سئو و بهینه سازی

دلایل داشتن وب سایت برای کسب و کار

دلایل داشتن وب سایت برای کسب و کار

اهمیت وب سایت:

اهمیت و نقش سایت در کسب و کار به قدری زیاد است که امروزه همه مدیران و کارفرمایان برای پیشرفت در کسب و کارشان، به طراحی وب سات اقدام کرده اند.نقش وب سایت در کسب و کار و توسعه آن بسیار مهم است. اگر یک کسب و کار دارید ولی وب سایت ندارید باید بدانید که فرصت های عالی و زیادی را از دست خواهید داد. نقش وب سایت در کسب و کار در انجام بسیاری از استراتژی های بازاریابی مختلف برای رشد و توسعه کسب و کارتان مشخص می شود. وب سایت ها یکی از بهترین ابزارهای دسترسی مشتریان به شما هستند و در صورت نداشتن وب سایت ممکن است در کسب و کار خود ضررهای زیادی ببینید.

چگونه و چرا فروشگاه اینترنتی به کسب و کار و رشد مالی شما کمک میکند؟

میتوان به چگونگی این پرسش اینگونه پاسخ داد که وب سایت در حقیقت همانند یـک تابلوی مغازه و یا ویترین فروشگاه اســت و کسب و کار شما توسط وب سایت در معرض عموم مشتریان شـما قرار میگیرد و اما نکته مهمی که وجود دارد این است کـه دیگر مشتریان شـما از یک محله و یا حتی یک شهر نخواهد بود بلـکه تمام کسانی که از بستر اینترنت استفاده میکنند، میتوانند مشتریان کسب و کار شـما باشند. چرایی این پرسش را نیز میـتوان اینگونه پاسخ داد که وب سایت یک کسب و کار ویترین ویا غرفه نمایشگاهی اسـت برای معرفی کسـب و کـار شـما در ایـنترنت که این امر باعث افزایش تعداد مشتریان شده و سبب رشد مالی در کسـب و کارتان خواهد شـد.

انواع وب سایت های اینترنتی:

» وب سایت های اطلاع رسانی «

وب سایت های اطلاع رسانی به دو دسته درون سازمانی یا تحت اینترنت و برون سازمانی یا پرتال های اطلاع رسانی تقسیم بندی کرد. وب سایت های درون سازمانی صرفا در شبکه داخلی سازمان قابلیت دسترسی را دارند و اگر از بیرون شبکه سازمان بخواهیم به آن دسترسی داشته باشیم نیاز خواهد بود تا نام کاربری و کلمه عبور را وارد کنیم. اما وب سایت های اطلاه رسانی برون سازمانی بیشتر مطالبی درباره اطلاعات عمومی سازمان ویا اخبارو اطلاعیه هایی که برای ارباب رجوع اسـت را نمایش میدهند.

« وب سایت هـای فروشگاهی «

وب سایت های فروشگاهی برای فروش کالا ویا محصولات مورد استفاده قرار میگیرد و به مانند یک فروشگاه بزرگ واقعی اما در بستر اینترنت میماند، در ادامه مطالب بیشتر با این نوع از وب سایت ها آشنا خواهیم شد.

» وب سایت هـای علمی «

وب سایت های علمی همانطور که از نامش پیداست نوعی از وب سایت ها میباشد که در آن مطالب علمی ویا پژوهشی قرار میگیرد که دوست داران مقالات علمی و اخبارهای علمی میتوانند از این نوع سایت ها استفاده نمایند و اطلاعات خود را در این باره افزایش دهند.

» وب سایت هـای تفریحی و سرگرمی «

وب سایت های تفریحی و سرگرمی (Entertainment Web Site) را میتوان به دو دسته عمومی تقسیم کرد. سایت هایی که به بحث بازی های آنلاین و مسابقات آنلاین و سایت هایی که شامل مطالب تفریحی و سرگرمی می پردازند. معمولا سایت های بازی آنلاین به بحث مطالب سرگرم کننده نمی پردازند و حتی ممکن است ساختاری متفاوت داشته باشند. اما سایت هایی که به مطالب سرگرمی می پردازند بیشتر به مطالب تولید محتوای سرگرمی می پردازند و ممکن است در بخش جانبی سایت نیز بازی هـای آنلاین داشته باشند.

» وب سایت هـای تجارت الکترونیک «

وب سایت های تجارت الکترونیک که به سرعت نیز درحال گسترش هستند این امکان را برا یشما فراهم می آورند تا با چند کلیک بتوانید اجناس مورد نظر خود را پیدا کرده و از طریق سایت های فروشگاهی تهیه نمایید.

» وب سایت های شرکتی «

وب سایت های شرکتی در حقیقت عنوان سایت هایی است که برای سازمان ها و شرکت ها ویا برندها مورد استفاده قرار میگیرد و می توان گفت بیشتر جنبه خدمات، معرفی، به نمایش گذاشتن نمونه کارها و خدمات را دارا می باشد.همچنین اینگونه وب سایت ها راه ارتباطی مناسبی ارتباط مشتری است. این نوع سایت ها عموما برای معرفی و همچنین تبلیغات سازمان ها وشرکت ها مورد استفاده است.

مزایای داشتن وب‌سایت برای کسب و کار:

» فراگیری اینترنت

مهمترین دلیلی که به داشتن وب سایت ضرورت می‌بخشد، فراگیر بودن اینترنت است. امروزه بیشتر افراد ترجیح میدهند بجای تحمل ترافیک و اتلاف کردن زمان، در منزل راحت بنشینند و به خرید بپردازند.
مردم اولین جایی که به دنبال خدمات شما می گردند، در اینترنت است. اگر آنها شما را در آنجا پیدا نکنند، قطعا رقبای شما را خواهند یافت.

» فروشگاهی بدون محدودیت زمانی

با داشتن وب سایت در 24 ساعت شبانه‌روز، 7روز هفته در کنار مشتری هستید. در واقع وب سایت شما نماینده‌ی شماست حتی در ساعت‌هایی که شما در حال استراحت هستید وب سایت شما در حال معرفی خدمات و محصولات شما به مشتری است.

» نمایش حرفه ای بودن شما در کسب و کار

در حقیقت شما با داشتن یک سایت مناسب بـرای کسب و کار خود این پیغام را به مشتریان القاء میکنید کـه کسب و کار شما حرفه ای است و در کسب و کار خود بروز می باشد . همچنین بهتر اسـت ایمیل وب سایت خود را برای ارتباط با مشتریان استفاده نمایید که شکل حرفه ای تری را دارا میباشد. امر دیگری که شما باید برای حرفه ای بودن خود در فضای اینترنت و استفاده از وب سایت مدنظر داشته باشید سپردن طراحی سایت خود به یـک شرکت خرفه ای در زمینه تولید و طراحی وب سایت های حرفه ای و سفارشی می باشد. شمـا با این کار خود سایتی خواهید داشت با مشخصات ؛ امنیت بالا ، در دسترس بودن برای مشتریان، جذاب برای مخاطب و همچنین دسترسی آسان برای مخاطبان در کمترین زمان در موتورهای جستجو که همه این موارد تأثیر گذاری بسیاری در دید مخاطب شما خواهد داشت و او را مطمئن خواهد نمود که از سایتی دارای اعتبار بالا و حرفه ای بازدید به عمل می آورد. پـس این امر که بخواهید از سایت هـایی با کیفیت طراحی پایین و ارزان استفاده کنید را به هیچ عنوان برای شما و کسب و کار شما توصیه نمیشود.

» رفتن به فراتر از مرز

مگر در شهر شما چند نفر هستند که با کسب و کار شما آشنایی دارند؟ در ایران و جهان چطور؟ میلیاردها انسان در سراسر جهان بخشی از زمان خود را در اینترنت میگذرانند. تصور کنید شما کسب و کارتان را برای این جامعه آماری راه اندازی کرده اید بنابراین مشتریانی از سراسر ایران یا حتی فراتر از مرزها خواهید داشت.

» صرفه جویی در هزینه‌های راه اندازی

همیشه برای راه‌اندازی یک فروشگاه هزینه‌های بسیار زیادی از جمله هزینه‌ی اجاره یا خرید مکان فروشگاه، هزینه‌ی تجهیزات، حقوق کارکنان و… گریبان‌گیر افراد است. در تجارت الکترونیک شما فقط به یک طراحی سایت ارزان و حرفه ای نیاز دارید تا دیگر متحمل هیچ‌ کدام از هزینه‌های ذکر شده نشوید.

» ارائه نمونه کار

در سایت خود تمام محصولات و خدمات خود را معرفی کنید و بدون هیچ هزینه و محدودیتی آنها را به‌ روز رسانی کنید. مشتریان هربار برای دیدن هر محصول نیاز به مراجعه حضوری ندارند و میتوانند بصورت آنلاین عکس و ویدیو محصول را ببینند.

» بازاریابی اینترنتی

به جای صرف کردن هزینه‌های بالا برای تبلیغات و بازاریابی کافیست وب سایت خود را بهبود ببخشید تا گوگل شبانه‌روز برای شما مشتری بیاورد! با انجام برخی فعالیت‌ها در زمینه‌ی خدمات سئو سایت با کمترین هزینه در بستر وب برای خود بازاریابی اینترنتی نمایید.

» برقراری ارتباط با مشتری

در دنیای وب مشتریان به راحتی نظر خود را راجع به هر محصولی ارائه میدهند و نظراتشان را در قالب انتقاد و پیشنهاد برای شما میفرستند. شما نیز میتوانید سلیقه‌ی مشتریان خود را بشناسید و برای جذب مشتری بیشتر گام بردارید.

» برندسازی

با داشتن وب سایت میتوانید خدمات خود را در بستر اینترنت به هزاران مشتری معرفی و برای خود شهرت و اعتبار کسب کنید و اعتبار تجارت خود را بالا ببرید. این‌گونه کسب و کار شما در هر مکانی که اینترنت وجود دارد دیده میشود.

» مشتریان هدفمند

احتمال اینکه بازدیدکنندگان وب سایت شما به مشتری تبدیل شوند بسیار زیاد است چرا که آنها محصول و خدماتی را در اینترنت جست‌و‌‌جو کرده‌اند که به آن نیاز دارند و گوگل سایت شما را به آنها پیشنهاد داده است.
پس اگر وب سایت شما طراحی هوشمندانه داشته باشد (فروشنده‌ی توانایی باشد) قطعا آن محصول توسط این بازدیدکننده خریداری خواهد شد.

» کسب در آمد جانبی

با داشتن وب سایت میتوانید علاوه بر معرفی خدمات خود درآمدهای جانبی دیگری مثل درآمد از طریق تبلیغات نیز داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *