تبلیغات در شبکه های اجتماعی

مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

مزایای تبلیغات در شبکه های جتماعی

مفهوم شبکه های اجتماعی:

شبکه های اجتماعی مفهوم جدیدی نیستند. انسانها از قرن‌ها پیش که گرد آتش می‌نشستند و برای یکدیگر داستان می‌گفتند در حال تشکیل شبکه های اجتماعی بودند. اما چیزی که باعث شده است امروز، شبکه های اجتماعی بیشتر از همیشه مورد توجه قرار بگیرند، به وجود آمدن ابزارهای دیجیتال و کمک آنها به توسعه شبکه های اجتماعی بوده است.

بنابراین، برای تعریف شبکه های اجتماعی باید ابتدا سه مفهوم را از یکدیگر تفکیک کنیم:

شبکه های اجتماعی به عنوان شبکه ای از ارتباطات انسانی (Social Networks)
سرویس‌های ایجاد و توسعه شبکه های اجتماعی (Social networking services)
سرویس‌های دیجیتال ایجاد و توسعه شبکه های اجتماعی (Digital social networking services).

برخی از شبکه های اجتماعی پر مخاطب:

فیسبوک
اینستاگرام
توییتر
لینکدین
پینترست
اسنپ چت

1: تبلیغات در فیسبوک
اگرچه نسبت به قبل از فیسبوک در ایران استقبال کمتری می‌شود، اما هنوز هم پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در دنیاست.
برای همین اگر کسب و کار شما بین المللی است، در استفاده از تبلیغات در فیسبوک، تردید نکنید.
یک صفحه بیزنسی در فیسبوک بسازید، و با کمک Facebook Ads Manager برای تبلیغات خود هدف‌گذاری کنید.
مخاطبان هدف، بودجه تبلیغات، عکس، ویدیو و محتوا خود را انتخاب کنید و شاهد نمایش تبلیغ خود باشید.

2: تبلیغات در اینستاگرام
اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران است. رشد تعامل در اینستاگرام نسبت به فیسبوک و توییتر تقریبا 400 برابر بوده است. کمپین تبلیغاتی، تبلیغ در پست، استوری، تبلیغ با همکاری اینفلوئنسرها، برگزاری مسابقات و… از انواع تبلیغات در اینستاگرام است. اگر از تبلیغات خود اینستاگرام هم می‌خواهید استفاده کنید، به ازای هر 1000 اثرگذاری، در حدود 5 دلار است.

3: تبلیغات در لینکدین
لینکدین فرصت‌های شغلی برای کارجویان و کارمندهای متخصص برای کارفرمایان، فراهم می‌کند. لینکدین یکی از بهترین بسترها برای تبلیغات کسب و کارهاست. با ساختن پروفایل ارتباط با افراد قدرتمند در صنعت خودتان، انتشار محتوا و ساختن گروه‌های بازاریابی رشد کسب و کار خود را بدون خرج یک ریال می‌توانید مشاهده کنید. کمپین‌های اسپانسری نیز در لینکدین وجود دارند، که کاربران ایرانی برای استفاده از آن با محدودیت روبرو هستند.

4: تبلیغات در توییتر
توییتر بستری عالی برای تبلیغ و وایرال شدن در مدت کوتاه برای کسب و کارهاست. از توییتر برای افزایش کلیک وبسایت، آگاهی برند، فالوور، تعامل توییت و نصب اپلیکیشن می‌توانید استفاده کنید.

مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی:

. امکان دیده شدن توسط طیف گسترده‌ای از مخاطبان.
. امکان هدفگذاری دقیق‌تر مخاطبین با توجه به سلیقه و سبک زندگی آن‌ها.
. تأثیرگذاری زیاد شبکه های اجتماعی بر خرید مشتریان.
. همسویی با اقدامات مربوط به تولید محتوا در شبکه های اجتماعی.
. سهولت دسترسی به مخاطبانی که از دستگاه‌های موبایل استفاده می‌کنند .

1)افزایش آگاهی برند
شبکه‌های اجتماعی یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌های بازاریابی دیجیتال است؛ که افزایش آگاهی کسب و کار شما استفاده می‌شود.

اجرای استراتژی تبلیغات شبکه‌های اجتماعی آگاهی از برند شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد، زیرا شما با مخاطبان گسترده‌ای مواجه می‌شوید.
قدم اول برای شما فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی است. در شبکه‌های اجتماعی محتوا تولید، منتشر و توزیع کنید.
به سادگی ارتباط برقرار کردن افراد با محتوای شما، باعث افزایش آگاهی از برند می‌شود و اعتبارشما را به عنوان یک برند بالا خواهد برد. تبلیغات در این شبکه‌ها نیز همان تاثیر را دارد. افراد بیشتری شما را خواهند شناخت و با خدمات و محصولات شما آشنا خواهند شد.
وقتی مخاطبان شبکه‌های اجتماعی با برند شما آشنا می‌شوند، آن را به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنند. و روز به روز برند شا بزرگ‌تر و آگاهی از برند شما بیشتر خواهد شد.

2) بهبود وفاداری به برند
هر برندی برای ماندن در صحنه رقابت نیاز به پایگاه مشتریان وفادار دارد. ورود مشتریان جدید شادی مضاعفی است، اما بدون مشتریان وفادار، نرخ تبدیل به صفر متمایل خواهد شد.
تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بستر خدماتی را ایجاد می‌کند که در آن مشتریان می‌توانند نظرات و احساسات خود را درباره خدمات و محصولات ارائه شده را آزادانه بیان کنند.
با گوش دادن به نظرات مصرف کنندگان، سطح رضایت مشتری بصورت تصاعدی بالا می‌رود و در کنار آنها وفاداری به برند شما نیز در میان مشتریان افزایش می‌یابد.

3) بهبود نرخ تبدیل
3 میلیارد نفر از جمعیت کره زمین در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند.
رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات دو مؤلفه ای هستند، که در کنار هم برای هدف قرار دادن مشتری بالقوه در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرند.
با افزایش آگاهی از برند که با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی همراه است، تعداد بیشتری از موارد منجر به بازدید وب سایت شما می‌شوند و نرخ تبدیل نیز افزایش می‌یابد. یک برند با داشتن یک برنامه تبلیغاتی خوب رسانه ای، می‌تواند فروش و سود خود را بهبود ببخشد.

4)کاهش هزینه های بازاریابی
در مقایسه با بازاریابی معمولی، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی نیازی به منابع پولی زیادی ندارد. با داشتن اینترنت و موبایل، یک شرکت می‌تواند هزینه‌های بازاریابی خود را به طرز قابل توجهی به حداقل برساند. اما با پیشرفت مشاغل، روش‌های سنتی بازاریابی به نفع روش‌های کم هزینه، از بین می‌روند. بنابراین، استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی محصولات و خدمات روشی کارآمد برای کاهش هزینه‌های عملیاتی شرکت‌ها است.

5) رتبه بندی بهتر در موتورهای جست و جو
داشتن یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی دقیقاً رتبه بندی جستجو را بهبود نمی‌بخشد، اما مطمئنا این صفحه ترافیک بیشتری برای شما می‌آورد. بیشتر افراد برای یافتن محصولات یا خدمات بصورت آنلاین، از Google ، DuckDuckGo ، Bing یا سایر موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. اگر کسب و کار شما دارای شبکه‌های اجتماعی باشد، شانس آن وجود دارد، در بین نتایج جستجوی یک محصول یا خدمات مرتبط ظاهر شود و منجر به آگاهی بیشتر از برند شما شود. ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو با توجه به توانایی آنها برای هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت‌های شرکت و دستیابی به رتبه های جستجوی بالاتر از گزینه‌های جذاب دیگر هستند.

6) دستیابی به مخاطبان هدف
تبلیغات شبکه‌های اجتماعی برخلاف تبلیغات آفلاین و سنتی، امکان هدف‌گیری دقیق‌تر و گسترده‌تر مخاطبان را فراهم می‌کنند. وقتی شما بیلبوردی در سطح شهر برای تبلیغات می‌زنید، هر آدمی از هر سن، جنسیت و قشری ممکن است آن را ببیند. اما در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی شما مخاطبان هدفمندتری را برای دیدن تبلیغاتتان شناسایی می‌کنید. تبلیغات شبکه‌های اجتماعی به گزینه بازاریابی مورد علاقه بسیاری از مبتدیان و سازمان‌ها در سطح جهان تبدیل شده است. این امر به دلیل سهولت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای فروش محصولات و خدمات است. نتایج تقریبا همیشه فوری است، که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا اثربخشی فعالیت‌های بازاریابی خود را ارزیابی کنند. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بدون توجه به اندازه و ماهیت، به بخشی جدایی ناپذیر از هر برنامه بازاریابی تبدیل شده است. این یک فرصت عالی برای افزایش فروش و در عین حال به حداقل رساندن هزینه‌ها است، که هیچ شرکت یا سازمانی نباید از آن به سادگی عبور کند.

ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی:

می توان گفت حدودا ۲٫۷۹ میلیارد از ۷٫۴۸ میلیارد نفر در دنیا به شبکه های اجتماعی پیوستند و از آن استفاده می کنند که بیش از یک سوم جمعیت را شامل می شود و نشان دهنده ی ضریب نفوذ ۳۷ درصدی می باشد. یکی از اصلی ترین دلایل این سرعت نفوذ را گسترش استفاده از تلفن های هوشمند می دانند. بطوریکه بیشتر کارهای روزمره ی ما نیز با اینترنت و از طریق همین شبکه های اجتماعی انجام می شود.

باید به این نکته اشاره کنیم که در ایران و سایر کشورها ضریب نفوذ زنان از مردان بیشتر است و بیشترین مخاطب این نوع از رسانه ها را زنان تشکیل می دهند. ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی در ایران نیز جالب توجه است زیرا طبق آمار حدود 30 میلیون ایرانی کاربر فعال این شبکه ها هستند. تعداد آنها در کشورمان چیزی در حدود 200 رسانه ی داخلی و خارجی است که اینستاگرام و تلگرام و اخیرا واتس اپ پر طرفدارتر هستند.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *