سئو و بهینه سازی

سوشیال سیگنال (Social Signals) چیست؟

سوشیال سیگنال (Social Signals) چیست؟

سوشیال سیگنال (Social Signals) چیست؟

سوشیال سیگنال مجموع لایک ها ، نظرات، اشتراک گذاری ها، و تعامل کلی یک سایت و صفحه وب در پلتفرم شبکه های اجتماعی مختلف است. این سیگنال‌ها توسط گوگل برای سنجش اینکه آیا یک صفحه وب ارزشمند است یا نه، در نظر گرفته می شود. اگر صفحه وب دارای سوشیال سیگنال بالایی باشد، به این معنا است که محتوای آن لایک شده و توسط افراد زیادی به اشتراک گذاشته می شود. این موضوع به سئو سایت و رتبه بندی سایت در جستجوهای گوگل کمک کرده و از دیدگاه گوگل به عنوان نوعی دیگر از بک لینک ها دیده می شود.

آیا سوشیال سیگنال بر سئو تاثیر دارد؟

موتورهای جستجو همچون گوگل، با استفاده از تعداد مشاهداتی که کاربران از یک آدرس url دارند،کیفیت یک سایت را ارزیابی می کنند. بنابراین هر چه میزان به اشتراک گذاری یک آدرس url در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد، سیگنال آن نیز افزایش پیدا می کند و این مسئله گویای اهمیت آن سایت است. در این زمان، گوگل نیز با الگوریتم های مخصوص به خود، می تواند تشخیص دهد که این سایت برای کاربران جذاب و کاربردی است و به همین دلیل، رتبه سایت نیز افزایش پیدا می کند. سوشیال سیگنال ها موجب افزایش نرخ ترافیک و ورودی به سایت می شود همچنین علاوه بر این زمان ماندگاری هر کاربر در سایت را افزایش می دهد که موجب کاهش نرخ پرش نیز می شود. با ارسال محتوا به صورت منظم موجب دیده شدن بیشتر و آشنایی کاربران با برند و لوگوی طراحی وب سایت می شود. در شبکه های اجتماعی این امکان را دارید که با ایجاد پست های چالشی درگیری کاربران را افزایش دهید تا نظرات و کامنت های بیشتری دریافت کنید همچنین با بررسی کامنت ها می توانید خواسته های کاربران را بشنوید و از نقد های آن ها به نقاط ضعف خود برسید تا آن ها را تقویت کنید.

شبکه های اجتماعی که برای سوشیال سیگنال کارایی خوبی دارن عبارت اند از…

» فیس بوک(facebook)

تعامل کامل با پست ها باعث سوشیال سیگنال می شود. مثل لایک کردن عکسی که بهاشتراک گذاشته شده، کامنت گذاشتن برای پست ها، تعداد دفعاتی که کاربران پست شما را با دیگران به اشتراک گذاشته اند.

» توییتر (Twitter)

در توییتر هم با دریافت کامنت ها، ریتوییت شدن (انتشار دادن یک پیام توییت) و تعداد دفعاتی که یک پست به اشتراک گذاشته شده است می توان سوشیال سیگنال برای خود جذب کرد.

» پینترست (pinterest)

پینترست شبکه اجتماعی است که تمرکز ان بر روی به اشتراک گذاری تصاویر می باشد. پینترست هم مثل دیگر شبکه ها شامل میزان به اشتراک گذاری پست، دنبال کننده ها، پین ها و غیره می باشد.

» اینستاگرام (instagram)

اکثر افراد این روزها از اینستاگرام استفاده می کنن و خیلی از کسب و کارها با استفاده از صفحه ی کسب و کار اینستاگرام برای خودشون سوشیال سیگنال خوبی رو به وجود میارن. البته باید در نظر داشته باشید که لایک فیک، فالوور فیک یا کارهایی از این قبیل نتایج خوبی نداره چون اینستاگرام متوجه این اتفاق میشه و بجای اینکه ارزش سوشیال سیگنال شما بالا بره پایین میاد؛ در نتیجه ما پیشنهاد می دیم که حتما از فالوو یا لایک های واقعی استفاده کنید.

نرم افزار های دیگری هم هستند مثل یوتیوب، لینکدین و غیره که برای سوشیال سیگنال پیشنهاد میکنیم که از اونها هم استفاده کنید تا بتونید سوشیال سیگنال خوبی رو برای سایت خودتون بوجود بیارید.

پیشنهاد مطالعه: مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

کاربرد سوشیال سیگنال در طراحی سایت:

در گذشته عمده فعالیت کاربران از شبکه های اجتماعی سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت بود که خب زمان زیادی صرف این کار می شد اما با گذشت زمان بسیاری به این نتیجه رسیدند که می توان از این راه کسب درآمد کنند بنابراین به معرفی کسب و کار و حرفه خود در شبکه های اجتماعی پرداختند به این ترتیب بررسی بازخورد و بازده سیگنال های سوشیال مدیا به یکی از اقدامات مهم صاحبان مشاغل مبدل گشت که طی بررسی های انجام شده متوجه شدیم که طراحی سایت بدون فعالیت در شبکه های اجتماعی پر طرفدار و دریافت سوشیال سیگنال سرعت پیشرفت پایین تری داشته است.

مهم ترین سیگنال های اجتماعی موثر برای وب سایت:

» لایک

میزان لایک هاییی که در شبکه های اجتماعی مختلف به دست می آورید از سیگنال ها ی اجتماعی موثر است. در سبکه های اجتماعی که برای شرکت و مجموعه خود ایجاد میکنید و یا پست هایی که لینک سایت و یا صحبت از برند شماست، هر چه بیشتر لایک شوند اثر بیشتری بر رتبه بندی گوگل می گذارند.

علاوه بر لایک و اشتراک گذاری لینک های صفحات مرتبط را در انجمن ها، نظرات، نشریات، پروفایل ها و موضوعات قرار دهید. بک لینک فعال در شبکه های اجتماعی مخاطب هدف را به ارمغان می آورد. منابع منتشر شده در توییتها بسیار سریعتر فهرست بندی می شوند و به عنوان مرجع شناخته می شوند. این روش را برای ایندکس شدن مجدد سریع صفحه ، که نیاز به تغییرات مهمی دارد، توصیه می شود.

» جامعه خود شما در شبکه های اجتماعی

این یکی از مهمترین عوامل اجتماعی است که به سرعت اطلاعات را به مخاطبان هدف منتقل می کند. به طور معمول ، کاربران شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط و یادگیری چیزهای جدید فعال هستند. آنها مشتریان بالقوه شما هستند. بعلاوه، بخش بندی مخاطبان شبکه های اجتماعی بسیار آسان تر است، زیرا بیشتر کاربران داده های واقعی خود (جنسیت، سن، وضعیت اجتماعی، تحصیلات، علایق، محل کار و غیره) را نشان می دهند. افزایش تعداد مشترکان نشانه سودمندی و ارتباط شما است.

» ترافیک شبکه های اجتماعی

قبل از وارد شدن کاربران به وب سایت از طریق لینک های قرار گرفته به شکبه های اجتماعی، کاربر می تواند آن را ارزیابی کند، بررسی ها را بخواند و اولین تصور را ایجاد کند. این به کاهش انتقال غیرضروری و کاهش بانس ریت کمک می کند. تبدیل شبکه های اجتماعی معمولاً بیشتر از یکی از جستجوی ارگانیک است.

درک معنای سیگنالهای اجتماعی نه تنها برای افزایش رتبه ها بلکه برای هدف قرار دادن سئو وب سایت شما با علایق و نیازهای مشتریان بالقوه شما نیز مهم است.

چگونه پستی منتشر کنیم که مخاطب را درگیر کند؟

» از تصاویر جذاب و آموزنده برای جذب هر چه بیشتر مخاطبان استفاده نمایید.
» همه شبکه های اجتماعی را پوشش دهید.
» جایزه دادن و مسابقه یکی از جذاب ترین کارهایی است که شما می توانید برای جذب مخاطبان استفاده کنید.
» شما باید با استفاده از ابزارهایی، شبکه های اجتماعی و فعالیت هایی که در آن انجام می شود را رصد کنید.
» شما باید کاربران را برای به اشتراک گذاری لینک و مطالب خود در شبکه های اجتماعی، ترغیب نمایید.
» حتما دکمه های به اشتراک گذاری را در سایت خود قرار دهید.
» سعی کنید برای لایک کردن، به اشتراک گذاری پست ها و لینک خود، جایزه تعیین کنید.
» کمپین های تبلیغاتی را در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه: فنون بازاریابی شبکه های اجتماعی

نکاتی برای افزایش سیگنال های اجتماعی:

» محتوای سایت را برای رسانه های اجتماعی بهینه کنید.
» سیگنال های دریافت شده اجتماعی را تجزیه و تحلیل کنید: آنچه کاربران از آن چشم پوشی می کنند، چه نشریاتی دارای بیشترین پاسخ ، محصولاتی که کاربران فروشگاه شما به آن اشاره می کنند ، و غیره است.
» تألیف خود را تأیید کنید. نتایج نشان داد که انتشارات تأیید شده اعتماد به نفس و موقعیت بالاتری در نتایج جستجو دارند.
» افزونه اشتراک گذاری محتوا را اضافه کنید. هر کلیک بر روی دکمه “اشتراک” نه تنها تعداد خوانندگان شما را افزایش می دهد بلکه موتورهای جستجو را علامت گذاری می کند که وب سایت شما مورد توجه کاربران است.
» هر از گاهی، با استفاده از Google Analytics، گزارش های آماری تولید کنید. این امر توضیح خواهد داد که چه شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما مؤثرتر هستند.
» عوامل اجتماعی نه تنها وفاداری و تبدیل مشتری را افزایش می دهند بلکه به موتورهای جستجو سیگنالی می دهند تا وب سایت شما را بالاتر ببرد. سیگنال های اجتماعی منبع خوبی برای جذب ترافیک به وب سایت شما و بالا بردن وب سایت شما در صدر Google است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *