بازاریابی اینترنتی

نگاهی به معجزه تایید اجتماعی

نگاهی به معجزه تایید اجتماعی

مفهوم تایید اجتماعی:

تایید اجتماعی(Social Proof) یک موضوع مهم در بازاریابی و فروش می‌باشد. انسان‌ها به طور ذاتی موجوداتی اجتماعی هستند به همین دلیل در تصمیم‌گیری‌ها به نظرات، عقاید و رفتارهای سایر افراد توجه ویژه‌ای دارند. اینکه چندین اینفلوئنسر یا کارشناس خبره، محصول یا خدمتی را تایید کنند به سایر افراد اطمینان خاطر می‌دهد تا با خیالی آسوده از آن استفاده کنند.

تایید اجتماعی در بازاریابی و فروش:

ذهن ما قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، مدام برای غلبه بر ترس و استرسی که برایش ایجاد شده، به‌دنبال دلایل قانع کننده می‌گردد. تأیید اجتماعی، به‌صورت غیرمستقیم و ناخودآگاه باعث می‌شود این ترس و نگرانی کاهش یابد یا حتی از بین برود. به‌این ترتیب، تصمیمش برای خرید محصول قطعی می‌شود.

در بسیاری از مواقع خریدهای ما بر مبنای توصیه‌هایی که از دوستان یا اطرافیان دریافت می‌کنیم، صورت می‌گیرد. در خریدهای اینترنتی به توصیه‌های سایر خریداران یک محصول توجه می‌کنیم یا اینکه با توجه به مشتریان سرشناس یک برند، تصمیم به خرید یک محصول یا استفاده از یک خدمت می‌گیریم. در تمامی این موارد ما براساس یک تئوری مهم به نام تایید اجتماعی عمل می‌کنیم.

اهمیت سوشال‌پروف در بازاریابی آنلاین:

در خریدهای سنتی و حضوری امکان مقایسه دو کالا با یکدیگر وجود دارد این در حالی است که در خریدهای آنلاین امکان لمس و مشاهده مستقیم کالا نیست به همین دلیل افراد در خریدهای آنلاین نیاز دارند به سراغ تایید اجتماعی و بررسی نظرات سایر کاربران بروند.

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان با کمک آن‌ها به صورت آنلاین تاییداجتماعی درباره یک موضوع، کالا یا خدمت را مورد بررسی قرار داد. برخی از این شیوه‌ها:

» نظرات و کامنت‌های مخاطبان در پلتفرم‌های مختلف
» میزان لایک و تعامل در شبکه‌های اجتماعی
» تجربیات مشتریان
» تایید افراد مشهور
» رشد ارگانیک فالورها در شبکه‌های اجتماعی
» تعداد کاربران یا مشتریان فعال
» تعداد نصب اپلیکیشن
» سئو ارگانیک یک برند
» اشتراک‌گذاری اجتماعی
» داشتان داستان برند(روایت‌گرایی)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *