به گوگل و دیگر موتورهای جستجو می‌گویند که لینک اسپم را در محاسبات پیج رنک و شمارش تعداد لینک‌ها نادیده بگیرند.
لینک‌ها را در نظرات کاملا محدود کنید: می‌توانید یک گام فراتر بروید و به سادگی لینک‌های خروجی را از ابزار نظرات خود محدود کنید. این کار به بهبود امنیت وبسایت کمک خواهد کرد (توسط محدود کردن ورودی‌های HTML) و اجازه نمی‌دهد دیدگاه‌ها کاربران را به وبسایت‌های بد یا خراب از سایت شما هدایت کنند.
مطمئن شوید که یک محتوای مفید، قابل اشتراک و مهم ایجاد کرده‌اید که افراد به گذاشتن نظر تشویق شوند. بنابراین ایجاد محتوای فوق‌العاده نقش هسته‌ای و بلند مدت در سئو دارد. با افزایش تعداد دیدگاه‌ها، تعداد کلمات کلیدی سایت افزایش یافته و در نتیجه بر روی سئو تأثیر مستقیمی می‌گذارد. همچنین با افزایش تعداد نظرات انتخاب مشتری افزایش یافته و بنابراین باعث بالارفتن میزان فروش می‌شود.

از ایده های کاربران برای تولید محتوا استفاده کنید: سوالاتی که کاربران در بخش نظرات ارسال می کنند، می تواند سوالات بسیاری از افراد دیگر نیز باشد، با پاسخ دهی مناسب به این سوالات و تولید محتوای مفید در این زمینه می توانید کاربران بیشتری را از طریق کلمات کلیدی و پرس و جوهای جدید به سمت سایت خود هدایت کنید. بنابراین همواره سعی کنید تعامل خوبی با کاربران سایت خود در بخش نظرات داشته باشید.

با استفاده از Call to Action از کاربران بخواهید که نظر خود را با شما مطرح کنند: فراخوان برای عمل یا call to action ها، جملاتی امری هستند که از کاربران می خواهند عمل یا اقدام خاصی را انجام دهند. با استفاده از CTA می توانید تعامل بهتری با کاربران خود داشته باشید و به بهبود کیفیت مطالب سایت خود کمک کنید.

چرا گوگل به تعامل با کاربر اهمیت می دهد؟

شما به عنوان یک بازاریاب باهوش باید بدانید که نه تنها بهینه سازی صفحات سایت برای موتورهای جستجو مهم است، بلکه سازگاری با آخرین تاکتیک ها و الگوریتم های گوگل نیز می تواند به افزایش سئو سایت شما کمک کند.

گوگل در سال ۲۰۱۸ با انتشار الگوریتمی با نام RankBrain میزان اهمیت تاثیر کامنت بر سئو را نشان داد. الگوریتم رنک برین یا رتبه بندی با هوش مصنوعی، به موتور جستجو گوگل برای بهینه سازی جستجو بر اساس رفتار کاربران کمک می کند. به این ترتیب هر چه کامنت های با کیفیت یک محتوا افزایش یابد نشان دهنده افزایش تعامل و ارتباط سایت با مخاطبان است که این یک ویژگی مطلوب برای الگوریتم رنک برین محسوب شده و سئو را افزایش می دهد.

همچنین یک مطالعه موردی در خصوص تأثیرگذاری اظهار نظرها در رتبه بندی وبلاگ توسط گوگل نشان داده است که پس از حذف نظرات موجود، رتبه سئو در مدت ۲ روز با ۴۰٪ کاهش رو به رو شده است.

مزایای کامنت کاربران برای سایت چیست؟

هنگامی که کاربران نظر خود را برای پست شما ارسال می کنند، اساسا یک محتوای مفید و در عین حال رایگان را برای سایت شما ایجاد کرده اند
اضافه شدن نظر آنها در زیر پست شما به عنوان یک به روزرسانی در نظر گرفته می شود. این بدان معنا است که محتوای سایت شما fresh شده است.
اظهار نظر در سایت می تواند بارها و بارها کاربران را به سایت شما بازگرداند، به خصوص اگر در بخش نظرات یک مبحث و یا سوال خوب و جذاب مطرح شده باشد، افراد دوباره برای بررسی نظرات دیگران به سایت شما مراجعه می کنند.
حتی اگر شخصی در این اظهار نظر شرکت هم نکرده باشد، ممکن است دوباره برای خواندن نظرات دیگران از سایت شما بازدید کند. بنابراین به طور ناگهانی شاهد هزاران بازدید اضافی از سایت خود خواهید شد.
نظرات در سایت موجب افزایش فرصت لینک دهی داخلی می شود.
گوگل کامنت گذاشتن برای یک محتوا در سایت شما را به حساب با ارزش بودن آن مطلب می‌ گذارد، به همین خاطر نیز رتبه بالاتری به آن می‌ دهد.
اگر به دنبال ایده های جدید برای محتوای وبلاگ خود هستید، بخش نظرات جای مناسبی برای ایده گرفتن است.

چگونه کامنت های بی کیفیت را کنترل کنیم؟

این فقط گوگل نیست که محتوای مقاله و دیدگاه سایت شما را مورد ارزیابی قرار می دهد. بلکه کاربران شما نیز به بررسی اظهار نظرهای داخل سایت شما می پردازند. اگر از دید آنها این کامنت ها بی ارزش و بدون محتوا باشد احتمالا نسبت به کسب و کار شما دلسرد می شوند و به سایت دیگری مراجعه می کنند، حتی اگر سایت شما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. اما بر مقابله با کامنت های بی کیفیت چه راه حلی وجود دارد؟

» انتشار کامنت پس از بررسی و تایید

راه حل مناسب برای اجتناب از تاثیرات منفی کامنت های بی کیفیت بر روی سئوی سایت شما، اضافه کردن قسمتی به منظور تایید نظرات و کامنت ها است. به این ترتیب با استفاده از این کار شما می توانید نظرات کاربران را فقط پس از بررسی و تایید در سایت خود به نمایش بگذارید.

» کنترل بخش نظرات و حذف کامنت های نامرتبط

یک راه حل دیگر این است که مدیریت وب سایت مرتبا بخش نظرات سایت را کنترل کند و نظرات نامرتبط و حتی کوتاه مانند: “خیلی خوب” یا “چه جالب” که ارتباطی با موضوع متن صفحه ندارند و کمکی به روند سئو سایت نمی کنند را پاک کند. علاوه بر این حذف نظرات دارای لینک های خراب یا دارای مشکل نیز لازم است. این کار را می توانید از طریق فیلتر قوی اسپم انجام دهید.

چگونه به دیدگاه مخاطبان سایت پاسخ دهیم؟

رعایت چند نکته در هنگام پاسخ دادن به دیدگاه و نظرات مخاطبان سایت شما لازم است. این نکات عبارتند از:

» در هنگام پاسخ دهی به نظرات، در ابتدا بهتر است از کاربر خود به خاطر ثبت دیدگاه تشکر کنید.

» رعایت ادب در زمان پاسخ گویی به کامنت ها بسیار مهم است.

» یک پاسخ مختصر و در عین حال جامع را برای جواب دادن به کامنت های مخاطبان انتخاب نمایید.

» اگر سایت شما فروشگاهی است در برخورد با مشتری وب سایت، در قالب یک پاسخ دوستانه به سوالات وی در خصوص محصولات جواب دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *