تبلیغات فضای مجازی

تبلیغات متنی

تبلیغات متنی

مفهوم تبلیغات متنی چیست؟

یک مدل ساده از تبلیغات کلیکی تبلیغات متنی می باشد در واقع این تبلیغات توسط مدیران سایتها در یک سری از سایتهای تبلیغ دهنده معتبر به صورت لینک هایی که به صورت متنی هستند، قرار داده می شنود که در واقع برای سایت مبدا علاوه بر اینکه محصول و خدمات آن سایت را برای کاربران سایت میشناساند، تعداد کلیک هایی که روی این تبلیغات میشود برافزایش ترافیک سایت تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.
به بیانی ساده تر می توان گفت که تبلیغات متنی مانند تبلیغات بنری هستند با این تفاوت که محتوای تبلیغ تصویر متحرک نیست، بلکه که یک متن در حد چند خط برای توصیف آگهی می باشد که شامل یک عنوان و لینکی به سایت مورد نظر می باشد که در این نوع تبلیغات تعداد کلیک وارد شده بر روی تبلیغ مهم می باشد.

تبلیغات متنی چه مزیتی برای کسب و کارها دارد؟

این نوع از تبلیغات برای ارتقا رتبه سایت با کمترین هزینه انجام می شود و مطمئنا اگر تـولید محتوای تبلیغات متنی به شرکت ها معتبر و فعال در این زمینه سپرده شود، بهتر خواهد بود. تمامی کسب و کار ها برای دیده شدن به این نوع تبلیغات نیازمند هستند و بدون این تبلیغات و بک لینک های موجود در آن نمی توان توقع افزایش رتبه سایت را داشت. سایتی که در صفحه اول نباشد، قدرت رقابت نخواهد داشت. بیشتر سایت های بزرگ به ایجاد بلاگ اهمیت نمی دهند و ایجاد متن میتواند سبب بهتر شدن جایگاه سایت های کوچکتر شود. اگر کسب و کاری کوچک دارید، با استفاده از این نوع تبلیغات خود را به راس گوگل و کروم ببرید. ما می توانید پخش تبلیغات متنی خود را به چندین سایت با کلیک خور بالا ارجاع دهید و از این طریق مشتریان زیادی را به دست آورید. فقط فراموش نکنید سایت های مرتبط با زمینه فعالیت خود را انتخاب کنید. مثلا اگر شما فروشنده لوازم آرایشی هستید، سعی کنید، تبلیغات متنی خود را در سایت های جذاب برای بانوان قرار دهید.

تبلیغات متنی چه تفاوتی با بک لینک ها دارند؟

تبلیغات متنی همانطور که از اسم آن پیدا است خاصیت تبلیغاتی دارند در صورتیکه بک لینکها و رپورتاژها خاصیت تبلیغاتی ندارند بلکه هدف آنها بهبود سئوی سایت می باشد.
بک لینکها به دلیل اینکه یکی از عوامل سئوی سایت هستند باید به صورت فالو باشند و امکان این را دارند که در تمامی صفحات سایت باشند ولی تبلیغات متنی خاصیت فالو بودن را ندارند و در مکانهای مشخص سایت تبلیغ دهنده میتوانند قرار بگیرند. البته یک سری پلتفرم های تبلیغات متنی
وجود دارند که هدف آنها فقط بهبود سئو سایت توسط تبلیغ متنی می باشد ولی در کل ماهیت این تبلیغات متفاوت از بک لینکها می باشد.

تبلیغات متنی چه تفاوتی با رپورتاژ دارند؟

بزرگترین تفاوت تبلیغات متنی با رپورتاژ نحوه کاربرد آن ها و بک لینک های موجود در آن است. این نوع تبلیغات بیشتر در داخل خود یک سایت به کار می رود در حالی که ریپورتاژ به سایت های دیگر ارجاع می شود. ریپورتاژ به صورت پولی و در مدتی محدود در صفات متعدد چندین سایت به نمایش گذاشته می شود، در حالی که این نوع تبلیغات در یک صفحه یا چند صفحه از خود سایت مالک به نمایش گذاشته می شود. ریپورتاژ در سایت های معتبر می تواند، کلیک خور سایت شما را بالا ببرد. برای مثال می گوییم: خیلی ها برای خرید به اینترنت مراجعه نمی کنند،  بلکه بیشتر برای خواندن مطالب جذاب وارد اینترنت می شوند. اگر محصولات شما در کنار این مطلب جذاب با یک تیتر جذاب قرار بگیرد، مطمئنا نصفی از مخاطبین آن صفحه شما را نیز تماشا می کنند و احتمال خرید افزایش می یابد. ریپورتاژ ها از لحاظ سئو متن و رعایت نکات آن ضعیف تر از تبلیغات متنی نوشته می شوند و از این رو در بلاگ سایت نباید به کار بروند. میزان انکر تکست ها در داخل این نوع تبلیغات تا پنج عدد نیز می تواند باشد در حالی که این میزان برای یک ریپورتاژ بیشتر از سه عدد نمی تواند باشد.

سرویس تبلیغات متنی در پلتفرم شبکه تبلیغاتی مدیااد به چه صورت می باشد؟

از آنجایی که انواع مدلهای تبلیغات آنلاین در ایران نسبت به قبل جایگاهش به طور چشمگیری در حال رشد می باشد در همین راستا شبکه های تبلیغاتی که در این زمینه خدمات می دهند رونق بیشتری گرفته اند.شبکه تبلیغاتی مدیااد هم از این امر مستثنی نمی باشد و از زمان شروع فعالیتش در زمینه تبلیغات آنلاین به خصوص تبلیغات کلیکی،بنری و همسان روند رو به رشدی را در حال طی کردن می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *