بازاریابی اینترنتی

چگونگی بازاریابی موتور جستجو

چگونگی بازاریابی موتور جستجو

بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، شکلی از بازاریابی اینترنتی است که شامل فعالیت های ترویجی به منظور افزایش امکان دیده شدن وبسایت در صفحات نتایج موتورهای جستجوی از طریق بهینه سازی و تبلیغات می شود. SEM ممکن است از بهینه سازی وبسایت (سئو)، که شامل طراحی مجدد یا بهبود محتوای سایت می شود، و یا از خدمات تبلیغات کلیکی (pay per click: ppc) استفاده نماید تا جایگاه بالاتری در نتایج جستجوها کسب نماید.

به عبارت دیگر، بازاریابی موتورهای جستجو، عبارتی کلی است که شامل تبلیغات کلیکی و بهینه سازی سایت (سئو) می شود.

اهمیت بازاریابی موتور های جستجو:

از مهمترین جنبه های سئو آسان سازی فهم وبسایت شما هم برای روبات‌های موتورهای جستجوگر و هم برای کاربران است. با این که موتورهای جستجوگر بسیار پیشرفته شده‌اند، اما باز هم نمیتونند یک صفحه اینترنتی را همانطور که انسان‌ها درک می‌کنند بفهمند. سئو به موتورها کمک میکند که بفهمند صفحات به چه موضوعاتی مرتبط هستند و چطور میتوانند برای کاربران مفید باشند.از مهمترین جنبه های سئو آسان سازی فهم وبسایت شما هم برای روبات‌های موتورهای جستجوگر و هم برای کاربران است. با این که موتورهای جستجوگر بسیار پیشرفته شده‌اند، اما باز هم نمیتونند یک صفحه اینترنتی را همانطور که انسان‌ها درک می‌کنند بفهمند. سئو به موتورها کمک میکند که بفهمند صفحات به چه موضوعاتی مرتبط هستند و چطور میتوانند برای کاربران مفید باشند.

بازاریابی از طریق موتورهای جستجو (SEM) چگونه عمل می‌کند؟

نحوه اجرای بازاریابی موتور جستجو، بر اساس سیستم مزایده است. در این مزایده برای برنده شدن، دو فاکتور اصلی را باید در نظر گرفت؛ حداکثر قیمت CPC (Cost Per Click) و مرتبط بودن تبلیغات با جستجوی انجام‌شده توسط کاربر مهم‌ترین پارامترهای اثرگذار بر عملکرد شما در مزایده هستند. در سیستم مزایده، تبلیغ‌کنندگان برای قرار گرفتن در جایگاه بالاتر در صفحات جستجو با یکدیگر رقابت می‌کنند و هرکدام از آن‌ها که فاکتورهای بهتری ارائه دهند در مزایده برنده محسوب شده و در رتبه بالاتری از نتایج جستجو قرار می‌گیرند.

انواع بازاریابی موتور های جستجو:

1-بهینه سازی موتورهای جستجو یا Seo

یک فرآیند است که طی آن طبق انجام یک سری اصول سایت را برای بازدید خزنده های موتورهای جستجو و کاربران سایت بهبود ببخشد و در نهایت باعث شود رتبه شما در موتورهای جستجو بالاتر بیاید.

2-تبلیغات کلیکی یا ppc

روش تبلیغات دیجیتالی جدیدی است که در موتورهای جستجو در سال های اخیر تغییر کرده،به این صورت است که بعد از هر کلیک بر روی وب سایت شما،مبلغی را باید پرداخت کنید احتمالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو با این موضوع برخورد کرده باشید که در کنار اسم و عنوان وب سایت کلمه Ad یا تبلیغ نوشته شده است.ممکن است تبلیغات کلیکی مربوط به وب سایت شما در بالای صفحه یا پایین صفحه نتایج موتورهای جست و جو نمایش دهد.شما میتوانید مبلغ هر کلیک ،ساعت نمایش،ناحیه جغرافیایی را نیز تعیین کنید البته هزینه تبلیغات کلیکی به رقابت کلمه کلیدی مورد نظر و هدف شما نیز برمیگردد.
اگر شما میخواهید نتایج فوری در جستجوی موتورهای جستجوگر داشته باشید از تبلیغات کلیکی استفاده نمایید اما اگر میخواهید جهت بالا امدن در موتورهای جستجو هزینه ای ندهید بهینه سازی به صورت طبیعی یا همان seo را انتخاب کنید.
در حالت فوق العاده اگر میخواهید در موتورهای جستجو اثری بگذارید باید به دنبال ترکیبی از تبلیغات کلیکی و seo باشید.
تبلیغات کلیکی (PPC) باید طبق کلمات کلیدی که رقابتی و بسیار مرتبط استفاده شود، در حالی که میتوانید کلمات کلیدی “طولانی” و آسان تری را که رقابت کمتری دارند را از طریق seo رتبه بندی کنید.

چگونه کلمات کلیدی خود را انتخاب کنیم؟!

با هدف افزایش فروش آنلاین، باید هویت مشتری ایده آل خود را بشناسید. همان طور که در فصل گذشته درباره ی ایجاد پرسنا صحبت کردیم مشتریان به بسته های فروش کلی جذب نمی شوند. بررسی و ایجاد پرسنا یک قدم بزرگ برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری واقعی است.

. شناخت نحوه ی جستجو توسط افراد:

مهمترین کاری که شما می توانید برای شناسایی مشتریان خود انجام دهید شناخت نحوه ی جستجو توسط مشتری است. شناخت تیپ شخصیتی به شما در درک عباراتی که برای جستجوی محصول شما انجام می شود کمک می کند.

این نکته اهمیت فوق العاده ای در فروش آنلاین دارد: کاربران اینترنت از کلمات و عبارات خاصی برای جستجو استفاده می کنند. آن ها مخصوصاً از اسم برند شما یا محصول یا خدمات شما استفاده نمی کنند.

مسئولیت شما پیدا کردن کلماتی است که توسط یک کاربر اینترنت جستجو می شود و منجر به پیدا کردن برند شما می گردد.

» شما با سه گروه از جستجو گران اینترنتی مواجه هستید «

. افرادی که نمی دانند یک نیاز دارند.
. افرادی که به صورت مقایسه ای خرید می کنند.
. افرادی که تصمیم خود را گرفته اند.

تمرکز کمپین بازاریابی موتورهای جستجو باید بر روی افرادی که به صورت مقایسه ای خرید می کنند باشد و به متقاعد کردن آن ها برای خرید محصول و خدمات شما بیردازید. جستجوی کلمات کلیدی به بهینه سازی وب سایت و رتبه جستجوی شما کمک بسیار می کند. این کار به بهبود متوالی و مناسب که باعث رضایت مشتری می شود منجر می گردد.

جایی که باید شروع کنید وب سایت شماست. سوالی که باید بپرسید این است، تمرکز وب سایت شما بر روی چیست؟ از گوگل برای جستجو کلمه کلیدی استفاده کنید.

این موتورهای جستجو به شما کمک می کند تا به جستجوی خود برای کلمات کلیدی طولانی ادامه بدهید و به کلماتی که رقیب کمتری دارند اهمیت بیشتری دهید. حتی اگر وب سایت شما برای کلمات کلیدی محبوب و معروف در کسب‌وکارتان بهینه شده اند کلمات کلیدی طولانی احتمال دیده شدن شما را در نتایج جستجو بالا می برد.

. جستجو مخاطب هدف:

تیپ های شخصیتی که شما در نظر می گیرد، در درک مخاطب و نحوه ی جستجوی آنان بسیار موثر خواهد بود. شما باید عباراتی که توصیف کننده ی نیازهای مخاطبان تان است را در ذهن داشته باشید. کلمات کلیدی شما باید برای هر گروه از مخاطبان تان اختصاصی باشد. باید مخاطبان را به گروه های کوچک تقسیم کنید. به مشکلات و راه حل برای آنان فکر کنید.

کار شما ایجاد فضایی مناسب برای شخصی است که کسب‌وکاری و نیازی دارد. مشتریان ایده آل شما به خاطر این که جایی برای برآورده شدن نیاز ها و خواسته هایشان وجود دارد قدرشناس خواهند بود.

چگونه بهینه سازی را به شکل درستی انجام دهیم؟

وقتی در سال 2006 بحث وبلاگ داغ شد. افراد شروع به یادگیری هنر سیاه(!) سئو کردند، متاتگ ها، بحث کلمات کلیدی، ساخت بک لینک ها و ایجاد شبکه های مجازی دوستان برای اشتراک گذاری پست ها!

اصول سئو: راه اندازی گوگل پاندا و پنگوئن بازی هنرمندان سئوی کلاه سیاه را دگرگون ساخت!

بهینه سازی موتورهای جستجو(سئو) یک تاکتیک برتر است. و هرچه قدر هوشمندتر می شود به بازی گرفتن این سیستم غیر ممکن تر می گردد. امروزه رد شدن از مرز موتورهای جستجو بیش از هر چیز به داستان گویی های آنلاین و جذاب موبوط است. افزودن محتوا به سیستم وب سایت تان به صورت روزانه مهم ترین نقش را در سئو دارد.

اما روش های مختلف و قدم های اولیه ای برای اطمینان از دیده شدن وب سایت تان توسط گوگل وجود دارد.

تحقیق کلید واژه: یک سئوی خوب با تحقیق کلید واژه آغاز می شود. شما باید کلماتی را که مشتریان شما برای جستجوی محصول تان به کار می برند بیابید!
سپس باید به کلمات کلیدی طولانی توجه کنید! این کلمات کمتر جستجو می شوند و رقابت کمتری هم دارند.
پس از آن باید به عبارات کلیدی توجه کنید! چگونه باید عبارت کلیدی را پیدا کرد؟ باید به فیسبوک، توییتر و به نظرات مثبت داده شده روی وبلاگ توجه کنید!

از کلمات کلیدی خود هوشمندانه استفاده کنید! گوگل پاندا و پنگوئن بسیاری از استراتژی های خودشان رو برای تشخیص بازی کلاه سیاه های سئو تغییر دادند. بعضی از این تاکتیک هایی که گوگل آنها را جریمه می کند، عبارتند از:

. لینک ساختن بدون کیفیت
. صفحه ی فرود بی محتوا و بی کیفیت
. کلمات کلیدی بسیار زیاد
. محتوای بی مفهوم فقط برای کسب ترافیک

تگ های موضوع: مهم ترین مکان برای نشان داده شدن کلمات کلیدی شماست.

محتوای بدنه: طوری بنویسید که نشان می دهد در حال سخن گفتن با مخاطب هستید به صورت مصنوعی متن صفحه را ننویسید. از عبارات کلیدی متن خود استفاده کنید.

متن صفحه: گوگل از توضیح متن برای پیدا کردن و دسته بندی وب سایت شما استفاده نمی کند.

ساختن لینک های داخلی! گوگل به لینک ها اعتبار زیادی پیش از هر چیز دیگری می دهد. زیرا هدف گوگل ارائه محتوای با کیفیت و مرتبط به مشتریانش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *