بازاریابی اینترنتی

سئو مارکتینگ چیست؟

سئو مارکتینگ چیست؟

سئو مارکتینگ چیست؟

بازاریابی سئو چیست؟ ؛ SEO MARKETING نوعی روش بازاریابی برپایه ظرفیت های موتورهای جستجو است که بسیاری از صاحبان وب سایت یا مشاغل برای خدمات سئو به منظور بهره گیری از نتایج مثبت آن تمایل دارند اما بسیاری از آنها نمی دانند بازاریابی سئو چیست و چه مراحل و استراتژی هایی را شامل می شود.

هدف سئو مارکتینگ چیست؟

هدف بازاریابی سئو در تغییر و بهبود مکانی است که یک سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو دارد که به طبع آن مشتریان و درآمد بیشتری را برای مالکین کسب و کارها فراهم می کند. این روش با رساندن یک وبسایت به سطح قابل قبولی از زیبایی ، کارایی و عملکرد مزایای فوق العاده ای را به همراه دارد.

بازاریابی سئو فرآیند افزایش کیفیت و کمیت ترافیک یک وب سایت بصورت مستمر است و برخلاف تبلیغات کلیکی و هزینه بر ، از شما هیچ هزینه ای برای ورود کاربر به سایت دریافت نمی شود و از آن به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت نام می برند. سئو با هدف افزایش تعداد و کیفیت جستجوی طبیعی و کاملا رایگان به ازای تعداد بی شماری از کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران اجرا می شود.

من سئو کار هستم و چطوری برای مشتریم عملیات بازاریابی سئو رو انجام بدم؟

راه های متعددی وجود داره که من بهتون میگم بحث رو باز نمیکنم و فرض رو بر این میگیرم که شما سئو کار هستین.
اولین راه و ساده ترین راه برای بازاریابی سئو اینه که برای محتوایی که میخوایید سئو کنید وارد بازار هدف مستقیم بشید، مثلا وب سایت شما فروش لوازم خونگیه و شما میخواید اجاق گاز فر دار رو سئو کنید یه مقاله بنوسید که چقد این اجاق گاز خوبه اصن لنگه نداره به به و چه چه راه بندازید.
راه دومش اینه به صورت غیر مستقیم وارد این کار بشیم مثلا یک مقاله بنویسیم که کیک پخت توی فرهای فلان خیلی خوبه و اجاق گاز ما هم یکی از این دسته فر ها رو داره.

وظایف بازاریابی سئو:

هر سئو کار باید یک بازاریاب رو در درون خودش پروش بده، به نظر من بازاریاب ها مهمترین ادم ها در صنعت توسعه کسب کار هستن ولی چون اکثرا از این شغل بد استفاده کردن دید جامعه به این ادما یکم بد شده و به همین خاطره که الان درک جامعمون از بازاریابی یک شغل بد و بی کلاسه!

در صورتی که مهمترین نیاز جامعه ما به یک بازاریاب خوبه.

هر شغلی و هر عملی در جامعه دو بعد داره یک بعد خود همون کاره و یک بعد دیگه توان عرضه همون کاره یعنی چی، یعنی بارها دیدیم یک فردی دکترای یک رشته ای رو داره ولی توی تدریس کردن تخصصش به حدی افتضاح عمل میکنه که ادم ترجیح میده به خوانندگی مرغ پخته گوش بده ولی سر کلاس این جور استادا نره.

این یعنی این استاد توان عرضه و فروش رو نداره، حالا بازاریاب هم باید توان عرضه کارش رو داشته باشه تا بتونه موفق باشه و سفارشات کاری بگیره، باید به درک برسه که برای سئوی کسب و کاری که مشتری بهش سفارش داده کجا دنبال بازار هدفش بگرده.

نکات مهم در بازاریابی سئو:

» تحقیقات علمی در بازار تجارت
» جستجو و تحقیق درباره رقبا
» تعیین هدف
» در نظر گرفتن یک بودجه
» تعیین اولویت ها و منابع خود
» مسئولیت پذیری را به کارتان اضافه کنید.

انواع بازاریابی با سئو:

اگر بازاریابی را به دو دسته محلی و جهانی تقسیم کنیم ، در این صورت با دو وضعیت سئو محلی و جهانی مواجه هستیم. شما یا مشتریان داخلی و محلی دارید و یا علاوه بر آنها جذب مخاطبان بین المللی و فرامرزی را نیز هدف قرار داده اید. در هریک از این شرایط روش های متفاوتی برای بازاریابی و تبلیغات در موتور جستجوی گوگل پیش رو دارید. گوگل شرکتها را براساس نوع فعالیت و مشتریان ، مکان جغرافیایی و تلاش هایی که برای سئو انجام گرفته است را با دقت دسته بندی می کند.

»» بازاریابی محلی ««

بازاریابی محلی سئو نوعی از روش های سئو محسوب می شود که به تولید و تنظیم مطالب ، لینکها و برچسب ها مختص نتایج و مخاطبان محلی اختصاص دارد به گونه ای که جذب افراد ساکن در نزدیک ترین مکان جغرافیایی را هدف قرار می دهد. یعنی زمانی که یک فرد از یک مکان یا شهر و کشور مشخص عبارت کلیدی را جستجو می کند ، نزدیک ترین خدمات ، شرکت ها و وبسایت ها از نظر مکانی به وی پیشنهاد داده می شود. مثلا اگر شخصی در تهران و منطقه پونک ، عبارت دندانپزشکی را جستجو کند ، ابتدا و در بالای لیست نتایج کلینیک های دندانپزشکی در پونک با آدرس دقیق ، شماره تماس و ساعات کاری کلینیک به وی ارائه می شود.

»» بازاریابی جهانی ««

سئو جهانی خدماتی است که مشاغل یا صاحبان سایت به منظور افزایش ترافیک کلی و نه فقط ترافیک محلی به آن نیاز دارند ، در این حالت هدف شما کسب مشتریان از سایر شهرها و مخاطبان بین المللی است. این استراتژی سئو کمی پیچیده تر و زمانبر است اما تاثیرات به مراتب بیشتری بر سودآوری وبسایت شما دارد.

طبق گفته موزلو ، سئو یک فرآیند یک باره نیست و باید در طول زمان و مستمر ادامه داشته باشد. این امر به چند دلیل است، کلمات و عباراتی که کاربران جستجو می کنند به مرور زمان تغییر می یابد ، فاکتورهای رتبه بندی سایت ها در گوگل دائما به روز می شوند و طبیعتا در هر صنعتی یک سری رقبای فعال هستند که جهت دستیابی به کسب رتبه خوب در نتایج جستجو تلاش می کنند. پس باتوجه به این مسائل ، می توان به حقیقت این موضوع پی برد.

مراحل بازاریابی سئو:

مانند تمام مدل ها و روشهای بازاریابی ، بهینه سازی موتورهای جستجو نیز مراحل و الگوهایی دارد که باید رعایت شوند.

سلسله مراتبی برای بازاریابی سئو وجود دارد که صاحبان مشاغل باید از آن پیروی کنند.

سئو یک فرآیند چند مرحله ای است. مهم تر اینکه برای حفظ جایگاه مناسب در گوگل این چرخه باید مرتبا تکرار شود و هیچ پایانی ندارد. نمی توان انتظار داشت پس از رسیدن به رتبه اول گوگل ، عملیات سئو قطع شود، زیرا می تواند سقوط سایت را به همراه داشته باشد.

این موارد کلیات بازاریابی سئو را شامل می شوند و به عنوان پیش نیاز مباحث تخصصی و مراحل انجام سئو قلمداد می شوند.

»» تحلیل بازار و رقبا ««

در مرحله اول شما باید تحلیل درستی از بازار هدف و رقبای خود داشته باشید. در هر صنعتی که فعالیت می کنید ، پیش از شما وبسایت هایی اقدام به راه اندازی و استراتژی کسب و کارهای الکترونیکی کرده اند و مطمئنا بعد از شما نیز سایت هایی خواهند آمد. این شرایط رقابت را شدید می کند. همچنین نوع بازاری که در آن فعالیت دارید و مشریان هدف در تعیین استراتژی های بازاریابی سئو تاثیر دارند.

»» انتخاب استراتژی سئو مناسب ««

پس از شناخت کامل و تحلیل شرایط ، می توانید با کمک یک متخصص سئو ، استراتژی سئو مناسبی انتخاب کنید. ابتدا از چه بخش هایی شروع کنید ، کدام فاکتورها برای سایت شما ضروری تر هستند ، مشتریان چه انتظاری از سایت شما دارند ، چگونه بازدید را افزایش دهید، یک سایت شرکتی دارید یا فروشگاه اینترنتی ؟ همه این موارد باید در انتخاب استراتژی در نظر گرفته شود. همچنین می توان از مدلهای معروف و آزمایش پس داده بازاریابی الکترونیکی نیز استفاده کرد.

»» اجرای بازاریابی سئو ««

برای تحقق هر آنچه در مرحله قبل در نظر داشته اید باید اقدام به اجرای اصولی بازاریابی سئو براساس متد و استراتژی تعیین شده نمایید. این مرحله مهم ترین فاز سئو محسوب می شود و خود چندین زیرشاخه و فرآیند را دربر می گیرد. سئو قالب ، بهینه سازی تصاویر ، بهبود تجربه کاربری ، افزایش قابلیت و امکانات سایت ، فشرده سازی کدها ، افزایش بازدید از طریق موتورهای جستجو ، ارتقای برند ، ارتباط موثر با شبکه های اجتماعی ، تولید محتوا و بسیاری از اقداماتی که در مرحله انتخاب استراتژی اولویت بندی شده اند ، اجرا و پیاده سازی می شوند.

»» آنالیز نتایج و دستاوردها ««

با این اوصاف شما موفق شدید یک چرخه از بازاریابی سئو را طی کنید که نتایج و دستاوردهایی را به همراه داشته است که برخی مطابق میل و مطلوب شما بوده و ممکن است نکاتی نیز خوشایند نبوده باشد و یا نیاز به تقویت یا حذف تعدادی از آنها وجود داشته باشد. پس باید نتایج بدست آمده را از طریق ابزارهایی مانند کنسول گوگل انالیز نمایید. همچنین مقایسه میزان هزینه و درآمد را انجام دهید و دور روش هایی که علی رغم صرف هزینه های بالا ، بازده مناسبی نداشته اند خط قرمز بکشید.

پس از طی تمام این مراحل ، مجددا باید این فرآیند را اجرا نمایید ، اما در هر چرخه با دید جدید و کامل تر از گذشته. مطمئن شوید که همواره انرژی و زمان بیشتری را نسبت به رقبا برای بازاریابی سئو می گذارید تا جایگاه اول شما در رتبه بندی گوگل تضمین شده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *