تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در تلگرام

تبلیغات در تلگرام

آشنایی با تلگرام:

تلگرام یک برنامه پیام رسان یا اصطلاحا مسنجر است که امکان رد و بدل پیام‌های متنی، صوتی، فایل‌های تصویر، ویدیویی و غیره را به صورت رایگان و از طریق شبکه اینترنت امکانپذیر می‌کند. این اپلیکیشن همچنین از امکان ساخت گروه و انجام گفتگوهای گروهی و ساخت کانال هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. همچنین در حال حاضر امکان برقراری تماس صوتی مستقیم از طریق اینترنت هم به تلگرام اضافه شده است و انتظار داریم به زودی شاهد پیاده‌سازی آن در نقاط مختلف دنیا باشیم.

مزایای تبلیغات تلگرامی:

در کل تبلیغات از هر کانالی که باشد برای هر کسب و کاری یکی از ضروریات است. فرض کنید شما یک فروشگاه در یک کوچه خلوت داشته باشید، در این صورت مشتریان از کجا باید بدانند در انتهای این کوچه مغازه‌ای است که می‌تواند نیازهای آن‌ها را رفع کند؟ به این فکر کنید که اگر متوجه شوند حتی شاید خوشحال هم بشوند چراکه احتمالاً دیگر نیازی به طی مسافتی طولانی برای پیدا کردن نیازهایشان در بازاری به این بزرگی و عظمت نخواهند داشت. به علاوه گستره انتخاب‌های ایشان وسیع‌تر خواهد شد و می‌توانند اجناس مغازه شما را هم جز گزینه‌های انتخابشان در نظر بگیرند.
در مورد تبلیغات تلگرامی هم قضیه به همین صورت است. به خصوص با سبک جدید زندگی که کرونا برای همه ما به وجود آورده بسیاری از کارها اینترنتی و موبایلی انجام می‌شوند. کاربران ترجیح می‌دهند در خانه بنشینند و هر چه نیاز دارند را در لپتاپ و موبایلشان بیابند. در این میان یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌ها در میان ایرانیان بعد از اینستاگرام، تلگرام است. کاربران زیادی هر شب بعد از فراغت از کار روزانه برای رفع خستگی هم که شده سری به کانال‌های تلگرامی‌شان می‌زنند. بنابراین به جرئت می‌توان گفت تبلیغات در تلگرام از ضمانت بالایی برخوردار خواهد بود.

انواع روش های تبلیغ در تلگرام:

1. تبلیغات بازدیدی تلگرام:
در تبلیغات بازدیدی تلگرام شما فقط به ازای تعداد بازدیدهایی که از تبلیغتان می‌شود هزینه پرداخت می‌کنید. بنابراین از این نظر به نظر اقتصادی می‌رسد. در این صورت حتی چنانچه هزینه محدودی برای تبلیغات در نظر گرفته باشید می‌توانید بخواهید که تبلیغتان فقط به همان اندازه بازدید بگیرد و بعد از آن پاک شود. به این ترتیب حتی با مبالغ پایین هم می‌توانید در کانال‌های باکیفیت مرتبط با کسب و کار خودتان تبلیغ کنید.
تعداد بازدیدها از روی علامت چشم که در گوشه پایینی پیام‌های تلگرام وجود دارد مشخص می‌شود. در کنار این علامت چشم یک عدد نوشته شده است که همان تعداد بازدیدهاست.

2. تبلیغات ساعتی در تلگرام:
تبلیغات ساعتی نسبت به تبلیغاتی که به نظر اقتصادی‌تر هستند دردسرهای کمتری دارد. شما کافی است ساعات خاصی را انتخاب کنید و از مدیر کانال بخواهید تبلیغ شما را طی آن ساعات نمایش دهد.
این نوع از تبلیغات معمولاً به صورت ۱۲ ساعته و ۲۴ ساعته ارائه می‌شوند.
تنها نکته مهمی که در تبلیغات ساعتی تلگرام باید به آن توجه داشته باشید انتخاب بهترین ساعت است. در واقع باید ساعتی را انتخاب کنید که مخاطبان مورد هدف شما آنلاین هستند تا تبلیغتان در معرض دید مشتریان بالقوه‌تان قرار بگیرد. این موضوع را می‌توان از روی سن، جنسیت یا شغل کاربران -که به آن تعیین پرسونای مخاطب هم می‌گویند- مورد نظر شناسایی کرد.

3. تبلیغات گسترده در تلگرام:
تبلیغات گسترده توسط تیم‌های تبلیغاتی و بازاریابی انجام می‌شود؛ به این صورت که شما با یک تیم تبلیغات در تلگرام تماس گرفته و با ارائه اطلاعات مورد نیاز از ایشان می‌خواهید تا مسئولیت انجام تبلیغات شما در تلگرام را به عهده بگیرند. در این روش دیگر شما با مسائلی چون نوع روش تبلیغات و … درگیر نخواهید شد و می‌توانید با خیال راحت به سایر امور مربوط به شرکتتان رسیدگی کنید.

4. طراحی و ساخت ربات تلگرام:
از ربات‌های تلگرامی استفاده‌های تبلیغاتی هم می‌شود. مزیت این ربات‌ها این است که می‌توان از آن‌ها به طرق مختلف استفاده کرد. مثلاً می‌توانید رباتی طراحی کنید که برایتان عضوگیری کند یا یک ربات با هدف ارسال کارت ویزیت دیجیتال شما برای صاحبان مشاغل طراحی کنید. حتی ربات‌هایی برای انجام خدمات پرداخت وجه مشتریان نیز ساخته شده‌اند.

5. افزایش ممبر کانال تلگرام:
منظور از افزایش ممبر کانال تلگرام خرید ممبر است. این روش برای کسانی خوب است که به تازگی یک کانال تلگرامی طراحی کرده‌اند و بعد از اینکه دوستانشان را در کانال عضو کرده و کمی هم پست‌های جذاب گذاشته‌اند وقت این رسیده که تعداد اعضایشان را افزایش دهند.
افزایش تعداد اعضا از این نظر اهمیت دارد که باعث اعتماد بیشتر کاربران دیگر به شما خواهد شد و در نتیجه وقتی سایر انواع تبلیغات تلگرامی را راه بیندازید، کسانی که از راه تبلیغات وارد کانالتان می‌شوند راحت‌تر اعتماد کرده و به عضویت کانال درخواهند آمد.

6. تبلیغات کلیکی تلگرام:
نوع دیگری از تبلیغات تلگرامی تبلیغات کلیکی است. همان طور که از نام آن پیداست به ازای تعداد کلیک‌هایی که روی تبلیغ شما می‌شود باید هزینه بپردازید. بنابراین این روش هم از جهاتی می‌تواند مقرون به صرفه باشد حتی شاید بتوان گفت نسبت به تبلیغات بازدیدی اقتصادی‌تر است. اما این هم مشکلات خاص خود را دارد.
بزرگ‌ترین مشکل در تبلیغات کلیکی این است که برای آگاهی از تعداد کلیک‌هایی که روی تبلیغتان می‌شود نیاز به نصب سامانه‌های خاصی دارید. توجه داشته باشید که کیفیت سامانه‌های مختلف با هم یکی نیست و باید از یک سامانه با کیفیت استفاده کنید تا آمار دقیق‌تری به شما نمایش دهد.
مشکل دیگر این است که همانند تبلیغات گوگل ادز احتمال کلیک‌های مداوم و بی‌هدف از سوی رقبا بر روی تبلیغتان کم نیست. در این صورت هزینه‌ای که بابت تبلیغ پرداخت کرده‌اید بدون اینکه سودی عایدتان کند هدر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *