سئو و بهینه سازی

معرفی کاربرد های سئو

کاربرد های سئو

سئو چیست؟

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم. مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه مناسب سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن میباشد. بطوریکه در چند سال اخیر سیاست‌های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایت‌ها همسو شده است.

سئو چه کاربرد و هدفی دارد؟

در بازار رقابتی امروز سئو مهم‌تر از همیشه خودنمایی می کند.هدف اصلی سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن مکان بالاتر در نتایج جستجوی طبیعی موتورهای جستجو و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. میلیون‌ها کاربر از موتورهای جستجو برای حل مشکلات و پیدا کردن پاسخ سوالات خود استفاده می کنند. بنابراین به وضوح روشن است اگر صاحب یک وبلاگ ، سایت یا فروشگاه اینترنتی باشید سئو می‌تواند باعث رشد و رسیدن به اهداف کسب و کارتان شود. به عنوان نمونه شما با سئو یک سایت فروشگاهی به فروش بیشتر و برندینگ بهتر می رسید، اما با سئو سایت خبری شما تنها به بازدید کننده بیشتر و در نتیجه رتبه السکای بهتر و در آخر برندینگ بهتر دست پیدا می کنید. اما این نکته را هم گوشزد کنم که برای افزایش مخاطب سئو سایت به تنهایی کافی نیست و عواملی موثری دیگری نیز هستند که در رشد و توسعه یک وب سایت نقش بسزایی دارند. بالا آمدن در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.

تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟

الگوریتم های جدید گوگل به ویژه الگوریتم RankBrain تلاش میکنند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند. هر زمان کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را انتخاب خواهد کرد. گوگل به انتخاب کاربران توجه زیادی خواهد کرد. بعنوان مثال اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد داد.

علاوه براین زمان حضور کاربران در یک سایت تا جستجوی دوباره در گوگل اهمیت ویژه ای خواهد داشت. از زمانیکه کاربر وارد سایت شما میشود تا زمانیکه مجدد همان عبارت یا عبارتی مشابه با آن را در گوگل جستجو میکند Dwell Time نامیده میشود. اگر دوست دارید بدانید تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست پیشنهاد میکنیم مقاله RankBrain چیست را مطالعه کنید.

اهداف کلی سئو:

. در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
. باعث ایجاد برند می شود.
. باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
. باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
. باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
. بهترین ابزار برای تبلیغات است.

بررسی مزایای سئو:

1. هزینه سئو نسبت به تبلیغات گوگل و سایر روش های PPC کمتر است:
لیست شدن طبیعی سایت در نتایج جستجو رایگان است. وقتی سایت شما به واسطه سئو در صدر نتایج جستجو قرار می گیرد، برای گرفتن کلیک از کاربران نیازی به پرداخت هزینه به گوگل ندارید. این موهبتیست که از طریق سئو به سایت شما داده می شود. به واسطه کمی تلاش و پرداخت هزینه های نه چندان زیاد سئو، می توان به افزایش ترافیک سایت پرداخت. نیازی به پرداخت چندین دلار به ازای هر کلیک از کاربران نیست. همچنین برخلاف تبلیغات های پولی وب، ترافیک سایت شما پس از اتمام بودجه تبلیغات با کاهش مواجه نمی شود. سئو موجب می شود که شما از نیاز به تبلیغات اینترنتی رهایی یابید.

2. سئو موجب افزایش ترافیک سایت می گردد:
با استفاده از نرم افزارهای آمارگیر می توانید افزایش قطعی ترافیک سایت پس از سئو را مشاهده کنید. این روش یکی از مفیدترین راه های تلاش برای موفقیت سایت می باشد. نتایج مثبت سئو فورا رویت نمی شود اما دیدن آن خیلی هم طول نمی کشد. افزایش ترافیک به صورت پایداری خواهد بود و با استفاده از ابزارهای مربوطه می توانید آن را ببینید. افزایش ترافیک موجب بازدید هر چه بیشتر کاربران از سایت گشته و در نتیجه فروش وب سایت بالا خواهد رفت.

3. سئو موجب افزایش اعتبار برندتان می شود:
کاربران به نتایج صفحه اول گوگل اعتماد دارند و با استفاده از سئو می توانید در این لیست قرار بگیرید. در نتیجه برند شما مورد اعتماد آنها قرار می گیرد. هر چه در نتایج جستجو رتبه های پایین تری را کسب کنید، از اعتماد کاربران به شما کاسته می شود. اگر گوگل جابگاه بالایی را برای سایت شما در نظر بگیرد، ارزش و اعتبار برند شما نیز افزایش خواهد یافت. تبلیغ ها معمولا آزار دهنده هستند و کاربران به آن توجه زیادی نمی کنند. بسیاری از کاربران نیز نرم افزارهای بلاک کننده تبلیغ در مرورگر هایشان نصب کرده اند تا تبلیغات را مشاهده نکنند.

4. سئو نسبت به تبلیغات سنتی، بازگشت سرمایه بیشتری دارد:
وقتی 1000 کاربر از طریق تبلیغات کلیکی کسب می کنید، 2% از آنها ممکن است به مشتری سایت تبدیل شوند. اما اگر همین تعداد کاربر از طریق سئو وارد سایت شوند، 4% آنها احتمالا به مشتری تبدیل خواهند شد. در نتیجه بازگشت سرمایه شما با سئو بیشتر خواهد بود. بیشتر بودن نرخ تبدیل سایت یکی از مزایای سئو است که قابل قیاس با دیگر روش های بازاریابی نیست. گوگل سایت شما را در کلمه ای که سئو کرده اید در نتایج جستجو نشان می دهد. در نتیجه کاربرانی که به دنبال محصولی هستند که شما نیز آن را در اختیار دارید، سایتتان را از طریق گوگل مشاهده می کنند. تبلیغات می تواند در هر کجا و برای هر کسی نمایش داده شود و حقیقتا بسیاری از کاربران نیز به آن توجهی ندارند. معرفی سایت شما از طریق گوگل ارزش بیشتری نسبت به معرفی از طریق روش های تبلیغاتی دارد.

5. رقبای شما نیز در حال انجام سئو هستند:
سئو میدانیست که در حال بزرگ شدن است و هر روز افراد بیشتری با مزایای سئو و بهینه سازی سایت آشنا می شوند. رقبای شما این را می دانند و در حال انجام سئو برای بهره بردن از مزایای این روش هستند. در نتیجه آنها زودتر از شما وارد میدان خواهند شد و رتبه های بهتری نسبت به شما کسب می کنند. حتی اگر سایت شما خدمات بهتر و قیمت مناسب تری را ارائه دهد، باز هم گوگل تمام ترافیک را به آنها خواهد داد. استخدام یک شرکت سئو یا به خدمت گرفتن یک سئوکار همان چیزیست که شما نیاز به انجام آن دارید تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

6. سئو موجب ارتقای کلاس کسب و کار شما می شود:
سئو موجب ارسال روزانه هزاران کاربر به سایت شما می گردد. این مسئله موجب می شود که احتمالا نیاز به سرور قوی تر برای پاسخ بهتر به همه درخواست ها داشته باشید. ممکن است با پیشنهاداتی از طرف کاربران درباره نوع محصولات خود و نیازهای آنان مواجه شوید. سئو در واقع سرمایه گذاری بزرگی برای برند شماست و همان چیزیست که برای ارتقا کلاس کسب و کار خود به آن نیاز دارید.

7. سئو موجب برجسته شدن شما در بین 250 میلیون وبسایت حال حاضر اینترنت می شود:
بیش از 250 میلیون وبسایت در اینترنت وجود دارند و هر روز نیز بر این تعداد افزوده می شود. مطمئنا قد بلند کردن در بین این همه سایت کار بسیار سختیست، مخصوصا اگر کالا و خدمات شما جز موارد بسیار رقابتی باشد. با استفاده از سئو می توانید نام برند خود را در بین این همه وبسایت برجسته تر کنید و به راحتی به افزایش فروش و درامد خود بپردازید.

8. 60% کلیک ها شامل اولین نتیجه گوگل می شوند:
این مسئله بدین معنیست که تنها 40% کلیک ها به هزاران سایت از نتیجه دوم به بعد می رسد. قرار دادن سایت در نتایج ابتدایی گوگل می تواند موجب کسب هزاران هزار بازدید از سوی کاربران شود. سئو ابزاریست که به سایت شما کمک می کند تا در صدر نتایج جستجو قرار گرفته و از مزایای این حالت بهره ببرید.

9. سئو موجب افزایش داده های شما می گردد:
با استفاده از سئو شما می توانید داده های مربوط به مشتریان را کسب کنید. با استفاده از کلمات مورد جستجوی کاربران و پیدا کردن بیشترین موارد جستجو می توانید نیازهای کاربران را درک کرده و محصولات متناسب با آن عرضه کنید. از این طریق می توانید کلمات پر جستجویی که رقابت کمتری در آن وجود دارد را شناسایی کرده و به فروش ماهانه خود بیفزایید. داده های مشتریان در این صنعت بسیار با ارزش است و به راحتی به دست نمی آید. با استفاده از ابزارهای سئو می توانید آن را کسب کرده و با به کار انداختن آن در کسب و کار خود، از مزایای آن استفاده کنید.

10. نتایج کسب شده از سئو ماندنی است:
برخلاف روش های تبلیغاتی، نتایج کسب شده از سئو ماندنیست. این نتایج برخلاف تبلیغات اینترنتی، با قطع شدن بودجه، به صورت ناگهانی از بین نمی روند. البته جای تذکر دارد که برای ماندن در نتایج حال، نیاز به اقداماتی دارید. اما اگر در جایگاه های بالای گوگل قرار بگیرید، افراد دیگر نمی توانند به راحتی آن را از شما بگیرند.

انواع روش های سئو:

سئو مانند هرچیزی انواع مختلفی دارد. روش‌های انجام سئو به سه دسته زیر تقسیم بندی می‌شوند:

سئو کلاه سفید
سئو کلاه سیاه
سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه سفید استفاده از راهکارهای تایید شده موتورهای جست و جو است. سئو کلاه سیاه استفاده مصنوعی و افراطی از راهکارهای موتورهای جست وجو برای بهینه سازی سایت است که هزینه بالایی دارد. سئو کلاه خاکستری ترکیب دو نوع دیگر است و سریع ترین و امن ترین راه برای بهینه سازی سایت است.

اهمیت سئو در چیست؟

اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند. از این‌رو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش هستند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر نشان میدهد که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن توجه کرد.

کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. بازدید بدست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

جذاب ترین کاربرد سئو:

و اما جذاب ترین کاربرد سئو برند سازی است که وب سایت‌های زیادی از آن استفاده کرده‌اند. در صورتی که وب سایت و نام وبسایت شما مدت زمان یک یا چند ساله، جزو اولین‌های جستجو باشد، نام فروشگاه و یا شرکت شما به یک برند معتبر تبدیل می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *