سایر مقالات آموزشی

تبلیغ با تابلو های تبلیغاتی دیجیتال

تبلیغ با تابلو های تبلیغاتی دیجیتال

تابلو های تبلیغاتی دیجیتال چیست؟

اگر چندبار در خیابان ها و میادین شهر خود قدم زده و تردد داشته باشید حتما،تابلوهای تبلیغاتی دیجیتالی را مشاهده کرده اید، تابلوهایی که در آن حروفات و کلمات شب هنگام می درخشند. این روش تبلیغاتی بقدری جذابیت دارد که بسیاری از مشاغل در هر صنفی،کسب و کار خود را بدین روش تبلیغ می کنند، تابلوهای تبلیغاتی دیجیتالی باید به گونه ای طراحی و تولید شوند که جذابیت داشته و تاثیرگذار باشند.
یکی از ابزارهای تبلیغات دیجیتال، تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال است ،اصلی‌ترین نقطه قوت تابلوهای دیجیتال که در تبلیغات مورد استفاده قرار می‌‌گیرند، این ‌است که پیام‌ها را به سرعت و برحسب شرایط تغییر داده می شود و به عبارت بهتر، پیام‌ها متناسب با شرایط تغییر می کنند.

انواع تابلوهای تبلیغاتی را بشناسید:

با توجه به اینکه طراحی تابلوهای تبلیغاتی و استفاده از آن‌ها بخش عظیمی از استراتژی‌های بازاریابی کسب و کارهای بزرگ را تشکیل می‌دهد، بهتر است درباره انواع تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی نیز صحبت کنیم. هزینه سفارش بیلبوردهای تبلیغاتی می‌تواند با توجه به مکان نصب تابلو و همچنین نوع آن متفاوت باشد. برخی از انواع تابلوهای تبلیغاتی که شاید شما نیز در شهر خود آن‌ها را مشاهده کرده باشید عبارت است از:

1. تابلوهای چرخشی:

تابلوهای تبلیغاتی چرخشی از جمله جذاب‌ترین و تاثیرگذار‌ترین بیلبوردهای تبلیغاتی هستند. این بیلبوردها از چند وجه تشکیل شده‌اند که با سرعتی مشخص در حال چرخش هستند. استفاده از تابلوهای چرخشی می‌تواند بهترین گزینه برای شرکت‌هایی با محصولا‌ت گوناگون باشد. کسب و کارها می‌توانند هر یک از محصولات یا خدمات خود را بر روی یکی از وجه‌های این تابلوها نصب کنند. این تابلوها به دلیل وجود حرکت چرخشی توجه بسیاری از عابرین را به خود جلب خواهند کرد. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که امکان بروز مشکل و خرابی در تابلوهای چرخشی زیاد است. به همین دلیل بهتر است به هنگام عقد قرارداد نهایت توجه را به این نکته داشته باشید.

2. تابلوهای پل عابر پیاده:

از جمله رایج‌ترین انواع تابلوهای تبلیغاتی، تابلوهای پل عابر پیاده هستند. حتما تاکنون به هنگام گذر از خیابان‌های بزرگ تابلوهایی را بر روی پل عابر پیاده مشاهده کرده‌اید. این تابلوها با اندازه و ارتفاع مناسب در معرض دید همگان قرار دارند. شرکت‌های بسیاری برای تبلیغات خود از تابلوهای پل عابر پیاده استفاده می‌کنند.

3. تابلوهای استرابورد:

از دیگر انواع تابلوهای تبلیغاتی، تابلوهای استرابورد هستند. استرابوردها به دلیل ابعاد کوچک‌تر نسبت به بیلبوردهای بزرگ قیمت مناسب‌تری دارند. معمولا از استرابوردها در حاشیه خیابان‌ها و جاده‌های درون شهری استفاده می‌شود. علاوه بر این قابلیت تعویض بنر نصب شده بر روی استرابوردها به میزان قابل توجهی راحت‌تر است. طراحی تابلوهای استرابورد برای شرکت‌هایی که نیازمند ارائه توضیحات مختصر درباره محصولات خود هستند بهترین گزینه است.

4. تابلوهای ایستگاه‌های حمل و نقل:

یکی دیگر از رایج‌ترین انواع تابلوهای تبلیغاتی، تابلوهای نصب شده در ایستگاه‌های حمل و نقل مانند اتوبوس، مترو، راه آهن، و فرودگاه هستند. حتما تاکنون تابلوهای تبلیغاتی بسیاری را در این ایستگاه‌ها مشاهده کرده‌اید. استفاده از تابلوهای تبلیغاتی در این مکان‌ها به دلیل تردد افراد گوناگون مزایای بسیاری به همراه دارد. علاوه بر این تبلیغات در ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو، به دلیل تکرارپذیری برای مسافرانی که روزانه از این وسایل حمل و نقل استفاده می‌کنند، یک امتیاز ویژه به شمار خواهد آمد. علاوه بر این هزینه استفاده از این تابلوها نیز نسبت به بیلبوردهای بزرگ در سطح شهر کم‌تر خواهد بود.

»»» 5. تابلوهای لایت باکس «««

آخرین دسته از انواع تابلوهای تبلیغاتی که در این بخش به بررسی آن می‌پردازیم لایت باکس‌ها هستند. لایت باکس به تابلوهایی گفته می‌شود که مانند یک جعبه بوده و نورپردازی آن از داخل و از پشت تصویر انجام می‌شود. لایت باکس‌ها در متریال‌ها و ضخامت‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی تابلو برای استفاده در لایت باکس‌ها در سرتاسر جهان طرفدارهای بسیاری دارد. تابلوهای لایت باکس نیز نسبت به دیگر تبلیغات بیلبوردی هزینه کم‌تری در پی خواهند داشت. علاوه بر این، تابلوهای تبلیغاتی لایت باکس خود انواع گوناگونی دارند که در صورت نیاز می‌توانید سفارش استفاده از هر یک از آن‌ها را بدهید.

تجارب کشورهای گوناگون:

column-led-billboardدر آمریکا در مسیر استفاده از تابلوهای تبلیغاتی شبکه ای دیجیتال مشکلاتی بروز کرده است. هنوز مدل های مالی استفاده از این شبکه ها در آمریکا نامشخص مانده و کسی نمی داند سرمایه گذاری در حوزه کارکنان و تجهیزات در این زمینه، چه وقت به بار می نشیند. شرکت هایی که در این عرصه وارد عمل شده اند، دست به سرمایه گذاری های سنگینی زده اند.
بهتر است ابتدا در این زمینه تحقیق کرد و آنگاه به محل رقابت فکر کرد، به آمیزه ای از تکنولوژی ها توجه کنید، چرا که کارشناسان پیش بینی می کنند ترکیبی از تابلوهای تبلیغاتی با پیام های متحرک و ثابت می تواند جواب بدهد.

در اروپا نیز چندین پژوهش برای ارزیابی میزان تاثیر تابلوهای دیجیتال انجام شده است. این پژوهش ها عمدتا بر این موضوع تمرکز داشته است که چه میزان از افزایش فروش ها در نتیجه استفاده از تبلیغات برای محصولا ت و خدمات بر روی چنین تابلوهایی بوده است. نتیجه یک تحقیق که بر روی یک شبکه تبلیغات تلویزیونی در فروشگاه ASDA صورت گرفت (شعبه سوپرمارکت وال مارت انگلیس) حاکی از این بود که دو فروشگاه که از این شبکه تبلیغی استفاده می کردند، یازده درصد افزایش فروش داشتند.

آزمون های دیگری هم در این باره به عمل آمده است. در سال ۲۰۰۴ نتیجه یک تحقیق در یک فروشگاه انگلیس نشان داد که محصولا ت خاصی حتی تا ۴۵ درصد افزایش فروش داشته اند. تحقیق دیگری هم که در سال ۲۰۰۵-۲۰۰۴ در ۱۸۲ فروشگاه COMPUSA به عمل آمد، نشان داد میانگین فروش کالا های مورد تبلیغ ۲۹ درصد افزایش داشته است. کارشناسان این صنعت معتقدند اگرچه افزایش فروش ها در موقعیت های متفاوت، با یکدیگر فرق داشته است، اما حداقل میانگین بین۱۰ تا ۲۰ درصد بوده است و این امر در مکان هایی رخ داده است که از تابلوهای تبلیغاتی شبکه ای دیجیتال استفاده می کرده اند.

مزایای تابلوهای تیلیغاتی دیجیتال:

• تبلیغات و پیام‌ها می‌‌توانند به سرعت تغییر کنند و مشتریان به این ترتیب می‌‌توانند در معرض تبلیغات جدید، مرتبط و منعطف قرار گیرند.
• تبلیغات به سرعت به روز شده، بی‌‌آن‌که هزینه ای را متقبل شویم.
• کاربرد اصلی تابلوهای تبلیغاتی شبکه دیجیتال (DSNS) در عرصه تبلیغات در نقطه خرید است. در چنین نقاطی تبلیغات‌کنندگان، کالاها و خدماتشان را به طور مداوم معرفی می کنند.
• در تابلوهای دیجیتال، برای مشتریان مختلف، تبلیغات انجام می شود. به عنوان مثال با اتکا به این شبکه می‌‌توان زمان مورد نظر مشتری را برای خرید در نظر گرفت. تابلوهای تبلیغاتی کریستالی پلاسما یا LED و لایت باکس ها در مراکز کوچک و بزرگ خرید نصب می‌‌شود و در فضاهای اداری فروشگاه‌ها، در معرض دید همگان قرار می گیرد.
تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال فراتر از تبلیغات عملکرد دارند و می‌‌تواند به عنوان ابزار آموزشی در محل کار هم مورد استفاده قرار گیرد، به گونه‌ای که هم کارکنان و هم مشتریان بتوانند از رویدادهای در حال وقوع در فروشگاه خبردار شده و هم اینکه نسبت به مکان خرید نیز اگاهی داشته یا اینکه کدامیک از راه‌های خروج مراکز خرید،خلوت ‌تر است.

انواع تابلو تبلیغاتی دیجیتال:

تابلو تبلیغاتی دیجیتال به دو صورت تابلو تبلیغاتی روان و تابلو تبلیغاتی ثابت است که هر کدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارد که در ادامه توضیح مختصری در این خصوص ارائه شده است.

الف) تابلو تبلیغاتی دیجیتال ثابت: تابلوهای ثابت جزو قدیمی‌ترین و اولین نسل‌های دیجیتالی تبلیغاتی است و این تابلوها نسبت به سایر تابلوها (نئون و زنون) کم مصرف‌تر است و طول عمر بیشتر و نور بیشتری هم دارد اما قابلیت افکت‌های کامپیوتری را ندارد و حالت دیجیتالی ندارد و در واقع ساخت آن سخت است.

ب) تابلو تبلیغاتی روان: تابلو تبلیغاتی روان از جدیدترین نسل‌های تابلوهای تبلیغاتی محسوب می‌شود و قابلیت‌های مختلفی همچون برنامه‌ریزی، امکان افکت دادن، گرفتن دستور از کیبورد، فول کالر و یا تک رنگ و چند رنگ را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *