سئو و بهینه سازی

چگونگی افزایش آتوریتی سایت

چگونگی افزایش آتوریتی سایت

دامین اتوریتی چیست؟

یکی از معیارهای مهم در مبحث سئوی وب سایت، دامین اتوریتی یا همان اعتبار دامنه وب سایت است که در واقع به معنای قدرت یک وب سایت بر اساس برخی از فاکتورهای مهم در زمینه بهینه سازی سایت است و یا پیج اتوریتی تفاوت دارد. پیج اتوریتی تنها اعتبار و امتیاز یک صفحه از وب سایت است. معمولا هنگامی که یک وب سایت شروع به کار می کند دامین اتوریتی آن 1 در نظر گرفته می شود و به تدریج با بهبود وضعیت سایت و افزایش دریافت بک لینک‌ها این فاکتور در سایت بالاتر می رود. بهترین دامین اتوریتی، 100 است اما دست یابی به آن به سادگی امکان پذیر نیست و تنها برخی از سایت های معتبر و پر بازدید مانند فیس بوک و یا توییتر هستند که رتبه بالایی دارند. بررسی تعداد و کیفیت لینک‌ها، محبوبیت وب سایت نزد کاربران و برخی فاکتورهای دیگر در تعیین این رتبه نقشی اساسی دارند.

اهمیت بالا بودن رتبه اتوریتی سایت:

افزایش اعتبار دامنه یا پیچ آتوریتی احتمال دریافت رتبه بهتر در موتورهای جستجو را بالا می برد و طبیعتا سایتی رتبه بهتری را دریافت خواهد کرد که اعتبار دامنه بالاتری داشته باشد.

نکات موثر در بالا بردن افزایش اتوریتی سایت:

» شبکه های اجتماعی

از آنجا که سیگنال های اجتماعی عوامل رتبه بندی بزرگی هستند، لازم است محتوای خود را در رسانه های اجتماعی ترویج دهید تا این سیگنال ها را بدست آورید. در غیر این صورت، محتوای شما فقط مختص سایت خودتان است و انچنان که باید آتوریتی نمی گیرید. مطالب سایت خود را در شبکه های اجتماعی بازنشر کنید و مطمئن باشید فالوورهایتان آن ها را دوست خواهند داشت و لایک و کامنت خواهید گرفت. همچنین دکمه های انتشار در سوشال را مستقیما در پست های سایتتان قرار دهید

» تولید محتوای با کیفیت

از عوامل مهمی که گوگل برای کیفیت محتوا در نظر می گیرد منحصر به فرد بودن آن محتوا می باشد. منحصر به فرد بودن یک محتوا و ارتباط با کلمات کلیدی مورد نظر مخاطب از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و این مسئله از میزان محتوای تولید شده” طول محتوا” برای مخاطب مهم تر می باشد.

با مطالعه مقاله های مختلف در زمینه تولید محتوا بدون شک این موضوع را بخوبی می دانید که محتوا صرفا به نوشتن متن اطلاق نمی شود و شما برای اینکه بتوانید یک محتوای جذاب را برای مخاطبین خود تولید نمایید باید از تصاویر و ویدئو ها هم در مطالب خود استفاده کنید.

شما با این کار نه تنها به ماندگاری بیشتر کاربران خود در سایتتان کمک خواهید کرد بلکه با بهینه سازی تصاویر می توانید رتبه سایت خود را نیز در گوگل ارتقاء دهید.

برای تولید یک محتوای با کبفیت بد نیست که برخی موارد را همیشه به خاطر داشته باشید.

به خاطر داشته باشید تمام یا قسمتی از محتوای سایت را در صفحات وب سایت خود کپی نکنید.

استفاده از کلمات مترادف را به جای کلمات کلیدی و جلوگیری از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی فراموش نکنید.

موضوع اصلی مقاله خود را فراموش نکنید و از پرداختن به مسائل غیر مرتبط خود داری کنید

محتوای خود را از زبان یک فرد متخصص بنویسید.

» بهینه سازی محتوای On-Page

سئو سایت و بهینه سازی مناسب نه تنها برای افزایش رنکینگ در نتایج جستجو اهمیت دارد بلکه باعث افزایش آتوریتی نیز می شود. بنابراین اگر می خواهید آتوریتی سایتتان را افزایش دهید، مطمئن شوید که تمام کدهای سایت و صفحاتش، طبق اصول سئو نوشته شده اند. استفاده از متا تگ های مهم سئو و تمام برچسب های لازم را در نظر داشته باشید. از همه مهم تر اصول مطلب نویسیبر اساس اصول سئو و بهینه سازی تصاویر را مدنظر قرار دهید.

» سئو داخلی

گام بعدی برای بالا بردن آتوریتی دامنه سایت پرداختن به سئو داخلی سایت می باشد. اقداماتی که جهت بهینه سازی در داخل وب سایت برای افزایش رتبه و ترافیک سایت انجام می شود را سئو داخلی می گویند.

سئو داخلی شامل تکنیک هایی مانند بهینه سازی عنوان ها، حقایق کلمات کلیدی، به کارگیری اصولی کلمات کلیدی در محتوا می باشد

نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که عوامل سئو داخلی را فراموش نکنید و به آن ها اهمیت دهید. زیرا اهمیت ندادن به این مسئله کسب رتبه مناسب را در نتایج موتورهای جستجو برای شما سخت خواهد کرد.

(سئو داخلی) علاوه بر اینکه به کسب رتبه مناسب به شما کمک می کند می تواند مخاطبین وب سایت شما را نیز افزایش داده و مخاطبین بیشتری را جذب وب سایت شما کند.

» حذف لینک های مخرب

هرچند وقت یک بار، بک لینک های سایتتان را بررسی کنید تا اگر لینک نامناسبی دیدید فورا پاک کنید. حذف بک لینک های نامناسب سئو از سایت ، باعث حفظ اعتبار سایت و افزایش آتوریتی دامنه می شود. همچنین لینک های خروجی از سایت شما به سایت های مخرب باید حذف شود. علاوه بر این لینک های اشتباهی که در لینک سازی داخلی ایجاد کرده اید را اصلاح نمایید. برای این کار افزونه هایی نیز تعریف شده است. مثلا در وردپرس افزونه ای به نام SEO Pressor کار را آسان می کند.

» لینک های خارجی

استفاده از لینک های خارجی آن هم با روش های حرفه ای یکی از مهم ترین موارد (به نوعی مهم ترین راه) برای افزایش دامین آتوریتی می باشد.

مهم ترین لینک ها:

. لینک در سایت های مرجع و رفرنس
. لینک در خبرگزاری های بزرگ
. لینک در سایت های مرتبط
. لینک در شبکه های اجتماعی
. لینک در تالار های گفتگو

تمام موارد فوق برای لینک سازی خارجی و در نتیجه بالا بردن da موثر می باشد.

» موبایل فرندلی بودن سایت

تعدادی زیادی از کاربران آنلاین، از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند. اگر وب سایت شما برای موبایل بهینه نشده، پس هنوز خیلی عقب هستید. عجله کنید. وبسایتتان را موبایل فرندلی کنید. کاربرانی که نتوانند وبسایت را روی تلفن همراه خود ببینند به سادگی سایت را می بندند و این کار خطر بزرگی در جهت افزایش bounce ratte سایت شما خواهد بود. مطلب سئو سایت موبایل فرندلی را در این زمینه از دست ندهید. علاوه بر کاربران، گوگل نیز علاقه چندانی به سایتتان نخواهد داشت و این موضوع را در رتبه بندی سایتتان حتما در ذهن خواهد داشت. برای بررسی موبایل فرندلی بودن سایت، به لینک Mobile Friendly Test مراجعه کنید.

» برندسازی

وبسایت های مرتبط با حوزه کاری خود را بشناسید. پس از آن سعی کنید مطالب قوی بنویسید و در آن به معرفی خود بپردازید. انتشار مطالب غنی در وبسایت های معتبر مرتبط باعث برندسازی با سئو می شود. همچنین دریافت بک لینک از چنین وبسایت هایی ارزش بالایی دارد و آتوریتی دامنه را افزایش می دهد.

» افزایش سرعت سایت

سرعت بارگذاری پایین می تواند تاثیرات تند و زننده ای را روی کاربران داشته باشد. اکثر کاربران صبر زیادی برای لود شدن یک صفحه ندارند و اگز این زمان خیلی بکشد، سایت را به طور کامل ترک می کنند. برای افزایش سرعت سایت خود می توانید از وبسایت GTmetrix یا Google PageSpeed کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *