سئو و بهینه سازی

چگونه مقاله مان را سئو کنیم؟

چگونه مقاله مان را سئو کنیم؟

مقاله سئو شده چه ماهیتی دارد؟

مقاله سئو شده به محتوایی گفته می شود که به بهترین شکل ممکن نوشته شده باشد و می تواند رنک کلی سایت و نرخ تبدیل کاربر به مشتری را افزایش دهد. در تولید محتوای سئو شده، باید توازن مناسبی بین استفاده از عبارات کلیدی و ارتباط محتوا با موضوع اصلی، برقرار باشد.
اگر از یک متخصص سئو و تولید محتوا بپرسید که چگونه یک متن سئو شده بنویسیم، مطمئنا او به شما می گوید که مقاله بهینه شده، بدون توجه به نرخ تبدیل و جذب ترافیک طبیعی، هیچ ارزشی نخواهد داشت. دقت داشته باشید که ارزش نوشتاری محتوا هرچقدر هم که باشد، اگر نتواند کاربران را جذب کند، بهینه بودن آن بی فایده است. به طور کلی، هر محتوایی که نتواند سودی را برای کسب و کار شما ایجاد کند، به عنوان یک محتوای ارزشمند شناخته نمی شود.
به طور خلاصه، هنگامی که برای وب سایت خود تولید محتوا می کنید، شما در واقع این کار را به دو دلیل اساسی انجام می دهید:

• افزایش نرخ تبدیل
• افزایش رنک در موتورهای جستجو

پیشنهاد مطالعه: روش های لینک سازی هدفمند

یک سئوکار معمولی، تنها به مورد دوم اهمیت می دهد. او تلاش می کند تا برای یکسری عبارت کلیدی خاص، رنک بالایی دریافت کند و هدف دیگری جز این مورد ندارد. اما یک سئوکار آموزش دیده و با تجربه، می داند که هر دو مفهوم بالا اهمیت زیادی داشته و باید یک توازن مناسب بین هر دو آن ها به وجود بیاورد تا به موفقیت برسد. اینکه یک محتوا بتواند رنک های برتر را از آن خود کند اما هیچ کاربری بر روی لینک آن کلیک نکند، نشان می دهد که مسیر را اشتباه طی کرده اید.
باید بدانید که محتوا، یکی از پایه های کسب و کار شما می باشد؛ کاربران در ابتدا وارد وب سایت شما می شوند و بعد از مطالعه بخشی از محتوا، تصمیم می گیرند که در وب سایت باقی بمانند یا خیر.
به زبانی ساده تر، مقاله سئو شده به محتوایی گفته می شود که بر اساس اصول سئو تولید شده باشد و بتواند کاربران را جذب و در انتها آن ها را به مخاطبین دائمی وب سایت شما تبدیل کند.

چگونه یک محتوای خوب و عمیق بنویسیم؟

خب، حالا چطور می‌توان یک محتوای عمیق و مطابق میل گوگل نوشت که گوگل به آن علاقه مند باشد؟
ابتدا، محتواهایی منتشر کنید که حداقل ۲۰۰۰ کلمه داشته باشند. در این صورت، قادر هستید همه چیزهایی را که یک جست و جو کننده گوگل می‌خواهد را (در مورد یک موضوع خاص) در یک محتوا به صورت کامل پوشش دهید.
در واقع تحقیقات روی فاکتور های رنکینگ نشان دادند که محتوا های طولانی (مثل راهنمایی ها یا پست های وبلاگ) رنک بهتری نسبت به محتواهای کوتاه در گوگل دریافت کردند.
کلمات کلیدی مفهومی به محتوای خود بیافزایید
پس از اتمام مقالات با محتوای ۲۰۰۰ کلمه، کلمات کلیدی مفهومی به آن اضافه کنید. کلمات کلیدی مفهومی کلمات و جملاتی هستند که به شدت با موضوع صفحه مرتبط هستند.
مثلا بیایید فرض کنیم که می‌خواهیم در مورد موضوع رژیم پالئو مقاله ای آماده کنیم. کلمات کلیدی مفهومی چیز های مثل کلمات و عبارات زیر خواهند بود:

» تغذیه
» کاهش وزن
» طرز تهیه
» حبوبات

وقتی گوگل کلمات کلیدی مفهومی در صفحه شما ببیند، می‌گوید: “عالیه! این صفحه موضوع را به طور کامل پوشش می‌دهد.”
چگونه کلمات کلیدی مفهومی پیدا کنیم؟

در ادامه به ۳ مورد از روش ها خواهیم پرداخت.

» استفاده از یک ابزار قدرتمند به نام LSI Graph

فقط کافیست کلمه کلیدی اصلی خود را در این ابزار وارد کنید تا به شما تعداد خیلی زیادی از کلمات کلیدی مفومی که با آن مرتبط است را نمایش دهد. یکی دیگر از ویژگی های این ابزار پشتیبانی از زبان فارسی می‌باشد.
هریک از نتایج مرتبط که فکر می‌کنید مناسب هستند به محتوای خود اضافه کنید.

» استفاده از Google

فقط کلمه کلیدی هدف خود را جستجو کنید. سپس بخش “Searches related to …” را نگاه کنید. اگر مرورگر شما زبان فارسی است ممکن است با کلمه “سایر نتایج مرتبط” مواجه شوید.
در این بخش، کلمات کلیدی مرتبط را می‌توانید مشاهده کنید.

» استفاده از Google Keyword Planner

می‌توانید گوگل کیورد پلنر را بررسی کنید تا ایده جدید برای کلمات کلیدی مرتبط پیدا کنید. این طور می‌توانید این کار را انجام دهید:
کلمه کلیدی هدف خود را در گوگل کیورد پلنر وارد کنید و بر روی Get Ideas کلیک کنید.
در بین کلمات نمایش داده شده جستجو کنید، بسیاری از آن ها کلمات کلیدی مفهومی شما هستند.
البته برای استفاده از این ابزار باید از ابزار های تغییر آی پی استفاده کنید.
مانند سایر استراتژی هایی که به شما نشان داده ایم، کلمات کلیدی مفهومی را در میان محتوای خود پخش کنید.

چگونه مقاله سئو شده بنویسیم؟

در ادامه مراحلی برای اینکه چگونه می توانید تولید محتوا سئو شده را انجام دهید، برای شما شرح داده ایم تا با استفاده از آن ها بتوانید بهترین محتواها را در وب سایت خود منتشر کنید.

» درک ماهیت کسب و کار خود

اینکه متوجه شوید که محتوای سئو شده در مورد کسب و کار شما، دقیقا چه معنایی پیدا می کند، اهمیت بسیار زیادی دارد. تمامی کسب و کارها منحصر به فرد هستند. بنابراین قبل از اینکه بخواهید برای یک سایت تولید محتوا کنید، باید به خوبی در مورد ماهیت کسب و کار مورد نظر، اطلاعات به دست بیاورید. طبیعی است که این پروسه کمی زمان بر می باشد؛ چراکه نیاز به تحقیق و جستجوی زیادی دارد.

» تهیه یک لیست از عبارات کلیدی با حجم جستجو بالا

تهیه یک لیست از عبارت های کلیدی که مردم با استفاده از آن به دنبال کسب و کار شما می گردند، برای سئو سایت بسیار اهمیت دارد. به یاد داشته باشید که این عنوان مطلب شما است که کاربران در نتایج گوگل آن را می بینند و بر اساس آن تصمیم می گیرند که وارد وب سایت شما بشوند.
بنابراین، جذاب و توصیفی بودن این عنوان کاربر را ترغیب می کند تا وارد وب سایت شما شود؛ برای بهینه سازی عنوان خود دو کار بسیار مهم وجود دارد که باید انجام دهید:

• استفاده از کلمات جذاب کننده در آن
• استفاده از عبارت کلیدی اصلی مقاله سئو شده شما

مطمئنا اگر این دو کار به درستی انجام شوند، کاربران تمایل بیشتری برای کلیک بر لینک مقاله شما پیدا می کنند.

» شروع تولید محتوا

این بخش بستگی به مهارت شما در نویسندگی دارد. اگر هنوز نمی توانید محتوایی جذاب و ارزشمند تولید کنید، باید به خوبی تکنیک های نویسندگی را بیاموزید و بعد از تمرین های زیاد، آن ها را در روند تولید محتوای خود پیاده سازی کنید.

» جایگذاری عبارات کلیدی

جایگذاری عبارات کلیدی همزمان با تولید کردن محتوا، ممکن است کمی سخت به نظر برسد. افرادی که تجربه خوبی در زمینه تولید محتوا دارند، مطمئنا به راحتی در همان زمانی که مقاله را می نویسند، می توانند عبارت های کلیدی را هم در آن به خوبی بگنجانند. اگر شما نمی توانید این کار با انجام دهید، ممکن است پروسه تولید محتوای سئو شده، زمان بسیار زیادی را از شما بگیرد. به همین دلیل، باید زمان زیادی را برای هماهنگ کردن دو اصل تولید محتوا و پیاده سازی کلمات کلیدی، سپری کنید.

» استفاده از یک ساختار بهینه سازی محتوا سایت

اگر می خواهید پروسه تولید محتوای سئو شده شما به بهترین شکل ممکن انجام شود، چند نکته وجود دارد که باید آن ها را در نظر داشته باشید:

• عبارت کلیدی اصلی بهتر است در ابتدای عنوان و متن به کار برده شود
• بهتر است تگ های h، همگی دارای عبارت کلیدی باشند
• انکر تکست ها باید ارتباط معنایی کاملی با صفحه مقصد داشته باشند
• لحن نوشتاری شما باید متناسب با مخاطبین باشد
• عبارت های کلیدی، تنها مواردی هستند که باید strong شوند
• عبارت های کلیدی در توضیحات متا نیز باید حضور داشته باشند
هدف کلی تولید محتوای سئو شده، این است که به موتورهای جستجو بفهمانید که محتوای شما در مورد چه موضوعی است و به چه مسائلی پرداخته است.

پیشنهاد مطالعه: بهترین زمان بک لینک سازی

» از کلمات کلیدی خود به درستی استفاده کنید

می توانید بیش از حد در مورد قرار دادن کلید واژه ها در مقالات SEO نگران نباشید بعضی افراد می گویند شما باید دقیقاً از تعداد کلمه کلیدی استفاده کنید، تعداد X بار. برخی دیگر می گویند که باید 2٪ تا 3٪ از کل کلمات مقاله شما را تشکیل دهد. هیچ مدرکی برای اثبات این موضوع وجود ندارد. نکته مهم این است که کلمه کلیدی شما در عنوان مقاله شما نمایش داده می شود، سپس در برخی از قسمت های پاراگراف اول و آخر، اما حتی این یک قانون سخت و سریع نیست. در بعضی از مقالات ممکن است از کلمه کلیدی یک بار استفاده شود و در مقاله دیگر فقط دو بار. ارگانیک باشید و مسئله را سخت نکنید.

اگر می خواهید از ایده های کلیدی بهار برای خاک شنی استفاده کنید، پس مطمئن شوید مقاله شما در واقع در این مورد است محتوای عمومی را بنویسید و یک کلمه کلیدی را با خفا مخفی کنید، زیرا این کار نخواهد کرد. حتی اگر شما موفق به فریب گوگل شوید، که بعید به نظر می رسد، خیلی بعید است که بتوانید یک خواننده مرتبط را جذب کنید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی خود را به صورت ارگانیک بخوانید. بسیاری از اصطلاحات جستجو برای تکثیر مستقیم در جملات مناسب نیستند. خوب است که آن را کمی دور آن مخلوط کنید تا منطقی باشد. به یاد داشته باشید، این رباتهای جستجوگر گوگل نیستند که در نهایت بتوانند تجارت شما را از بین ببرند. این مشتریانی است که شما به محتوای خود جذب خواهید کرد، بنابراین رضایت کاربر را در بالاترین حد ملاحظات خود قرار دهید.

» چیزی بنویسید که ارزش داشته باشد

این تا کنون مهمترین نکته ما است. اینترنت آنقدر پر از آشفتگی است که شما واقعاً باید چیزی را با ارزش واقعی بنویسید تا بتواند در گوگل بایستد. اینترنت در درجه اول وسیله ای برای برقراری ارتباط اطلاعات است. هنگامی که تحقیق در مورد کلید واژه خود را انجام دادید،، متوجه خواهید شد که بسیاری از کلمات کلیدی دم بلند شما سؤالاتی دارند. به طور ضمنی یا صریح. این سؤالات واقعی است که مشتریان هدف شما هنگام جستجوی اطلاعات در Google تایپ می کنند. آنها یا به دنبال یک سرویس محلی یا اطلاعات مربوط به یک مشکل هستند.
مقالات شما فرصتی برای پاسخگویی به این سؤالات روشنی می دهد که زندگی مشتری شما را آسان تر می کند. شما در زمینه تجارت خود متخصص هستید، بنابراین از این دانش برای ایجاد برخی مطالب ارزشمند استفاده کنید. مقالات «چگونه» مکان خوبی برای شروع هستند، زیرا این اطلاعات، اطلاعات مفیدی را ارائه می دهند و در مدت زمان کوتاهی به راحتی قابل خواندن هستند. با استفاده از یکی از کلمات کلیدی خود، به دنبال راهی باشید تا آن را به مبحث جالب و مرتبط تبدیل کنید.
دقت کنید که اگر هدف اصلی شما از تولید کردن محتوا، انتقال اطلاعاتی مفید به کاربرانتان باشد، این محتوا به صورت خود به خود، بهینه خواهد شد. شما باید سعی کنید در محتوای خود راهکارهایی مناسب ارائه کنید؛ در غیر این صورت کاربران تصور می کنند که تمامی مقاله های وب سایت شما بی ارزش بوده و نکته خاصی از آن ها به دست نمی آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.