مقدمه:
گاهی اوقات تمام چیزی که لازم است، تغییر و آزمایش چند عنصر کوچک در وب سایت شماست، چرا که افزایش فروش کلید موفقیت همه کسب و کار هاست. بنابراین می توانید تغییرات چشمگیر در استراتژی بازاریابی یا فروشگاه آنلاین خود ایجاد کنید.این فرآیند بهینه سازی نامیده می شود. هدف از بهینه سازی، افزایش درصد بازدید کنندگان وب سایت است که به بازدید کننده و در نهایت به مشتری خرید از شما تبدیل میشوند. برای مشاغل جدید آنلاین، بهینه سازی بسیار مهم است، زیرا به شما کمک می کند هر بازدید از وب سایت خود را به فروش نزدیک و نزدیک تر کنید. هرچه تعداد بازدیدها بیشتر باشد، امکان تبدیل شدن آنها به مشتری خرید بیشتر است و در نهایت افزایش درآمد شما بهتر خواهد بود.
پیشنهاد مطالعه: تکنیک های افزایش ترافیک سایت
نکات مورد توجه پایه ای:
» عملکرد
زمانی که به عملکرد فروشگاه های اینترنتی می نگریم سه عامل حیاتی زیر به چشم می خورند:
. مسیر یابی ساده:
۹۱% کاربران بیان داشته اند که هرچه پیدا کردن سایت ساده تر باشد علاقه آنها به استفاده از آن سایت بیشتر است.
. زمان بارگذاری سریع سایت:
تقریبا همه کاربران نیز بر این گزینه اتفاق نظر داشتند که سرعت بارگذاری سایت در استفاده از آن بسیار مهم است.
. SEO:
نوشتن سایت و عملکرد ان به گونه ای که گزینه اول در موتورهای جستجو باشد بسیار مهم است.
» تجربه مشتریان
بسیاری از مشتریان علاوه بر خرید به دنبال سرگرم شدن نیز هستند از این رو به عوامل زیر توجه دارند:
. کد تخفیف:
بسیاری از مشتریان قادرند در بازارهای حقیقی نیازهای خود را بر طرف کنند.
از این رو برای کشاندن آنها به وب سایت خود باید کدهای تخفیف و سایر گزینه های سرگرم کننده و هیجان انگیز را برای آنها لحاظ کنید.
. اسم سایت:
نام سایت شما باید به گونه ای باشد که مشتری با رغبت وارد شده و اقدام به خرید نماید.
در انتخاب اسم سایت بسیار دقت داشته باشید.
» پروسه پرداخت
سادگی پروسه پرداخت از عوامل کلیدی است.
گاهی دیده شده مشتری برای پرداخت هزینه خرید خود به صفحات مختلف فرستاده می شود و یا مدت زمان بارگذاری صفحه پرداخت به قدری طولانی است که او قید خرید را به کل می زند.
» محصولات و کاتالوگ ها
نشان دادن هزینه کالا و هزینه اضافی در صورت ارسال، ویرایش ساده کارت و سبد خرید، اطلاعات کاربردی از محصول و نظرات سایر کاربران از گزینه هایی است که باید در کاتالوگ طراحی شده برای محصولات گنجانده شود.
این اطلاعات به مشتری در خرید ساده تر کمک شایانی می کند.
. اطلاع رسانی مناسب:
اگر می خواهید وب سایت خود را گسترش دهید و پیشرفت کنید باید سیستم اطلاع رسانی از محصولات جدید خود را راه اندازی کنید.
به گونه ای که به مشتریانی که تمایل دارند ایمیل ارسال شود و آنها از محصولات جدید شما با خبر شوند.
راهکار های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی:
» دادن پیشنهادات ویژه به مشتریان از مهارت های فروش اینترنتی
مشتریان به کدهای تخفیف و فروشهای ویژه علاقه فراوانی دارند. با ارائه کدهای تخفیف و کاهش قیمت برخی از محصولات به صورت منظم و دورهای، به نیاز مشتریان خود پاسخ دهید.
مشتریان علاقه مند، در این شرایط به رایگان برای شما تبلیغات خواهند کرد و به دوستانشان خواهند گفت که فروشگاه شما پیشنهادهای بسیار خوبی ارائه داده است.
» خبرنامه ایمیلی بفرستید
یکی دیگر از مارت های فرش اینترنتی ان است که سعی کنید به شکل منظم پیشنهادهایی جذاب را در قالب خبرنامه برای مشتریان قدیمی و جدید خود بفرستید و به یاد آن ها بیاورید که شما هنوز حضور دارید.
می توانید کدهای تخفیف را به صورت شخصی و برای مشتریان قدیمی خود ارسال کنید تا دوباره به خرید از شما ترغیب شوند.
» یک وبلاگ راه اندازی کنید
در وبلاگ خود شیوه استفاده و مزایای محصولات خود را بیان کنید. در این نوشته ها تلاش کنید راه حل هایی برای مشکلات واقعی مردم ارائه نمایید و در کنار آن با لینک دادن به محصولات فروشگاه، مشتریان بالقوه را به خریدار محصول خود تبدیل نمایید.
» از وبلاگ نویسان استفاده کنید
با جستجو در اینترنت کسانی که مطالب مرتبط با محصولات شما مینویسند را پیدا کنید. هدایایی به آنها بدهید و از آنها درخواست کنید تا درباره محصولات و فروشگاه شما مطلب بنویسند.
» از توان عامه مردم در تولید محتوا بهره ببرید
مشتریان و مراجعه کنندگان به سایت را ترغیب کنید تا درباره محصولات و فروشگاه شما مطلب بنویسند. مطالب فرستاده شده کاربران میتواند در قالب نقد و بررسی یا نظرات کوتاه درباره محصولات باشد. به نویسندگان برتر هدیه یا کدهای تخفیف یا بن خرید بدهید.
بازاریابی ویدئویی یکی از مهارت های فروش اینترنتی
ویدئو توجه مخاطبان را به خود جلب میکند. با تولید و انتشار ویدئوهای جذاب و آموزشی و مرتبط با محصولات خود، مشتریان بیشتری را به سمت فروشگاه خود جذب کنید.
پیشنهاد مطالعه: تکنیک های افزیش فروش از طریق اینستاگرام
» از شبکههای اجتماعی به صورت علمی و با برنامه کمک بگیرید
محلهایی که مشتریان بالقوه شما حضور دارند را مشخص کنید و مطابق با سلیقه آن ها برایشان محتوا تولید کنید. کدهای تخفیف در معرض دیدشان قرار دهید و با مهارت های فروش اینترنتی مختلف برند شخصی و نام خود را به آنان معرفی کنید.
» برای محصولات خود به صورت تکی در شبکههای اجتماعی تبلیغ کنید
با تمرکز روی یک کالای مخصوص و ارائه شرح و توضیح و تصویر، مخاطبان آن کالا را به فروشگاه خود هدایت کنید.
» برای تبلیغات خود هزینه کنید
از مهارت های فروش اینترنتی هزینه کرن برای تبلیغات است. تبلیغات رایگان همیشه اثرگذاری زیادی را ندارند. محلهایی که مخاطبان بیشتری دارند را شناسایی کنید و برای تبلیغات در آن محل ها هزینه کنید.
» در امضای ایمیل خود، نشانی سایت و تبلیغات خود را درج کنید
هر ایمیل ارسالی از سمت شما، میتواند یک پوستر تبلیغاتی باشد. ایمیلها امکان دارد چندین بار Forward شوند و توسط دهها نفر دیده شوند.
» نشانی سایت خود را در اسناد و برگههای چاپی درج کنید
هر برگه تبلیغاتی یا چاپی ابزاری خوب از هارت های فروش اینترنتی برای شناساندن سایت فروشگاهی شما به مخاطبان مختلف است.
» تبلیغات خود را روی بستهها و ساکهای کالاهای ارسالی چاپ کنید
مشتریان شما که کالایی از شما می خرند، بسته و ساک خرید خود را در شهر حمل میکنند و برای شما تبلیغ میکنند. یک مزیت دیگر این کار، جلب اعتماد کسانی است که تا کنون از شما خرید نکرده اند. با دیدن بسته در دست مشتری قدیمی، حس اعتماد از رسیدن محصول به دستشان افزایش خواهد یافت و این یکی از تاثیرگذارترین روش تبلیغات در مهارت های فروش اینترنتی است.
» هدایای تبلیغاتی را در بستههای ارسالی قرار دهید
هر هدیه تبلیغاتی میتواند مدتها در دست مشتری باشد و توسط دهها و صدها نفر دیده شود. این فرصت بسیار مهم را از دست ندهید.
» به خریداران کالا، کدهای تخفیف یا کوپنهای خرید مدتدار ارائه کنید
این تکنیک از سری مهارت های فروش اینترنتی باعث میشود مشتری شما را از یاد نبرد و تلاش کند تا نیازهای بعدی خود یا اطرافیان خود را دوباره از شما بخرد.
این کار میتواند به شکل آنلاین انجام شود یا در حالت بهتر، کدهای تخفیف به صورت چاپ شده و قابل لمس در بستهی ارسالی برای خریداران ارسال شود.
» با کسب و کارهای مرتبط با خود همکاری کنید
کسب و کارهایی که ممکن است مشتریانی شبیه به شما داشته باشند را پیدا کنید و در زمان ارائه خدمات و کالاها، همکار خود را به آنان معرفی کنید. با این کارتوان تبلیغاتی و بازاریابی شما چند برابر می شود.
پیشنهاد مطالعه: معرفی سیستم کار فروشگاه ساز
» نام کالاهای خود را با دقت انتخاب کنید
از مهارت های فروش اینترنتی عیین اسم است. اسمی که برای محصولات خود انتخاب میکنید باید گویا و قابل جستجو باشد. بیننده باید بتواند بدون دیدن تصویر، ذهنیتی متناسب با محصول شما پیدا کند.
به عنوان مثال انتخاب نام «شلوار» برای یک محصول، انتخابی نامناسب است. قرار دادن کلمات کلیدی که مشتریان به آن علاقه دارند، همچنین میتواند مشتریان زیادتری را از طریق موتورهای جستجو به سایت شما هدایت کند.
برای انتخاب نامهای خوب و مناسب به فروشگاههای همکار و موفق خود مراجعه کنید و از آنها الگو بگیرید.
» در انتخاب عنوان مناسب برای تصاویر خود زمان صرف کنید
دقت در انتخاب نام تصاویر و توضیحات آنها یکی از شیوه های موثر در جذب ورودی از طریق جستجوی تصویر در موتورهای جستجو می باشد. بسیاری از مشتریان ممکن است برای انتخاب محصول به این بخش از موتور جستجو مراجعه کنند.
» از رویدادهای محلی یا بزرگتر حمایت مالی کنید
از دیگر مهارت های فروش اینترنتی این است که رویدادهایی که ممکن است مشتریان شما در آن حضور داشته باشند را مشخص کنید و با حمایت مالی و معنوی از این رویدادها برای خود تبلیغ کنید.
»مشتریان قبلی را ترغیب کنید تا برای شما بازاریابی کنند
در مقابل هر خریدار جدید که به وسیله مشتریان قدیمی به شما معرفی میشود، مبلغی از سود را به آنان بدهید تا با هزینهای اندک و کاملا موثر، برای شما تبلیغ شود.
در تالارهای گفتگو فعال باشید
مشتریانی هستند که نمیدانند نیاز خود را چطور برطرف کنند و برای این کار به تالارهای گفتگو مراجعه میکنند تا پاسخ به پرسش خود را پیدا کنند. در این محلها حضور فعال داشته باشید و اگر محصولات شما میتواند نیاز آنان را برآورده سازد، این موضوع را به آنان اطلاع دهید.
» به سایت رقبا و وبلاگهای مرتبط سر بزنید
از مهارت های فروش اینترنتی، اطلاع داشتن از رویداد های علمی است. اگر از رویدادهای علمی و نیازها و مشکلات موجود اطلاع نداشته باشید، نمیتوانید بهترین راهحلها و بهترین کالاها را ارائه کنید. همیشه خود را به روز نگه دارید.