بازاریابی اینترنتی

نحوه کار تبلیغات ایمیلی

نحوه کار تبلیغات ایمیلی

تاریخچه تبلیغات ایمیلی:

اولین تبلیغات ایمیلی (Email Marketing) در سال ۱۹۷۸ ارسال شد که مبلغ ۱۳ میلیون دلار سود در پی داشت! ابزار ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یکی از پرکاربردترین روش های بازاریابی دیجیتال تا امروز می باشد. اگرچه در طی سالهای اخیر، متدهای جدیدتری مانند شبکه های اجتماعی (Social Media) از طرفداران بیشتری برخوردارست.

اجزاء یک بازاریابی ایمیلی موفق:

» موضوع «

سعی کنید موضوع پست الکترونیک را جذاب، شفاف و کاربردی تعریف کنید که با متن ایمیل نیز سازگاری داشته باشد.

» متن «

در یک زمینه خاص صحبت کنید.بازاریابی ایمیلی را کاملا حرفه ای انجام دهید.

» تصاویر «

تصاویر مرتبط و سازگار با همه دستگاه ها (موبایل – تبلت – لپ تاپ)تهیه کنید.

» فراخوان برای اقدام «

دکمه CTA باید در متن ایمیل کاملا مشخص و واضح باشد و کاربر را به یک پیشنهاد مرتبط هدایت کند.

» زمان‌بندی «

طبق یک تحقیق بهترین زمان و ساعت برای ارسال ایمیل های مارکتینگ، سه شنبه ها ساعت ۱۱ صبح می باشد.

» واکنش‌گرایی یا ریسپانسیو «

طبق آمار، ۵۵ درصد کاربران در موبایل خود ایمیل ها را چک می کنند، بنابراین بسیار اهمیت دارد که ایمیل بازاریابی شما واکنش گرا یا ریسپانسیو باشد.

» شخصی سازی «

متن ایمیل مارکتینگ(Email Marketing) را طوری بنویسید که گویی آنرا برای یکی از دوستان خود میفرستید. حتما نام فرد بهمراه سایر مشخصات فردی او در متن ایمیل (پست الکترونیک)لحاظ شود.

معرفی چند سرویس ایمیل مارکتینگ:

1. سرویس Constant Contact

» قیمت: 60 روز اول رایگان و بعد از آن از 20 دلار در ماه به بالا «

Constant contact یکی از محبوب ترین سرویس های ایمیل مارکتینگ در صنعت های مختلف است. بیشتر از 100 نوع قالب در این سرویس برای کاربران آماده شده که حتی قابلیت شخصی سازی هم دارند و هر بیزینسی بسته به نیازش می تواند آن را تغییر دهد. انواع ایمیل های مختلف را از ایمیل های تخفیف تا معرفی محصول تا پرسشنامه و … را می توانید از این سرویس تهیه کنید. علاوه بر ایمیل های تبلیغاتی در این سرویس می توانید ایمیل های مناسبتی را هم برنامه ریزی کنید مثلا دقیقا روز تولد هر مشتری به ایمیلش ایمیل تبریکی خاص ارسال کنید.

ثبت نام در این پلتفرم نیازی به هیچ گونه کارت اعتباری هم ندارد اما همانطور که در بالا اشاره شد فقط 60 روز اول رایگان است و استارت آپ های تازه کار که نمی خواهند از ابتدا هزینه های بالا برای ایمیل مارکتینگ پرداخت کنند می توانند از این فرصت بهره ببرند.

2.سرویس Campaign Monitor

» قیمت: 9 دلار در ماه به بالا « 

Campaign monitor یکی دیگر از سرویس های ایمیل مارکتینگ است که به ادعای خودش کمپین های ایمیل مارکتینگ بسیار حرفه ای و شخصی سازی شده ای را برای بیزینس ها محیا می کند اما در عین حال استفاده بسیار آسانی هم دارد. با این سرویس امکان ویرایش ایمیل ها را دارید یعنی می توانید قسمت های دلخواه تان را از قالب ایمیل حذف یا اضافه کنید. قابلیت بسیار خوب دیگری که این سرویس دارد تجزیه تحلیل کمپین و میزان بازدهی آن است که توسط این آنالیز ها می توانید کاربر هدف خودتان را راحت تر بشناسید و در کل بعد از ارائه بازخورد کمپین تبلیغاتی را بهینه سازی کنید.

شخصی سازی ایمیل ها یکی دیگر از ویژگی های کمپین مانیتور است. در واقع این سرویس از دیتای مشتری های موجود استفاده می کند تا محتوای ایمیل را تا حد ممکن شخصی سازی کند و نرخ تعامل ایمیل را تا حد زیادی افزایش دهد. در کل این سرویس منبع متنوعی از تصاویر و محتواها را دارد و ایمیل شما را بسیار تخصصی جلوه می دهد.

3.سرویس ایمیل مارکتینگ MailChimp

» قیمت: نسخه رایگان ( 12000 ایمیل تا 2000 کاربر) نسخه پولی ( 10 دلار در ماه به بالا) «

سرویس Mailchimp میلیون ها کاربر از 175 کشور دارد و از آنجایی که رایگان است و قابلیت پرداخت دلاری لازم ندارد کسب و کارهای ایرانی به خصوص نوپا ها می توانند به خوبی از آن استفاده کنند. این سرویس با جمع آوری دیتای مشتری میزان بازدید ها و در کل آنالیز بازده ایمیل را بررسی می کند و در اختیار شما می گذارد. میل چیمپ بیشتر از 300 قالب مختلف دارد که ویرایش آنها هم فراهم شده و می توانید بسته به نیاز بهترین قالب را برای محصول یا خدماتتان انتخاب کنید. با این سرویس حتی می توانید ساعت ارسال ایمیل را نیز بسته موقعیت جغرافیایی مشتری تعیین کنید. میل چیمپ انواع آموزش های ویدیویی را نیز محیا کرده تا طرز استفاده از آن را به راحتی یاد بگیرید.

4.سرویس AWeber

» قیمت: 30 روز اول رایگان و بعد 19 دلار در ماه به بالا «

Aweber یک پلتفرم تبلیغات ایمیلی است که عموما برای استارت آپ ها و کار آفرینان کوچک طراحی شده است و هدف آن استفاده آسان کسب و کارها است چرا که محیط کاربری آن به نسبت سرویس های دیگر ساده تر طراحی شده است. این سرویس توانایی وصل شدن به وردپرس را هم دارد و قالب های ایمیل مختلف، پاسخ دهی خودکار، چت آنلاین و … از جمله امکانات آن است. ویژگی جالب دیگری که این سرویس دارد سیستم دلیوری ایمیل است و اینکه ایمیل به دست کاربر رسیده یا نه دائما از طریق بررسی سرور ها بررسی می شود.

5. سرویس SendinBlue

» قیمت: رایگان ( تا 300 ایمیل در روز) و پولی ( 25 دلار در ماه به بالا) «

Sendinblue هم یکی دیگر از سرویس های محبوب است تا 300 ایمیل در روز را به طور رایگان پوشش می دهد و این ابزار نیز برای کسب و کارهای کوچک و کسانی که محدوده مشتری کمی دارند بسیار مناسب است.
این سرویس علاوه بر ابزارهای ایمیل مارکتینگ دارای پنل ارسال SMS هم می باشد و روزانه بیش از 30 میلیون ایمیل و پیامک از طرف این سرویس فرستاده می شود. این سرویس نیز دارای قالب های ایمیل زیبا و بسیاری است که قابلیت ادیت آن ها را فراهم است.

6. سرویس GetResponse

» قیمت: 30 روز اول رایگان و بعد از 15 دلار تا 1199 دلار «

گت ریسپانس یکی از سرویس های ایمیل مارکتینگ است که از 20 زبان مختلف پشتیبانی می کند. علاوه بر پنل ایمیل مارکتینگ این سرویس خدماتی از جمله مدیریت ارتباط با مشتری، خدمات لندینگ پیج و برگزاری وبینار را به صورت تخصصی انجام می دهند. این سرویس از بیش از 500 قالب ایمیل پشتیبانی می کند و انواع فرم های پاسخگویی مثل پر کردن اطلاعات کاربر یا نظر سنجی، انجام تست A/B ( در ادامه مطلب این تست را بررسی می کنیم)، سیستم دلیوری و پاسخ دهنده اتوماتیک برای کمپین ایمیلی کاربر محیا می شود و در صورت بروز مشکل از طریق ایمیل و چت آنلاین یا تماس تلفنی پاسخگوی کاربر هستند. این سیستم تقریبا حرفه ای تر از بقیه سرویس هاست و به خصوص نسخه های گران آن توسط بسیاری از بیزینس های بزرگ استفاده می شود.

7. سرویس ActiveCampaign

» قیمت: از 39 تا 229 دلار در ماه ( قبل از خرید،یک نسخه آزمایشی رایگان قابل درخواست است) «

اکتیو کمپین را در واقع می توان جزو سرویس های اتوماسیون بازاریابی به حساب آورد که خدمات متنوعی از جمله خدمات ارتباط با مشتری CRM ، لایو چت و ابزار های ایمیل مارکتینگ را ارائه می دهد و جزو سرویس های گران به حساب می آید. در واقع این سرویس پلتفرمی ایجاد کرده که با ادغام سرویس CRM و ایمیل مارکتینگ در آن می توانید جذب لید مرتبط انجام دهید و در واقع تبلیغات ایمیلی تان را هدفمند تر انجام دهید.مثلا با بخش بندی و کلاس بندی مشتری های می توانید برای هر گروه مشخص یک نوع ایمیل خاص ارسال کنید. این سرویس هم چنین خدمات موبایلی ایمیل ها را به بهترین نحو انجام می دهد تا محتوای ایمیلی در صفحه موبایل مشتری هم به راحتی قابل دیدن و استفاده باشد.

8. سرویس iContact

» قیمت: 14 دلار در ماه به بالا «

آی کانتکت از سال 2003 شروع به فعالیت کرد و امروزه یکی از پر طرفدارترین سرویس های تبلیغات ایمیلی به شمار می رود. کار با سیستم آی کانتکت بسیار آسان است اما در عین حال طراحی ایمیل های حرفه ای یکی از ویژگی های بارز آن است.

این سیستم قابلیت ادیت و ویرایش قالب ها را فراهم کرده و از بیشتر امکانات اتوماسیون بازاریابی پشتیبانی می کند. چیزی که این سرویس را از بقیه سرویس ها متمایز می کند وجود مشاورین و استراتژیست هاییست که به بیزینس ها کمک می کنند چطور مشتریان را دسته بندی کنند و هر مشتری چه نوع ایمیلی را می پسندد و در این حالت امکان موفقیت کمپین ایمیلی را به حداکثر می رسانند.

استراتژی های ایمیل مارکتینگ:

1. ابتدا یک بازاریاب، آدرس ایمیل جمع آوری می کند.

2. برای تبلیغات ایمیلی (Email Marketing)محتوای قدرتمند ایجاد کنید تا ارسال مجدد صورت گیرد.

3. در ایمیل تبلیغاتی تخفیفات و پیشنهادات ویژه ارائه دهید.

4. در قسمت فرستنده یک نام وارد کنید بدین ترتیب کار بازاریابی و تبلیغات باور پذیرتر به نظر می رسد.

5. از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ ایمیل (پست الکترونیک) استفاده کنید.

6. مشتریان خود را دسته بندی کنید.

7. پیام‌های هدفمند ارسال کنید. پیام‌هایی که شخصی شده و برای چندین دستگاه بهینه سازی شده‌اند.

کاربرد ایمیل مارکتینگ:

ایجاد ارتباط: از طریق مشغولیت های شخصی سازی شده با کاربران ارتباط برقرار کنید.بازاریابی حرفه ای

آگاهی برند: در هنگام ایجاد چشم انداز شرکت خود را در اولویت قرار دهید.

ترفیع محتوا: از ایمیل برای اشتراک‌گذاری محتوای بلاگ های مرتبط بهره ببرید.

تولید مشتری بالقوه: بازاریاب کاربران سایت خود را تشویق به ارسال مشخصات شان می کند. در عوض به آنها محتوا (ویدئو، کتاب الکترونیکی یا…) دلخواه را ارائه می دهد.

بازاریابی ایمیلی محصول: محصول یا سرویس خود را ترفیع دهید.

پرورش لید: به مشتریان خود محتواهایی را ارائه دهید که به آنها در رسیدن به اهداف شان کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *