سایر مقالات آموزشی

مزایای تولید پادکست برای کسب و کار ها

مزایای تولید پادکست برای کسب و کار ها

اهمیت تولید پادکست:

طی سال های اخیر ساخت پادکست محبوبیت فراوانی بدست آورده است. پادکست مجموعه ای از فایلهای صوتی دیجیتال است که میتوان آنرا از اینترنت دانلود (بارگیری) نمود. کاربر می تواند با پرداخت حق اشتراک پادکست، به محض آنکه در اینترنت بارگذاری (آپلود) شد، فایل دیجیتالش را دریافت نماید.

امروزه کسب و کارها به منظور تقویت آینده کاری خود به طور فزاینده ای از پادکست ها استفاده می کنند چرا که پادکست ابزار بازاریابی قدرتمندی محسوب می شود. پادکست ها به رادیو های جدید روی دستگاه های تلفن همراه تبدیل شده اند. در حقیقت افزایش استفاده از تلفن های همراه منجر به رشد انفجاری تولید پادکست شده است. بیایید ببینیم چگونه تولید پادکست می تواند به به کسب و کار شما سود برساند.

مزایای تولید پادکست برای کسب و کار ها:

1.پادکست جایگزینی برای ویدیو است:

هیچ شکی در این نیست که بازاریابی ویدیویی برای کسب و کارها بسیار مهم است، با این وصف همه با فیلمبرداری راحت نیستند. لذا در این موارد استفاده از ویدیو می تواند برای اعتبار شما و شغل شما مضر باشد.علاوه بر این برخی کسب و کارهای کوچک ممکن است فاقد تجهیزات مناسب فیلمبرداری برای ساخت ویدیوهایی عالی باشند. تجهیزات مناسب فیلمبرداری از این نظر دارای اهمیت است که در ویدیو ها متغیرهای متعددی شامل نور ، صدا ، پس زمینه و غیره وجود دارد که عدم رسیدگی دقیق به هر کدام از این موارد با تجهیزات مناسب می تواند نتیجه نامطلبوبی در ویدیوی ضبط شده به دنبال داشته باشد. در این وضعیت تولید پادکست گزینه خوبی به شمار می آید.

2. دسترسی راحت به فایلهای صوتی:

شما می‌توانید به راحتی فایلهای صوتی یا تصویری پادکست خود را در گوشی یا کامپیوتر خود دانلود نموده و هر وقت دلتان خواست به آنها گوش دهید یا آنها را تماشا کنید. به همین راحتی! سهل‌الوصول بودن پادکست دسترسی به مشتریان را آسان‌تر کرده است.

3.ایجاد ترافیک بالا:

استفاده از پادکست ها می تواند به شما کمک کند به مخاطبان جدیدی برای تجارت خود دست یابید. پادکست ها می توانند کمک کنند با طیف گسترده ای از مخاطبان آشنایی پیدا کنید. شنوندگان معمولاً حق اشتراک برنامه های سریالی را می پردازند و مرتب به آن گوش می دهند. تا زمانی که سریال صوتی ادامه یابد، به احتمال زیاد مخاطبان شما همچنان به آن گوش می دهند.

علاوه بر این، مخاطبان شما ممکن است پادکست ها را به دیگرانی که ممکن است به آنها علاقه مند باشند، توصیه می کنند. بنابراین آنها دسترسی شما به مخاطبان جدید را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند. این امر می تواند به سرعت منجر به تولید ترافیک بالا شود.

4.سادگی و ارزان بودن ساخت پادکست:

در حال حاضر زمان و هزینه دو فاکتور مهم در موفقیت کسب و کارها محسوب می‌شود. بنابراین، همه روشهایی که با هزینه و زمان کمتر به نتیجه می‌رسند از ارجحیت برخورداند. ساخت پادکست نیز فقط نیازمند یک میکروفون و هدفون باکیفیت است. در کوتاهترین زمان ممکن و به طور رایگان می‌توانیم پادکست را تولید و ویرایش نموده در سایتها،گروهها و کانالهای مختلف آپلود کنیم.

5.در ایجاد روابط بهتر با مخاطب کمک می کند:

هر چند پادکست رسانه ای یک طرفه است، با این وجود در ایجاد روابط موثر با شنوندگان کمک می کند. پادکست این احساس را القا می کند که انگار شنوندگان، فردی را که در پادکست صحبت می کند، می شناسند. مردم به این علت پادکست ها را گوش می دهند که چیزی مشترک با گوینده و برندی که سخنران آنرا نمایندگی می کند، دارند.چنین رابطه خوبی به ایجاد اعتماد کمک می کند و این امر شنوندگان را به ارتباط گیری با برند تشویق می کند. این اعتماد و ارتباط باعث تغییر چهره شما در نظر مخاطب از یک غریبه به یک دوست (improved conversion) می شود. احتمال اینکه مردم چیزی را از یک دوست بخرند بیشتر از احتمال خرید آنها از یک غریبه است.

6.افزایش مهارت سخنرانی:

یکی از مزایای تولید پادکست افزایش مهارت سخنرانی و افزایش اعتماد به نفس برای سخنرانی در جمع است. اگر فردی هستید که از صحبت کردن در مقابل چندین فرد واهمه دارید بهتر است از همین حالا دست به کار شوید! بدون شک کسب و کارهایی که اعضای آن از مهارت سخنوری برخوردارند از احتمال موفقیت بیشتری برخوردارند.

7.پادکست ها بسیار جذاب هستند:

ما با اطلاعات بیش از حد، غریبه نیستیم. در حالی که اینترنت از مقدار بسیار زیاد مطالب نوشتاری پر شده، اطلاعات صوتی که سعی در جذب مشتری دارند می تواند آن تنوعی باشد که این یکنواختی را می شکند. بعلاوه پادکست فضای کافی در اختیار گوینده قرار می دهد تا پیام را به روشی و به شیو ای کاملاً تعاملی منتقل کند؛ شیوه ای که محتوای نوشتاری ممکن است اساسا قادر به آن نباشد.

در نظرسنجی انجام شده بر روی 300000 شنونده پادکست مشخص شد که 63 درصد از پاسخ دهندگان آنچه را که عرضه کننده تبلیغ کرده بود، خریداری کرده بودند. این نشان می دهد که پادکست ها می توانند برای جذب مخاطب و تأثیر مثبت بر تصمیمات خرید آنها مورد استفاده قرار گیرند.

آمار جهانی پادکست:

پس از بیان مزایای تولید پادکست برای کسب و کارها، اکنون می‌خواهیم آمار مرتبط با پادکست را بیان کنیم. در حال حاضر، بیش از 800000 پادکست فعال وجود دارد. همچنین، 30 میلیون اپیزود پادکست وجود دارد. این آمار نسبت به سالهای قبل افزایشی چشمگیر داشته است. در سال 2018، بیش از 525000 پادکست فعال و 5/18 اپیزود پادکست وجود داشته است.

70 درصد از جمعیت آمریکا با مفهوم پادکست آشنایی دارند که در سال 2018، 64 درصد بوده است.
50 درصد خانوارهای آمریکایی از طرفداران پادکست هستند.
51 درصد جمعیت آمریکا حداقل به یک پادکست گوش داده‌اند که در سال 2018، 44 درصد حداقل به یک پادکست گوش داده بودند.
32 درصد آمریکاییها در ماه گذشته به یک پادکست گوش داده‌اند که در سال 2018، 26 درصد بوده است.
22 درصد مردم آمریکا هر هفته به پادکست گوش می‌دهند. در سال 2018، 17 درصد هر هفته به یک پاد کست گوش می‌دادند.
16 درصد امریکاییها از طرفداران پروپاقرص پادکست هستند
56 درصد شنوندگان پادکست مرد هستند
27 درصد شنوندگان پادکست دارای مدرک کالج هستند.
36 درصد شنوندگان سفید پوست نیستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *