مقدمه:
تبلیغات در اینستاگرام به روش اسپانسری یا تبلیغات اسپانسری اینستاگرام یکی از جدیدترین امکانات در اینستاگرام است که فکر و ذهن خیلی ها را به خود منعطف کرده است. گزینه promote که پایین پست های پیج بیزینسی شما قرار دارد، راه ورود به این تبلیغات است.
در این روش پست تبلیغاتی شما بدون نیاز به انتشار در پیج های مختلف، مستقیم از سوی اینستاگرام منتشر خواهد شد. امکانات جذابی همچون تفکیک کاربران بر اساس جنسیت، رده سنی، کشور، استان و همچنین سیستم عامل تلفن همراه، باعث شده است تا با کیفیت ترین روش تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی پیش روی شما باشد.
چرا به تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام نیاز دارید؟
با توجه به همه آنچه گفته شد، طبیعتا اینستاگرام یک بستر برجسته برای آگاهی از برند است. داشتن دنبالکنندگان بیشتر به این معنی است که میتوانید با مشارکت بیشتر ، بازدید بیشتر و در نهایت فروش بیشتری داشته باشید.
بنابراین هرچه بیشتر در اینستاگرام فعال باشید و کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنید، میتوانید درصد فروش بالاتری را برای خود تضمین کنید.
اگر چنین مسیری را برای رشد کسبوکارتان انتخاب کردهاید، استفاده از استراتژیهای مختلف بازاریابی میتواند به شما در رسیدن به هدف کمک کند. یکی از این برنامههای توسعه کسبوکار در اینستاگرام، استفاده از پستهای اسپانسری اینستاگرام است. این پستها راهی خارقالعاده برای گسترش و توسعه کسبوکار در فضای اینستاگرام، جذب فالوورهای بیشتر و ایجاد آگاهی از برند محسوب میشوند.
تبلیغات اسپانسری اینستاگرام هدفمند است!
جالب است بدانید در این روش این امکان وجود دارد تا با هدفمند کردن تبلیغات بر اساس علاقه مندی، پست های منتشر شده را به کاربرانی که پیش بینی می شود علاقه مند به دیدن پست های شما هستند، نمایش داد. پیش تر اگر با این روش تبلیغاتی آشنایی داشته باشید حتما می دانید که امکان هدفمند کردن تبلیغات بر اساس کشور ایران در آن وجود ندارد. اما دسترسی لازم جهت تبلیغات به این روش برای کشور ایران و حتی استان های مختلف را از سوی پنل اختصاصی ما در “امپریال برند” فراهم شده و آماده ارائه خدمات می باشد.
تبلیغات شما به ۲ روش به کاربر نمایش داده خواهد شد:
• نمایش پست تبلیغاتی شما (عکس یا کلیپ) در بین پست هایی که کاربر در بخش Home اینستاگرام خود مشاهده می نماید.
• نمایش استوری تبلیغاتی در میان استوری هایی که کاربر در اینستاگرام خود بررسی می نماید.
ثبت و ارسال تبلیغات اسپانسری اینستاگرام به چه شکل می باشد؟
ثبت تبلیغات از طریق پنل موجود در فیسبوک انجام می شود و این امکان برای تمام افراد وجود دارد. اما با توجه به تحریم کشور ایران امکان انتخاب کردن کشور ایران و استان های مختلف در آن وجود ندارد. شرکت امپریال برند این امکان را دارد تا تبلیغات را علاوه بر هدفمند کردن کشور ایران حتی بر اساس استان های مختلف نمایش دهد.
پیشنهاد مطالعه: بهترین زمان برای تبلیغات چه زمانی است؟
تفاوت پستهای پروموت شده با دیگر انواع تبلیغ در اینستاگرام چیست؟
علاوه بر تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام انواع دیگری از تبلیغات هم در این شبکه اجتماعی وجود دارد که توسط کاربران اجرا میشود. زمانی که شما از دیگر پیجهای موجود در اینستاگرام بخواهید برای پیج شما تبلیغات انجام دهند، انواع دیگر تبلیغات را انتخاب کردهاید.
اما تفاوت این دو شیوه تبلیغاتی در چیست؟
همه پستهایی که در تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام مورد استفاده قرار میگیرند، از محتواهای UGC یا همان محتواهای تولید شده توسط کاربران تامین میشوند؛ اما در مقابل، انواع دیگر تبلیغات اینستاگرام که مجری آنها سایر پیجهای موجود در اینستاگرام هستند، با هدف خاص و براساس اولویتهای مشخصی از جمله آگاهی از برند، افزایش مخاطبان و مشتریان بالقوه، ترافیک ورودی و… طراحی و اجرا خواهند شد.
در نتیجه طبیعتا نوع محتوای این پستها کاملا تبلیغاتی است و کاربران به سادگی متوجه محتوای تبلیغاتی موجود در این پستها خواهند شد. طبق آمار منتشر شده تعداد کاربرانی که به تماشای محتواهای تبلیغاتی میپردازند، بسیار کمتر از کاربرانی است که محتوای UGC یا محتواهای تولید شده توسط کاربران را میبینند. پس اولین تفاوت در تعداد کاربرانی است که با پست موردنظر تعامل برقرار خواهند کرد.همچنین حتی اگر در انواع دیگر تبلیغات اینستاگرام هم از همان تصویر، ویدئو و کپشنی استفاده کنید که در تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام به کار گرفتهاید، در واقعیت شما همان پست را پروموت نکردهاید؛ چراکه بازدید، لایک و تعامل کاربر با پست موجود در پیجهای دیگر خواهد بود، نه پیج شما! این به آن معناست که به لطف تبلیغات کوتاه مدت در پیج دیگران، تعامل مشخصی با پست شما به وجود خواهد آمد و بعد از مدتی هم از بین خواهد رفت. پس شما نمیتوانید آن را به طور دائم و ماندگار رشد دهید.
یکی دیگر از تفاوتهای بین این شیوه تبلیغاتی و سایر تبلیغات موجود در اینستاگرام، در این است که بازدیدها، لایکها، ویوها و تعاملات کاربران با تبلیغ موردنظر باعث رشد و توسعه پیج تبلیغکننده خواهد شد و بر آن اثر میگذارد. به عبارت دیگر مالکان پیجهای اینستاگرام هم بابت نمایش تبلیغ از شما پول خواهند گرفت و هم با این تبلیغ به رشد و توسعه پیج خود کمک خواهند کرد؛ این در حالی است که استفاده از تبلیغات اینستاگرام همین لایک، ویو، تعامل و… را برای پستهای پیج خودتان ایجاد خواهد کرد.
کاربران تبلیغات را در چه بخشی از اینستاگرام مشاهده می نمایند؟
این تبلیغات بدون نیاز به فالو کردن یک پیج خاص، مستقیم به صفحه Home کاربر به صورت پست یا استوری (بخشی که پست های ارسال شده از سوی افرادی که فالو نموده است را مشاهده می نماید) ارسال می شود.