سایر مقالات آموزشی

ویژگی های تیزر تبلیغاتی موفق

ویژگی های تیزر تبلیغاتی موفق

تیزر چیست؟

تعریف کلی تیزر به معنای واکنشی هست که مخاطب در برابر یک حرف یا مطلب ناقص کنجکاو شده و برای کشف تمام مطلب اقدام می‌کند. این تعریف، شاید بهترین تعریفی باشد که از تیزر شنیده‌ایم. چرا که مهمترین رسالت یک تیزر تبلیغاتی را در بطن خود دارد. یک تیزر تبلیغاتی قبل از آنکه فیلمی کامل، جامع و مانع برای معرفی یک کالا باشد، فیلمی‌ست برای ایجاد کنجکاوی در بیننده تا وی را برای خرید کالا و کشف ابعاد دیگر آن وادار کند.

تیزرهای تبلیغاتی به یاد ماندنی هستند:

گرچه ممکن است که تیزرها حدود ۳۰ ثانیه یا حتی کمتر باشند، اما می‌توانند؛ تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روی مخاطب بگذارند یا آنکه آن‌قدر توجه مخاطب را به خود جذب کند که مخاطب به فکر آن محصول یا خدمات تبلیغ شده بیفتد و بخواهد آن را بخرد. از آنجا که زمان تیزر تبلیغاتی بسیار کم است، نمی‌تواند پیچیده باشد. بایستی با مفاهیم ساده و قابل فهم پیام را به درستی به مخاطب انتقال دهد. گاهی برخی از تیزرها آن‌قدر به یادماندنی می‌شوند که حتی با گذشت زمان افراد از آنها یاد می‌کنند. به همین سبب سعی کنید تیزری به یادماندنی، جذاب، کوتاه و قابل فهم ارائه دهید.

انواع تیزر های تبلیغاتی:

تیزر های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و هر کدام در نقش خود تأثیر گذار میباشند.

1. تيزرهاي انيميشن
2. تيزرهاي رئال
3. تيزرهاي رئال انيميشن

. تیزر های انیمیشن: این نوع تیزر ها امروزه برای تبلیغات مشاغل بسیار مورد توجه قرار گرفته است .

. تیزر های رئال: این نوع تیزرها كه به صورت يك تبليغ تلويزيوني و واقعي میباشند به معرفی محصولی به صورت واقعی میپردازند .

. تيزرهاي رئال انيميشن: به دسته ای از تیزرها گفته می شود که تلفیقی از واقعیت و انیمیشن میباشند یعنی هم از انیمیشن استفاده شده و هم از یک موضوع واقعی.

هدف اصلی از ساخت تیزر تبلیغاتی:

گاهی یک تیزر یک پیام و گاهی چند پیام را به مخاطب منتقل می کند بنابر ایت هدف اصلی از ساخت یک تیزر انتقال پیام تبلیغاتی است.
هنگامی تمامی سوالات مخاطب به سمت جواب روانه می شود که تیزر تبلیغاتی یک پیام مشخص را دنبال می شود بنابر این اهمیت به انتقال پیام بسیار مهم است.
به این نکته توجه داشته باشید که وقتی تیزر تبلیغاتی شما چند پیام را قرار است انتقال دهد باید سناریو و استراتژی کاملا خلاقانه را به کار برید.

هر تیزر تبلیغاتی باید از چنین ویژگی هایی برخوردار باشد:

. استفاده از ایده های خلاقانه و مفهومی
. استفاده از جذابیت های ظاهری
. استفاده از سرعت مناسب جهت انتقال پیام
. ساخت تیزر بر اساس نیاز مخاطبین نه بر اساس سلیقه کار فرما (مخاطب محو).

پر طرفدار ترین قالب های ساخت تیزر تبلیغاتی:

. قالب نمایشی
. قالب داستانی
. قالب تاییدی
. قالب طنز
. قالب فکاهی

بررسی مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی:

1- توافق در مورد فیلمنامه با سفارش دهنده

2- انتخاب شرکت سازنده

3-توافق در مورد هزینه ساخت تیزر

4-انتخاب بازیگران( در تیزرهای رئال)

5-تهیه موسیقی (باید توجه داشت که موسیقی توسط یک آهنگساز حرفه ای ساخته شود)

6-تولید ، در این بخش باید کارگردان و عناصر ضروری مشخص شوند.

7-فیلمبرداری که شامل دو بخش میشود که عبارت اند از اجاره استودیو فیلم یا مکانی مناسب برای فیلم برداری ودومی تشکیل یک گروه حرفه ای فیلمسازی.( در تیزرهای رال)

8-پس از تولید که شامل تهیه افکت های صدا و دیگر افکت های مورد نیاز.

9.صداگذاری ، در صورتی که نیاز به صدایی خارج از تصویر باشد که این کار در مرحله ضبط به صورت مجزا انجام می شود که به شرح زیر میباشد:

. تعیین صدا، غیر از یکسری صداهای موجود.

. در برخی موارد تهیه قطعات موسیقی‌آزمایشی.

. اجاره استودیو و نهایتا ضبط صدا.

10.تدوین که مرحله نهایی کار است و در این مرحله تمامی اجزا تیزر در کنار هم قرار می گیرند.

ویژگی های تیزر تبلیغاتی موفق:

همیشه به این نکته توجه کنید در جامعه امروزی که رقابت شدید وجود دارد برندی می تواند در بین مخاطبان خاص و عام موفق تر عمل کند که بتواند پیام های تبلیغاتی مربوط به موضوع و کسب و کار خود را بهتر به مخاطبش منتقل کند.
یک تیزر تبلیغاتی باید طوری ساخته شود که خود تیزر تبلیغاتی نیز جلوه ای از قدرت یک شرکت یا کسب و کار محسوب شود.

ویژگی های اصلی یک تیزر موفق:

. استفاده از خلاقیت و ایده های ناب
. توجه به ظاهر و گرافیک در ساخت تیزر
. توجه به سرعت پخش برای هر سکانس به منظور انتقال بهتر مفاهیم
. توجه به نیاز مخاطب در ساخت تیزر نه نیاز کارفرما

موارد استفاده از تیزر تبلیغاتی:

شما به عنوان کافرما این حق را دارید تا در هر فضایی اعم از شبکه های اجتماعی ، تلوزیون های شهری، تلوزیون و … تبلیغات خود را منتشر کنید اما برخی از فضاهای انتشار یک تیزر تبلیغاتی به شرح ذیل است:

. نمایش در رسانه های جمعی مانند رادیو و تلوزیون
. اکران در سمینارها و همایش های کوچک و بزرگ
. نمایش در مکان های عمومی مانند سیستم حمل و نقل عمومی یا مکان هایی مانند مترو، سالن انتظار فرودگاه یا راه آهن و ترمینال های مسافربری
. نمایش در لوح های فشرده سینمای خانگی (در بین فیلم های سینمایی یا سریال ها)
. نمایش در قالب CD همراه با بسته های تبلیغاتی دیگر
. نمایش در سالن های هتل و تالارها
. نمایش در بین فیلم های آموزشی
. نمایش در فضای اینترنت و مخصوصا شبکه های اجتماعی
. نمایش در وب سایت های پر بازدید.

ممکن است شما بگویید که چه فایده ای دارد؟

باید بدانید که این تبلیغ به طور جالبی بر روی شما تأثیر خواهد گذاشت و به طور شگفت انگیزی پیام خود را به شما انتقال میدهد و شما در زمانی که به یک کتاب آموزشی نیاز پیدا کنید، ناخودآگاه اولین نامی که برای شما آشنا خواهد بود و شما به زبان میاورید همین نام میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *