سئو و بهینه سازی

نحوه صحیح هشتگ گذاری در اینستاگرام

نحوه صحیح هشتگ گذاری در اینستاگرام

مفهوم هشتگ:

هشتگ در واقع یک کتابخانه است که دارای قفسه‌های جداگانه به منظور فهرست بندی اطلاعات می‌باشد. زمانی که شما روی هشتگ مورد نظر خود کلیک می‌کنید به صفحه‌ای هدایت می‌شود که در آن صفحه تمام پست‌هایی که شامل آن هشتگ هستند، نمایش داده می‌شوند. در این صورت، دسترسی به مطالب مورد نظر زمانی که به یک محتوای خاص نیازمندیم با استفاده از هشتگ، خیلی ساده‌تر و در مدت زمان کمتری انجام می‌شود.

اهمیت هشتگ:

در بازاریابی_اینترنتی مهم ترین بخش آنالیز کلمات کلیدی است که در واقع کلمات کلیدی سودمند و مناسب کسب و کار مشخص می شود. در شبکه های اجتماعی این هشتگ ها هستند که در آنالیز و تجزیه و تحلیل موضوع،اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان می گذارند، مانند میزان استفاده از یک هشتگ مرتبط با کسب و کار شما.

دسته بندی هشتگ در اینستاگرام:

» Branded Hashtags

می‌توان گفت اکثر هشتگ های اینستاگرام و در حدود ۷۵ درصد از آنها، از این دسته محسوب می‌شوند. این هشتگ ها شامل نام فرد، محصول و یا تبلیغ می‌باشد. مزیت فوق العاده ای این هشتگ ها دارند، نمایش آمار صحیح به مخاطبان است. به عنوان مثال، شما می‌توانید وضعیت محصول و یا تبلیغ خود را با هشتگ مرتبط با آن سرچ کنید. یا اینکه می‌توانید برای تحلیل کردن محبوبیت برند خود، آن را با استفاده از ابزارهای تحلیل شبکه اجتماعی بررسی کنید. در این صورت، شما می‌توانید از مشتریان و مخاطبان خود بخواهید زمانی که از محصول و یا خدمات شما استفاده می‌کنند، از آن عکس و یا فیلم تهیه کرده و آن را با هشتگ در شبکه‌های اجتماعی اعم از اینستاگرام به اشتراک بگذارند. در این شرایط، شما می‌توانید بهترین عکس‌ها و فیلم‌ها را انتخاب کرده و در صفحه خودتان به اشتراک بگذارید.

» Community Hashtags

هشتگ هایی که در این دسته قرار می‌گیرند، هشتگ های عمومی هستند و در واقع، هدف از این هشتگ ها تبلیغ خدمات و یا بازاریابی برند نمی‌باشد. تمامی افراد می‌توانند از هشتگ های مختلف و متنوع در پست‌ها و استوری های اینستاگرامشان استفاده کنند. در واقع، هشتگ هایی که افراد مختلف تنها به منظور دریافت فالوور برای پیجشان استفاده می‌کنند، از هشتگ های عمومی هستند. هدف این افراد معرفی برند و یا خدمات خاصی نمی‌باشد و تنها می‌خواهند برای پیچ شخصی خود مخاطب جذب کنند.

مزایای استفاده از هشتگ در اینستاگرام:

» هشتگ ها یک روش جستجوی گسترده را پیرامون موضوع خاصی برای ما فراهم می کنند.
» با استفاده از هشتگ ها می توان یک موضوع خاص را به سرعت در میان کاربران جستجو کرد.
» هشتگ گذاری در اینستاگرام برای پیج های تجاری کاربردی خواهد بود زیرا استفاده از هشتگ به بیشتر دیده شدن برندها کمک شایانی می کند.
» مطالبی که با هشتگ منتشر می شوند در سرچ ها نمایش داده می شوند.

تکنیک هشتگ گذاری در اینستاگرام:

هشتگ گذاری در اینستاگرام همانند سایر شبکه‌های اجتماعی دارای قواعد خاصی است که اگر به این قواعد توجه نشود، هشتگ گذاری نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و در برخی موارد هشتگ گذاری بی نتیجه می‌ماند. در ادامه مقاله، چند تکنیک برای هشتگ گذاری در اینستاگرام معرفی شده‌اند. شما رعایت این نکات و استفاده از این تکنیک‌ها می‌توانید به صورت بهینه از هشتگ ها در صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید. این تکنیک‌ها و قواعد عبارتند از:

» استفاده از کلمات خاص «

شما باید از کلمات خاصی در هشتگ های اینستاگرام استفاده کنید. در این صورت، هر چقدر که هشتگ های شما خاص‌تر و جذاب‌تر باشد، مخاطبان بیشتری جذب شده و در نتیجه، پست‌های شما بیشتر دیده می‌شوند.

اکثر کسب و کارها برای استفاده از هشتگ ها با توجه به موضوع محصول و یا خدماتشان از ۱ یا حداکثر ۲ عدد هشتگ خاص و همیشگی در پست‌ها و استوری های اینستاگرامشان استفاده می‌کنند. در نتیجه، اگر شما نیز می‌خواهید پست‌های مرتبط با کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید و یا می‌خواهید بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید، از یک یا چند هشتک اختصاصی در اینستاگرام خود در کنار سایر هشتگ ها استفاده کنید.

» عدم استفاده از هشتگ های نامربوط «

در صفحه اینستاگرام خود از هشتگ های نامربوط و غیرتخصصی استفاده نکنید. در برخی موارد دیده شده است که برندها به منظور دریافت مخاطب و مشتری بیشتر از اغلب هشتگ های معروف استفاده می‌کنند. در صورتی که این هشتگ ها مرتبط با زمینه فعالیت پیج اینستاگرامتان باشد، استفاده از آنها نه تنها ایرادی ندارد؛ بلکه باعث جذب بازدید کننده می‌شود.

اما در صورتی که از هشتگ های غیرمرتبط با زمینه فعالت پیج اینستاگرامتان استفاده کرده باشید، پست شما به عنوان اسپم تشخیص داده می‌شود. این شرایط در طولانی مدت باعث می‌شود که فالوئرهای شما کاهش پیدا کنند.

» عدم زیاده روی در هشتگ گذاری «

در صفحه‌های اینستاگرام برای هشتگ گذاری زیاده روی نکنید. هشتگ کردن بیش از اندازه کلمات در شبکه اینستاگرام منجر به مشکلات جانبی می‌شود. این عمل در کنار اینکه باعث می‌شود مخاطبانتان به مرور زمان کاهش پیدا کنند، همچنین سبب می‌شود که اینستاگرام شما را به عنوان اسپم شناسایی کند.

در واقع، زیاده روی کردن در استفاده از هشتگ ها همانند زیاده روی کردن در استفاده از تگ‌هاست. در صورتی که در پست‌های اینستاگرام خود بدون هیچگونه محتوای مفیدی اینستاگرام تنها از هشتگ ها استفاده کنید، اینستاگرام به پیج شما به عنوان اسپم نگاه می‌کند و در نتیجه آن، پست‌های شما اهمیت چندانی برایش نخواهند داشت.

» استفاده از هشتگ های مفهومی «

از کاربردهای مهم و پراهمیتی که هشتگ ها دارند، این است که به شبکه اینستاگرام کمک می‌کنند محوریت و موضوع پست شما را تشخیص دهند. هشتگ گذاری باعث می‌شود که افرادی که هشتگ خاصی و مورد نظر شما را جستجو می‌کنند، با پست‌های شما مواجه شده و در این صورت، صفحه شما بهتر و بیشتر دیده می‌شود.

اما در این رابطه شما باید از هشتگ های مفهومی و دارای معنی استفاده کنید. همچنین اگر در برخی موارد هشتگ های غیر عمومی نیز مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند. اما در نهایت، مخاطبان اینستاگرام هشتگ هایی که موضوع مشخصی دارند و با هدف خاصی ایجاد شده‌اند، را فالو می‌کنند. بنابراین استفاده از هشتگ های مفهومی باعث بهتر دیده شدن صفحه اینستاگرامتان می‌شود.

» هشتگ گذاری در نام کاربری «

در صورتی که شما در صفحه اینستاگرامتان نام کاربری خود را با علامت هشتگ تصاویری که در صفحه قرار می‌دهید، مشخصی کنید؛ مخاطبانی که به عکس‌های شما علاقه مند هستند، با جستجوی نام کاربریتان تصاویری که در کپشن آن‌ها را با نام خود هشتگ کرده‌اید، نمایان می‌شوند.

در نتیجه شما می‌توانید در کپشن تصاویر اینستاگرامیتان هشتگ نام کاربری خود را قرار دهید. در این صورت هم بهتر دیده می‌شوید و هم مخاطبان بیشتری برای پیج خود جذب کرده‌اید.

» هشتگ گذاری برای موضوع عکس «

شما می‌توانید برای هر یک از تصاویر اینستاگرامیتان اسم و یا موضوعی انتخاب کرده و پس از آن، آن تصویر را با هشتگ قابل جستجو کنید. در این صورت کاربرانی که قصد مشاهده تصاویری با آن موضوع را دارند، به پست‌ها و تصاویر شما به سادگی دسترسی پیدا می‌کنند. در این صورت، میزان بازدیدکنندگان و فالوئرهای پیج شما بالاتر می‌رود.

در این مورد نیز دقت داشته باشید که حتماً نیازی نیست که برای هشتگ گذاری کل جمله و کپشن تصویر خود را قرار دهید. تنها کافی است برخی واژه‌هایی که پربازدید تر می‌باشند و به موضوع عکس شما ارتباط دارند را انتخاب کنید. سپس این واژه‌ها را در کپشن تصویر خود قرار داده و با استفاده از علامت # آن‌ها را هشتگ گذاری کنید.

» هشتگ گذاری برای مکان عکس «

شما می‌توانید در کپشن تصاویر خود نام محلی که تصویر را در آنجا تهیه کرده‌اید، قرار دهید و آن را با استفاده از علامت # هشتگ گذاری کنید. در این صورت این امکان برای کاربرانی که به دنبال آن مکان هستند فراهم می‌شود، تا پست‌های شما را نیز مشاهده کنند. به این ترتیب مخاطبان و بازدیدکنندگان بیشتری تصاویر اینستاگرامی شما را مشاهده می‌کنند.

» هشتگ گذاری برای تکنیک عکس برداری تصاویر «

یکی از تکنیک‌های هشتگ گذاری اینستاگرام، ایجاد هشتگ بر اساس تکنیک‌ها، نرم افزارها و مدل دوربینی است که با استفاده از آن عکس مورد نظر را تهیه کرده‌اید.

در صورتی که در تصاویر خود از تکنیک خاصی از عکاسی استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را در هشتگ تصویر خود ذکر کنید. علاوه بر آن، اگر از نرم افزار مخصوصی برای ویرایش تصاویر و یا از دوربین حرفه‌ای و با کیفیت استفاده می‌کنید، می‌توانید نام آنها را هشتگ گذاری کنید. در این صورت عکس‌های شما به عنوان تصاویری حرفه‌ای شناخته می‌شوند و نمودی جذاب از نظر بینندگان پیدا می‌کنند. در این صورت، کاربرانی که در اینستاگرام به دنبال تصاویر خاص می‌گردند، می‌توانند عکس‌های شما را راحت‌تر پیدا کنند.

ترفند های هشت گذاری:

» از هشتگ استفاده کنید «

به هر حال، هشتگ دو کاربرد مشخص دارد. قبل از هر چیز به بازدیدکننده فعلی عکس شما، توضیح می‌دهد که شما با چه انگیزه‌ای عکس را گذاشته‌اید. #خاطرات نشان می‌دهد کاربرد آن تصویر برای شما، مرور گذشته بوده. اما زیر همان عکس اگر از هشتگ #رستوران یا #شام استفاده کنید، مشخص می‌شود که بیشتر مکان عکسبرداری یا سفره ی غذا مورد توجه شما بوده تا مرور خاطرات قدیمی.

کاربرد دوم هشتگ،‌ کمک به جستجوی تصویر است. کسانی که در اینستاگرام جستجو می‌کنند، جدای از نام کاربری یا Username، می‌توانند Tag را هم جستجو کنند. به عنوان مثال ببینند چه تصاویری با motamem یا Dinner یا غروب یا پارک یا … تگ و برچسب گذاری شده‌اند. پس با هشتگ می‌توانید در جستجوها مشاهده شوید و صفحه خود را در معرض دید کاربران جدید قرار دهید.

» از هشتگ زیاد استفاده نکنید «

استفاده زیاد از هشتگ،‌ سه مشکل جدی دارد. نخست اینکه حس کاربران را بد می‌کند و خواندن متن را سخت می‌کند. دوم اینکه نشان می‌دهد که شما به صورت تهاجمی در تلاش برای تبلیغ و توسعه صفحه خود هستید (که برای برند یک فرد یا سازمان ممکن است چندان خوب نباشد. اما شاید برای یک صفحه تبلیغاتی، چنین رفتاری پذیرفته شده و مورد انتظار باشد) و سوم اینکه ممکن است پست‌های شما، اسپم فرض شود.

» نکته سوم «

همه هشتگ‌ها را دقیقاً در توضیح عکس استفاده نکنید
هشتگ‌های استفاده شده در خود عکس یا در کامنت‌ها، فرق خیلی جدی با هم ندارند. می‌توانید به تدریج در کامنت‌ها هشتگ اضافه کنید. مثلاً تصویر اولیه را با یک یا دو هشتگ آپلود کرده و بین هر چند کامنت، چند هشتگ جدید را هم بگذارید.

» استراتژی هشتگ داشته باشید «

از هر کلمه ای استفاده نکنید. کسانی که به صفحه شما بیایند و ببینید که پراکندگی زیاد است، ممکن است کمتر به فالو کردن شما رغبت پیدا کنند. می‌توانید بین بیست تا پنجاه هشتگ انتخاب کنید و فقط از آنها استفاده کنید. این کار شاید باعث شود در انتخاب عکس‌ها هم ناخودآگاه، همگونی بیشتری به وجود بیاید.

سه گروه هشتگ معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند
. هشتگ برند: (مثلاً ما در صفحه @motamem همه عکس‌ها را با #motamem و #متمم برچسب گذاری می‌کنیم).

. هشتگ کمپین: ممکن است در مدت کوتاهی به خاطر یک مسابقه یا رویداد خاص، از هشتگ خاصی استفاده شود.

. هشتگ توضیح: این هشتگ‌ها به توضیح بیشتر عکس و جستجوی ساده‌تر آن در محیط اینستاگرام کمک می‌کنند.

» قبل از انتخاب هشتگ‌ها، آنها را در اینستاگرام جستجو کنید «

همیشه ببینید که قبلاً چه کسانی از این هشتگ‌ها استفاده کرده‌اند. همینطور ببینید که چه تعداد عکس با آنها تگ شده است. ممکن است دیگران ایده‌های بهتری در مورد هشتگ داشته باشند. ممکن است شما، برای ابیات شعر، از هشتگ #شعر استفاده کنید. اما ببینید که هشتگی به نام #شاعرانه هست که صفحه‌های بهتر و قوی‌تر از آن استفاده کرده‌اند. صفحه‌هایی که به سلیقه شما نزدیک‌تر هستند.

بعضی‌ها اشتباهاً فکر می‌کنند که بهتر است از هشتگ‌هایی استفاده کنند که اصطلاحاً Trend هستند و زیاد به کار می‌روند می‌تواند کمک کند. اما دقت داشته باشیم که تعداد کسانی که این هشتگ‌ها را استفاده می‌کنند خیلی زیاد هستند. اگر شما از هشتک #nofilter استفاده کنید، اگر صرفاً می‌خواهید به بیننده اطلاع دهید که عکس ویرایش نشده، کار درستی انجام می‌دهید. اما اگر می‌خواهید با این هشتگ یا هشتگ‌هایی مانند #nature و #animal و … راحت‌تر جستجو شوید، خوب است بدانید که عکسی که با #nofilter تگ می‌شود در کمتر از یک ثانیه از فهرست ده عکس اول خارج می‌شود.

جلوگیری از هشتگ ربایی:

همانطور که می دانید هشتگ گذاری برای احیای برندها امری ضروری است و به بازاریابی کسب و کارها کمک می‌کنند. برخی از افراد برای جلوگیری از هشتگ ربایی روش‌های مختلفی را امتحان می‌کنند. به عنوان مثال، شما باید سعی کنید در هشتگ گذاری برای خدمات محصولاتتان از عبارت‌های تحریک پذیر استفاده کرده و افراد را طوری تحریک کنید که در رابطه با کسب و کار شما نظرات مثبت بدهند یا اینکه از هشتگ مخصوص خدمات شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنند.

شما می‌توانید از هشتگ های بخصوص استفاده کنید. هشتگ هایی که برای اهداف مشخص تعیین می‌شوند در این دسته قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، در صورتی که در صفحه شرکت و کسب و کار خود مسابقه‌ای قرار می‌دهید، سعی کنید برای آن مسابقه با استفاده از واژه مخصوصی هشتگ گذاری کنید.

همچنین اکثر برندها از نام خود در هشتگ هایشان استفاده نمی‌کنند. زیرا هشتگ هایی که در آن‌ها نام برند ذکر نشده است نمی‌تواند هایجک شود و در این صورت این هشتگ ها نمی‌توانند علیه برند مورد استفاده قرار بگیرند.

هشتگ ربایی منحر به آزار بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌شود. اما استفاده از هشتگ تأثیر عمیقی روی کسب و کار و افزایش فالوور پیج اینستاگرام می‌گذارد. به همین دلیل باید از هشتگ های مناسب و پیش بینی نشده برای پست‌های اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد تا از هایجک کردن آنها جلوگیری شود.

همانطور که گفته شد، هشتگ ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف نقش مهمی ایفا می‌کنند. در این صورت اگر هشتگ ها به درستی مورد استفاده قرار گیرند، مخاطبان و مشتریان برندهای تجاری و سایر کسب و کارها افزایش پیدا می‌کنند. علاوه بر آن، به دلیل اینکه اغلب کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف به دنبال موضوعات و اخبار متنوع هستند، استفاده از هشتگ ها به سادگی منسوخ نمی‌شود. در نتیجه، اگر قصد دارید برای افزایش بازدیدکنندگان و توسعه کسب و کار خود از هشتگ ها استفاده کنید، یک استراتژی دقیق و با هدف را برای خود تعریف کنید تا در نهایت، به مشکلات جانبی اعم از هشتگ ربایی دچار نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *