اهمیت اینستاگرام در بازاریابی، تبلیغات و فروش در چیست؟
بحث فروش و بازاریابی و نحوه انجام آن همانند سایر مفاهیم مهم کسبوکار به مرور زمان دچار تغییر میشود. در سالیان اخیر با ظهور شبکههای اجتماعی و اهمیت بحث بازاریابی شبکههای اجتماعی، بحث فروش در این شبکهها از جمله فروش در اینستاگرام نیز بسیار اهمیت پیدا کرده است. اگرچه سایر شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، تلگرام، لینکدین و ویچت در بحث بازاریابی شبکههای اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفتهاند، اما اینستاگرام به علت ویژگیهایی که دارد، در سراسر جهان بیشتر برای فروش محصولات مورد استقبال قرار گرفته است.
فراموش نکنید که رایگان بودن و دسترسی آسان، دو مزیت اصلی تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام محسوب میشود که نمیتوان از آنها گذشت. علاوه بر این موارد، از مهمترین دلایل اهمیت اینستاگرام مارکتینگ را میتوان تعداد بسیار بالای مخاطبان آن دانست که اتفاقا روز به روز نیز در حال افزایش است.
تکنیک های افزایش فروش از اینستاگرام:
1. فالوورهای واقعی و علاقه مند به کسب و کار خود را جذب کنید!
برای افزایش فروش پیج اینستاگرام ابتدا باید بیننده داشته باشید! بیننده هایی که محصول و یا خدمت شما برای آنها جذابیت داشته باشد.
خرید فالوور غیرواقعی و یا افرادی که با میل و علاقه خود پیج شما را دنبال نمیکنند، فرستادن پیام های تبلیغاتی افراطی به دایرکت افراد و یا تولید محتوای برای پیج بدون هدف، اشتباهات بزرگی هستند که بسیاری از پیج ها برای افزایش فالوورهای خود انجام می دهند! ولی با وجود افزایش فالوور افزایش فروش اتفاق نمی افتد! چرا؟! چون هیچکدام از فالوورهای جدب شده مخاطب محصول و خدمت ارائه شده توسط شما نیستند، نمی دانند شما چه کسی هستید، چه خدمت یا محصولی ارائه می دهید و اصلا چرا باید از شما خرید کنند؟!
برای افزایش فروش اینستاگرام باید مخاطبان و علاقه مندان به کسب و کار خود را پیدا کنید! برای این کار :
ابتدا نوع محتوای مناسب برای ارائه محصول خود را مشخص کنید، برنامه ریزی کنید و برای ارائه محتوا زمان بندی دقیق داشته باشید.
به جای استفاده از ربات های اینستاگرامی و یا فالو آنفالو کردن افراد برای دیده شدن که برخلاف قوانین اینستاگرام است سعی کنید با مخاطبان خود تعامل بیشتری داشته باشید. برای مثال پست های افرادی که به حوزه کاری شما علاقه مند هستند و در این رابطه پست و … منتشر کرده اند را لایک کنید، کامنت بزارید و با آنها در ارتباط باشید.
2. از هشتگ ها # استفاده کنید:
برای دیده شدن و جذب کردن مشتریان خود و افزایش فروش پیج اینستاگرام از هشتگ های مرتبط با محصول و یا خدمت خود استفاده کنید. با استفاده از هشتگ ها، مخاطبان هدف شما، بهتر و راحت تر شما را پیدا می کنند و به این ترتیب آگاهی از برند شما نیز افزایش می یابد.
اما آیا پیدا کردن هشتگ های درست و مناسب راحت است؟ خیر!
شما باید وقت و انرژی زیادی برای پیدا کردن هشتگ های مناسب صرف کنید. هشتگ های مختلفی را امتحان کنید و آنهایی که بیشتر از بقیه تاثیرگذار هستند را انتخاب کنید. سعی کنید علاوه بر هشتگ های پرطرفدار در رابطه با کسب و کار خود هشتگ های اختصاصی برای کسب و کار خود را نیز طراحی و از آنها استفاده کنید.
3. تصاویر با کیفیت و جذاب پست کنید:
اینستاگرام شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری تصاویر است! بنابراین تصویر نقش مهمی در ارائه محصول شما و افزایش فروش پیج اینستاگرام شما دارد.
در طراحی عکس ها سعی کنید خلاق باشید و تصاویری با کیفیت و جذابیت بالا تولید کنید که مخاطب با یک نگاه جذب آنها شود.
محصول موردنظر خود برای ارائه را در تصاویر به طور مشخص نشان دهید و ساختار کلی پیج، رنگ ها و چارچوب های تولید محتوای تصویری خود را با توجه به هویت برند خود مشخص کنید.
4. از تبلیغات اینستاگرام و تگ قیمت برای افزایش فروش خود استفاده کنید:
سرمایه گذاری بر روی تبلیغات اینستاگرام در راستای افزایش فروش پیج اینستاگرام روش بسیار مناسبی است که به شما این امکان را می دهد به مخاطبان هدف خود دسترسی داشته باشید و به راحتی فروش خود را افزایش دهید.
این تبلیغات قابلیت شخصی سازی شدن و هدف قرار دادن افردی را دارند که دقیقا مخاطب محصول شما هستند به همین علت افرادی که به تازگی فعالیت خود را در اینستاگرام با هدف فروش محصول آغاز کرده است بهتر است از این خدمات استفاده کنند.
برای مثال اگر شما پیج فروش لباس مناسب دختران ۲۰ تا ۲۵ سال دارید می توانید دختران ۲۰ تا ۲۵ سال را مخاطب قرار دهید.
نکته قابل توجه این است که شما علاوه بر افزایش فروش پیج اینستاگرام خود می توانید از طریق این تبلیغات مخاطبان هدف خود را به سمت سایت خود هدایت کنید و بازدید سایت خود را نیز با مخاصبان علاقه مند به بیزینس خود افزایش دهید.
5. برای افزایش فروش پیج اینستاگرام خود با اینفلوئنسرها همکاری کنید:
اینفلوئنسرها افرادی هستند که در زمینه و حوزه خاصی مخاطبان هدف زیادی را جذب کرده اند و با تولید محتوا مناسب در آن زمینه اعتماد فالوورهای خود را کسب کرده اند. کاربران اینستاگرام در طول روز اینفلوئنسرهای زیادی را دنبال می کنند، به آنها اعتماد میکنند و سبک زندگی آنها را تقلید می کنند و محصولات و خدمات معرفی شده توسط آنها را استفاده می کنند.
به همین علت شما می توانید بخشی از بودجه خود را صرف همکاری با اینفلوئنسرها کنید تا به طیف وسیعی از مخاطبان هدف خود دست یابید.
نکته مهم هدف شما از همکاری با اینفلوئنسرها می باشد. قبل از همکاری هذف خود را مشخص کنید؛ افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش محصول، افزایش ترافیک سایت، افزایش تعامل کاربران با پیج و … .
هدف شما هرچیزی باشد باید در قالب یک پیام و یا تجربه از طرف اینفلونسری که با برند شما سازگار است به مخاطبان هدف منتقل شود، نه یک پست تبلیغاتی کلیشه ای!
6. تجربه استفاده از محصول یا خدمت خود را به اشتراک بگذارید:
گاهی اوقات با کیفیت ترین عکس ها هم نمی توانند کارآمد بودن و مفید بودن یک محصول یا حس خوب استفاده از یک خدمت را به مشتریان شما منتقل کنند. به همین دلیل بهتر است در برنامه تولید محتوا خود انتقال تجربه استفاده از محصول را نیز به اشتراک بگذارید برای مثال از افرادی که از خدمات شما استفاده کرده اند خواهش کنید علت استفاده خود را توضیح دهند.
به کاربران خود دلیل بدهید! چرا باید از شما خرید کنند؟! بسیاری از بیزینس ها محصولات مشابهی را ارائه می دهند بیزینسی موفق است که علاوه بر ارائه محصول خوب، حس خوبی را نیز به مشتریان خود منتقل کند.
بال
وبلاگ زیبال
خانه
درگاه پرداخت
ورود/ثبتنام
وبلاگ زیبالوبلاگ زیبال
زیبال | ارائه دهنده راهکارهای نوین پرداختی به کسب و کارهای آنلاین
۱۰ تکنیک راحت برای افزایش فروش محصولات از طریق پیج اینستاگرام
نادیا معارف وند
آموزش۱۳۹۸-۱۲-۲۰
نکاتی برای افزایش فروش محصولات از طریق پیج اینستاگرام
راه های افزایش فروش پیج اینستاگرام
اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران است که مخاطبان زیادی دارد و امروزه بسیاری از افراد برای فروش خدمات و محصولات خود از این شبکه اجتماعی به عنوان ابزار بازاریابی و فروش استفاده می کنند.
در همین راستا قصد داریم در ادامه تکنیک ها و راه های کم هزینه برای افزایش فروش از طریق پیج اینستاگرام را معرفی کنیم.
شاید جالب باشد بدانید ایران ۸۲,۰۱۲,۰۰۰ نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۵۳,۲۰۰,۰۰۰ نفر گوشی هوشمند دارند، چیزی حدود ۶۴.۶ درصد! و تقریبا ۲۴.۰۰۰.۰۰۰ نفر در ایران از اینستاگرام استفاده می کنند!
تکنیک های افزایش فروش پیج اینستاگرام
اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوب برای به اشتراک گذاری تصاویر در بسیاری از کشورها می باشد و امکانات زیادی را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است تا بتوانند بهتر و بیشتر با یکدیگر در ارتباط باشند.
به همین علت بسیاری از کسب و کارهای برای ارائه محصولات خود به مشتریان علاوه بر فروش حضوری و یا سایت روی فروش از طریق اینستاگرام نیز تمرکز می کنند.
اما آیا همه ی پیج های اینستاگرام فروش خوب و قابل توجهی دارند؟ خیر!
افزایش فروش از طریق اینستاگرام تکنیک های تخصصی اما راحتی دارد که با رعایت آنها می توانید فروش پیج اینستاگرام خود را به شدت افزایش دهید.
فالوورهای واقعی و علاقه مند به کسب و کار خود را جذب کنید!
برای افزایش فروش پیج اینستاگرام ابتدا باید بیننده داشته باشید! بیننده هایی که محصول و یا خدمت شما برای آنها جذابیت داشته باشد.
خرید فالوور غیرواقعی و یا افرادی که با میل و علاقه خود پیج شما را دنبال نمیکنند، فرستادن پیام های تبلیغاتی افراطی به دایرکت افراد و یا تولید محتوای برای پیج بدون هدف، اشتباهات بزرگی هستند که بسیاری از پیج ها برای افزایش فالوورهای خود انجام می دهند! ولی با وجود افزایش فالوور افزایش فروش اتفاق نمی افتد! چرا؟! چون هیچکدام از فالوورهای جدب شده مخاطب محصول و خدمت ارائه شده توسط شما نیستند، نمی دانند شما چه کسی هستید، چه خدمت یا محصولی ارائه می دهید و اصلا چرا باید از شما خرید کنند؟!
برای افزایش فروش اینستاگرام باید مخاطبان و علاقه مندان به کسب و کار خود را پیدا کنید! برای این کار :
ابتدا نوع محتوای مناسب برای ارائه محصول خود را مشخص کنید، برنامه ریزی کنید و برای ارائه محتوا زمان بندی دقیق داشته باشید.
به جای استفاده از ربات های اینستاگرامی و یا فالو آنفالو کردن افراد برای دیده شدن که برخلاف قوانین اینستاگرام است سعی کنید با مخاطبان خود تعامل بیشتری داشته باشید. برای مثال پست های افرادی که به حوزه کاری شما علاقه مند هستند و در این رابطه پست و … منتشر کرده اند را لایک کنید، کامنت بزارید و با آنها در ارتباط باشید.
از هشتگ ها # استفاده کنید
برای دیده شدن و جذب کردن مشتریان خود و افزایش فروش پیج اینستاگرام از هشتگ های مرتبط با محصول و یا خدمت خود استفاده کنید. با استفاده از هشتگ ها، مخاطبان هدف شما، بهتر و راحت تر شما را پیدا می کنند و به این ترتیب آگاهی از برند شما نیز افزایش می یابد.
اما آیا پیدا کردن هشتگ های درست و مناسب راحت است؟ خیر!
شما باید وقت و انرژی زیادی برای پیدا کردن هشتگ های مناسب صرف کنید. هشتگ های مختلفی را امتحان کنید و آنهایی که بیشتر از بقیه تاثیرگذار هستند را انتخاب کنید. سعی کنید علاوه بر هشتگ های پرطرفدار در رابطه با کسب و کار خود هشتگ های اختصاصی برای کسب و کار خود را نیز طراحی و از آنها استفاده کنید.
برای مثال پیج نشان داده شده در تصویر از ترکیبی از هشتگ ها استفاده کرده است.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام – هشتگ ها
روش های افزایش فروش در اینستاگرام – هشتگ ها
تصاویر با کیفیت و جذاب پست کنید
اینستاگرام شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری تصاویر است! بنابراین تصویر نقش مهمی در ارائه محصول شما و افزایش فروش پیج اینستاگرام شما دارد.
در طراحی عکس ها سعی کنید خلاق باشید و تصاویری با کیفیت و جذابیت بالا تولید کنید که مخاطب با یک نگاه جذب آنها شود.
محصول موردنظر خود برای ارائه را در تصاویر به طور مشخص نشان دهید و ساختار کلی پیج، رنگ ها و چارچوب های تولید محتوای تصویری خود را با توجه به هویت برند خود مشخص کنید.
برای مثال پیج نشان داده شده در تصاویر را مشاهده کنید که تصاویر محصول را به طور خلاقانه و جالب نشان می دهند و رنگ آمیزی و نحوه ارائه کاملا شخصی سازی شده برای برند و بر اساس هویت برند می باشد.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام – تصاویر جذاب و با کیفیت
روش های افزایش فروش در اینستاگرام – تصاویر جذاب و با کیفیت
روش های افزایش فروش در اینستاگرام – تصاویر جذاب و با کیفیت
روش های افزایش فروش در اینستاگرام – تصاویر جذاب و با کیفیت
به یاد داشته باشید ساختار ظاهری و تصاویر پیج شما اولین ارتباط مشتری با شماست بنابراین سعی کنید تجربه به یادماندنی برای مشتریان خود طراحی کنید.
اگر در ابتدای کار هستنید و به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید و در تیم خود گرافیست و فردی برای طراحی تصاویر ندارید می توانید از ابزارهای کارآمدی مانند canva استفاده کنید که کار با آن بسیار راحت است و هیچ دانش و اطلاعات خاصی نیاز ندارد.
از تبلیغات اینستاگرام و تگ قیمت برای افزایش فروش خود استفاده کنید
سرمایه گذاری بر روی تبلیغات اینستاگرام در راستای افزایش فروش پیج اینستاگرام روش بسیار مناسبی است که به شما این امکان را می دهد به مخاطبان هدف خود دسترسی داشته باشید و به راحتی فروش خود را افزایش دهید.
این تبلیغات قابلیت شخصی سازی شدن و هدف قرار دادن افردی را دارند که دقیقا مخاطب محصول شما هستند به همین علت افرادی که به تازگی فعالیت خود را در اینستاگرام با هدف فروش محصول آغاز کرده است بهتر است از این خدمات استفاده کنند.
برای مثال اگر شما پیج فروش لباس مناسب دختران ۲۰ تا ۲۵ سال دارید می توانید دختران ۲۰ تا ۲۵ سال را مخاطب قرار دهید.
نکته قابل توجه این است که شما علاوه بر افزایش فروش پیج اینستاگرام خود می توانید از طریق این تبلیغات مخاطبان هدف خود را به سمت سایت خود هدایت کنید و بازدید سایت خود را نیز با مخاصبان علاقه مند به بیزینس خود افزایش دهید.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام – تبلیغات و تگ قیمت
روش های افزایش فروش در اینستاگرام – تبلیغات و تگ قیمت
امروزه بسیاری از افراد برای فروش محصولات و خدمات خود با توجه به محبوبیت اینستاگرام در ایران از این شبکه اجتماعی برای ارائه محصولات خود استفاده می کنند اما فروش آنلاین از طریق سایت هم روش خوبی برای افزایش فروش محصولات است و دردسر های پرداخت های اینستاگرامی را هم ندارد.
بسیاری از بیزنس های کوچک از سایت های ووردپرسی استفاده می کنند که طراجی آن ها نیاز به دانش و مهارت خاصی ندارد و با ارائه محصولات در سایت علاوه بر استفاده از یک کانال بازاریابی محبوب، با اتصال درگاه پرداخت اینترنتی به سایت، دردسرهای پرداخت و دریافت های پول از مشتریان را نیز از بین می برند.
علاوه بر این شما می توانید با استفاد از تبلیغات اینستاگرام مخاطبانی را هدف قرار دهید که قبلا سایت یا پیج شما را دیده اند اما خریدی انجام نداده اند. به این ترتیب با دوباره دیدن محصولات و خدمات شما افزایش فروش از طریق اینستاگرام و سایت اتفاق می افتد.
برای افزایش فروش پیج اینستاگرام خود با اینفلوئنسرها همکاری کنید
اینفلوئنسرها افرادی هستند که در زمینه و حوزه خاصی مخاطبان هدف زیادی را جذب کرده اند و با تولید محتوا مناسب در آن زمینه اعتماد فالوورهای خود را کسب کرده اند. کاربران اینستاگرام در طول روز اینفلوئنسرهای زیادی را دنبال می کنند، به آنها اعتماد میکنند و سبک زندگی آنها را تقلید می کنند و محصولات و خدمات معرفی شده توسط آنها را استفاده می کنند.
به همین علت شما می توانید بخشی از بودجه خود را صرف همکاری با اینفلوئنسرها کنید تا به طیف وسیعی از مخاطبان هدف خود دست یابید.
نکته مهم هدف شما از همکاری با اینفلوئنسرها می باشد. قبل از همکاری هذف خود را مشخص کنید؛ افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش محصول، افزایش ترافیک سایت، افزایش تعامل کاربران با پیج و … .
هدف شما هرچیزی باشد باید در قالب یک پیام و یا تجربه از طرف اینفلونسری که با برند شما سازگار است به مخاطبان هدف منتقل شود، نه یک پست تبلیغاتی کلیشه ای!
برای مثال در پست های زیر می بینیم که اینفلوئنسر غذا طبق روال همیشگی تصاویر خوراکی ها را منتشر می کند ولی در ۲ پست هوشمندانه محصولی که قصد تبلیغ آن را دارد نیز جا میدهد.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام – اینفلوئنسر مارکتینگ
روش های افزایش فروش در اینستاگرام – اینفلوئنسر مارکتینگ
تجربه استفاده از محصول یا خدمت خود را به اشتراک بگذارید
گاهی اوقات با کیفیت ترین عکس ها هم نمی توانند کارآمد بودن و مفید بودن یک محصول یا حس خوب استفاده از یک خدمت را به مشتریان شما منتقل کنند. به همین دلیل بهتر است در برنامه تولید محتوا خود انتقال تجربه استفاده از محصول را نیز به اشتراک بگذارید برای مثال از افرادی که از خدمات شما استفاده کرده اند خواهش کنید علت استفاده خود را توضیح دهند.
به کاربران خود دلیل بدهید! چرا باید از شما خرید کنند؟! بسیاری از بیزینس ها محصولات مشابهی را ارائه می دهند بیزینسی موفق است که علاوه بر ارائه محصول خوب، حس خوبی را نیز به مشتریان خود منتقل کند.
برای مثال پیج زیر که تجربه را منتقل می کند و حس خوب استفاده از محصول.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام – تجربه مشتری
روش های افزایش فروش در اینستاگرام – تجربه مشتری
7. مشتریان خود را تشویق کنید تا شما رو معرفی کنند:
بسیاری از افراد برای خرید محصولات مورد نیاز خود از آشنایان و اطرافیان مورد اعتماد خود سوال می کنند تا بهترین برند برای خرید را پیدا کنند. بنابراین با تشویق مشتریان برای به اشتراک گذاشتن تجربه خود از محصول شما، بازدیدکنندگان و مشتریان بیشتری جذب می کنید.
برای این کار بهتر است مشتریان را برای به اشتراک گذاری تجربه خود تشویق کنید. برای مثال با خرید ۲ فنجان قهوه و به اشتراک گذاشتن عکس آنها در شبکه های اجتماعی یک فنجان قهوه رایگان دریافت کنند.
فراموش نکنید هشتگ های اختصاصی برای خود طراحی کنید تا مشتریان به هنگام به اشتراک گذاری از آنها استفاده کنند و به این ترتیب شما می توانید اثربخش بودن یا نبودن این اقدام خود ( هدیه دادن برای تشویق کاربران و به اشتراک گذاری تصاویر ) را بررسی و انذازه گیری کنید.
به مشتریان خود توجه کنید، از آنها قدردانی کنید و تجربه خرید خوبی را برای آنها بوجود آورید.
8. برای افزایش فروش پیج اینستاگرام خود ” تخفیف بدین ” !
یکی از تاثیرگذارترین راه ها برای افزایش فروش از طریق پیج اینستاگرام، تخفیف دادن به مشتریان است. تخفیف ها مشتریان زیادی را به سمت خود جذب می کنند و معمولا به فروش منجر می شوند.
علاوه بر افزایش فروش این روش باعث افزایش آگاهی از برند نیز می شود زیرا مشتریان شما، برند شما را به دوستان و آشنایان خود برای استفاده از این تخفیف ها معرفی می کنند و که این باعث افزایش تعامل بیشتر کاربران با شما می شود.
9. قدرت استوری های اینستاگرام را در افزایش فروش دست کم نگیرید:
استوری یکی دیگر از امکاناتی که اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار داده است. استوری های فضای مناسبی برای کسب درآمد و افزیش فروش هستند. از مراحل تولید محصول خود، تجربه کاربران از استفاده از محصول خود استوری بگیرید و تعامل بیشتری با کاربران خود داشته باشید. عکس ها و ویدئو محصولات رو منشر کنید و کاربران را به استفاده از آنها تشویق کنید.
10. صرفا برای افزایش فروش پیج اینستاگرام پست تولید نکنید!
اینستاگرام فقط برنامه ای برای افزایش فروش و معرفی محصولات و خدمات نیست. بسیاری از افراد اوقات فراغت خود را در این شبکه اجتماعی می گذارند و بیشتر برای تفریح و ریلکس کردن و تعامل با دوستان خود از آن استفاده می کنند.
بنابراین فقط برای معرفی و فروش محصول پست طراحی نکنید. خلاق باشید و برای افراد جذابیت و انگیزه ایجاد کنید تا شما را دنبال کنند.