سئو و بهینه سازی

نحوه نوشتن بیو حرفه ای اینستاگرام

نحوه نوشتن بیو حرفه ای اینستاگرام

بیو اینستاگرام چیست؟

بیوگرافی اینستاگرام بخش کوچکی است که در زیر نام کاربری شما قرار دارد تا بتوانید جزئیاتی درباره خود یا نام تجاری‌تان به اشتراک بگذارید. بیوگرافی اینستاگرام می‌تواند شامل شرح مختصری از شما یا نام تجاری، اطلاعات تماس، ایموجی‌ها، هشتگ‌ها و موارد دیگر باشد.

نوشتن بیوگرافی در اینستاگرام چه سختی هایی دارد؟

یک سری موارد در نوشتن بیو اینستاگرام ممکن است گاهی کمی سخت و گیج کننده باشد. دلیل ایجاد شدن این شرایط برای شما ممکن است به دلیل زیر باشد.

» بیو اینستاگرام باید حداکثر ۱۵۰ کاراکتر باشد، این موضوع به این معنی است که شما باید یک متن با انرژی و کوتاه بنویسید که بلافاصله بعد از خوانده شدن توجه مخاطب را جلب کرده و شما را معتبر و حرفه ای نشان دهد. سخت بودن این مورد، نوشتن یک متن کوتاه با کیفیت هایی که گفته است.

» خواهان منحصر بودن متن خود هستید؛ همین مورد در یک شبکه اجتماعی با جمعیت روزانه ۵۰۰ میلیون نفر کار ساده ای نیست.

» همانطور که از اسم بیوگرافی اینستاگرام پیداست شما باید متنی بنویسید که فارغ از موارد بی ربط شما را معرفی کند و از بحث اصلی شما منحرف نشود. به یاد داشته باشید که اگر خواهان ارتقاء کسب و کار خود از طریق اینستاگرام هستید باید اصولی و حرفه ای عمل کنید و از حاشیه بپرهیزید.

هدف از نوشتن بیو چه چیزی باید باشد؟

در مرحله اول مشخص کنید که پیج خود را به چه منظور ساخته‌اید و هدف از نوشتن بیو به چه صورت است. اگر دارای کسب و کار هستید، باید در مورد فعالیت و بیزنس خود معرفی کوتاهی داشته باشید. به گونه‌ای بیو را بنویسید که مخاطب تصور کند با او ارتباط دارید.
اهداف خود را نیز به صورت کوتاه و مختصر بیان کنید. کاری کنید که مخاطب احساس کند باید کاری انجام دهد و تشویق به ادامه پیگیری شما بشود. از عبارت‌های ترغیب‌کننده استفاده کنید. اگر دارای Business Account هستید، وارد بخش Analytics شوید. می‌توانید در این قسمت تعداد بازدیدها، کلیک‌ها و … را ببینید.
اگر پیج شما شخصی است، طریقه نوشتن بیوگرافی در اینستا را به شما آموزش می‌دهیم. سعی کنید مخاطبین را با شخصیت و آرمان‌های خود آشنا کنید. از کلمات و جملات صمیمانه و جالب استفاده کنید. بیوی اینستاگرام شما باید مخاطب را به دنبال کردن لایف استایل شما تشویق کند.
اگر مایل باشید می‌توانید حتی تاریخ تولد خود را هم در بیو وارد کنید. در واقع مدل نوشتن تاریخ تولد در بیو اینستا بسیار ساده است و می‌توانید به هر صورت که مایل هستید آن را بنویسید.

نکات کلی که در درج بیو باید رعایت کنید:

» بیو خود را به صورت یکجا و بدون فاصله ننویسید «

این باعث می شود که کلیه مطالبی منتشر شده در بیو شما یک دست و بی روح جلوه کند. پیشنهاد می شود که برای جدا کردن مطالب کلیدی و اطلاعات مهم در بیو اینستاگرام خود، هر قطعه مهم یا عنوان کلیدی را با جدا کردن و نوشتن عنوان ها در خطوط مختلف بنویسید. این کار باعث می شود صفحه شما منظم تر به نظر برسد و مخاطب شما به راحتی بتواند اطلاعات مربوط به شما را دریافت کند.

» در بیوگرافی اینستاگرام خود از لینک استفاده کنید «

از زمانی که اینستاگرام قابلیت اضافه کردن لینک را به بیو اضافه کرده است، استفاده کردن از این امکان بسیار موثر مهم است. در صورتی که سایتی ندارید می توانید آدرس یکی دیگر از شبکه های اجتماعی خود را ذکر کنید.
از بیوگرافی اینستاگرام خود برای پیشنهاد ها و رویداد های مربوط به کسب کارتان استفاده کنید. این پیشنهاد ها می تواند تخفیفات و طرح های مربوط به فروشگاه یا اطلاعیه های مربوط به کسب و کار شما باشد. پس به راحتی با این امکان می توانید مخاطبان خود را در جریا آخرین اخبار مربوط به کسب و کار خود بگذارید.

» از ایموجی ها استفاده کنید «

استفاده از ایموجی در متن بیوگرافی اینستاگرام شما به شما این امکان را می دهد که بیوگرافی خود را به مخاطب نزدیک تر کرده و آنرا جلب توجه کننده و جذاب جلوه دهید.

پیشنهاد مطالعه: تعداد مناسب پست و استوریِ روزانه در اینستاگرام

نکاتی برای ساخت بیو حرفه ‌ای اینستاگرام:

» درج شعار تبلیغاتی «

برخی از شرکت‌ها یا سازمان‌ها دارای یک شعار مخصوص به خود هستند. بنابراین آن‌ها از این شعار در بیوی خود استفاده می‌کنند. این کار باعث می‌شود که مخاطب سریعا شما را بشناسد. استفاده از جملات کوتاه برای معرفی برند هم کار خوبی است.

» اهمیت کوتاه‌نویسی در آموزش نوشتن بیو اینستاگرام «

در آموزش نوشتن بیو اینستاگرام به اهمیت حرفه‌ای بودن آن اشاره کردیم. برخی معتقد هستند که استفاده از یک بیوی کوتاه، انتقال پیام به مخاطب را راحت‌تر می‌کند و وی را با هدف اصلی پیج آشنا می‌کند. به طور مثال برخی به طور کوتاه به اصل بودن پیج اشاره می‌کنند و یک لینک از سایت یا تلگرام خود وارد می‌کنند.
به طور مثال بیوی برند گوچی بسیار ساده‌ است و شامل یک ایموجی می‌باشد. در صورتی که یک بیوی خلاصه و کوتاه داشته باشید، حرفه‌ای بودن و عدم نیاز به توضیحات بیش از حد به مخاطب را یادآور می‌شوید.

» درج سایر شبکه‌های اجتماعی «

در قسمت قبل گفتیم که برند گوچی از یک ایموجی استفاده کرده‌است. این ایموجی نشان‌دهنده وجود اکانت برند گوچی در اپلیکیشن اسنپ چت می‌باشد. آوردن آدرس سایر شبکه‌های اجتماعی هم راهکار خوبی است. می‌توانید آدرس برند خودتان در فیسبوک، توئیتر و … را وارد کنید.

» قابلیت خرید از طریق اپلیکیشن اینستاگرام «

قابلیت خرید از اینستاگرام هم می‌تواند جزئی از بیوی شما باشد. می‌توانید لینک خرید اینترنتی خود را در بیوی اینستاگرام قرار دهید. البته تنها بعضی از شرکت‌های آمریکایی این بخش را دارند. می‌توانید از این لینک‌ها به قسمت خرید کالا هدایت شوید.

» استفاده از لینک وب‌سایت | آموزش نوشتن بیو اینستاگرام «

اگر دارای یک وب‌سایت مرتبط با تجارت اینستاگرامی خود هستید، لینک برخی از مطالب مهم و کاربردی خود را قرار دهید تا مخاطبین آن‌ها را مطالعه کنند. با این کار می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را بیشتر کنید. لزومی ندارد که این لینک ثابت باشد. می‌توان آن را به طور مرتب آپدیت کرد.

» استفاده از هشتگ «

در این بخش از آموزش نوشتن بیو اینستاگرام به اهمیت هشتگ اشاره می‌کنیم. وجود هشتگ در بیو نشان می‌دهد که شما دارای یک هشتگ اختصاصی هستید یا از هشتگ‌های معروف استفاده می‌کنید.
همچنین می‌توانید از هشتگ مخصوص به خود در بخش بیو استفاده کنید. این امکان را نیز دارید که از مخاطبین بخواهید تصاویری با موضوعات خاص را ارسال کنند و از هشتگ شما استفاده نمایند.

» درج ساعت کاری در آموزش نوشتن بیو اینستاگرام «

اگر لازم است که کاربر برای موارد خاصی با شما تماس بگیرد یا به دفتر مراجعه کند، ساعت کاری خودتان را وارد کنید. اگر دارای یک مغازه، شرکت یا هر دفتر اداری هستید و در کنار آن یک اکانت اینستاگرام هم ایجاد کرده‌اید، حتما ساعت کاری خود را درج نمایید.

» درج لینک دانلود «

از درج لینک برای دانلود اپلیکیشن اختصاصی یا محصولات مختلف مانند فایل‌های آموزشی استفاده کنید. مخاطبین می‌توانند این لینک را لمس کنند و به راحتی به وب‌سایت شما و بخش دانلود محصول یا اپ راهنمایی شوند.

» ارتباط با ادمین پیج «

در کنار موارد گفته شده از قابلیت ارتباط مستقیم با ادمین هم استفاده کنید. اگر دارای یک پیج هنری هستید، قابلیت ارتباط با ادمین را فراهم کنید تا کاربر بتواند به طور مستقیم با شما یا هر فرد موردنظر دیگری ارتباط برقرار کند. این قسمت به ارتباط صمیمانه و امکان تشکر از آثار هنرمندان می‌انجامد.

پیشنهاد مطالعه: نحوه صحیح هشتگ گذاری در اینستاگرام

» استفاده از ایموجی در آموزش نوشتن بیو اینستاگرام «

استفاده از ایموجی برای نشان دادن شخصیت، اهداف و سایر ویژگی‌های برند یا شخص شما جالب است. می‌توانید از این ایموجی‌ها در کنار هم استفاده کنید و یک جمله معنادار بسازید.

» گذاشتن ترجمه در بیو اینستاگرام «

آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که چگونه در بیو اینستا translation بنویسیم ؟ بسیاری از افراد از قابلیت این برنامه اطلاعی ندارند. در این بخش از آموزش نوشتن بیو اینستاگرام شما را با نحوه وارد کردن ترجمه در بیو آشنا می‌کنیم. کافی است مراحل زیر را طی کنید:
• به بخش پروفایل شخصی خود در اینستا بروید.
• بخش تنظیمات یا … را لمس کنید.
• قسمتی تحت عنوان زبان یا language وجود دارد. آن را انتخاب کنید.
• دو زبانی که می‌دانید، مثلا فارسی و انگلیسی را وارد کنید. در این صورت شما ترجمه بیوی خود را فعال کرده‌اید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *