سئو و بهینه سازی

اهمیت الگوریتم پنگوئن

اهمیت الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن چیست؟

الگوریتم پنگوئن در سال 2012 توسط گوگل معرفی شد این الگوریتم به روز شده ی الگوریتم پاندا می باشد. که همچنان در حال فعالیت می باشد و می توان گفت که هسته اصلی برای تمامی الگوریتم های گوگل است. این الگوریتم برای مقابله با صفحاتی که با روش های غیر طبیعی از طریق به کار بردن بیش از اندازه کلمات کلیدی و لینک دهی غیر مرتبط که موجب افزایش جایگاه و رتبه ی خود در گوگل می شود، می گردد.

تاریخچه الگوریتم پنگوئن:

گوگل برای نخستین بار الگوریتم پنگوئن را در سال 2012 معرفی کرد و پس از آن تا به امروز گوگل بروزرسانی های گوناگونی را برای این الگوریتم ارائه داده است. این الگوریتم در ابتدا نیز از همه زبان ها پشتیبانی می کرد. در سال 2013 نیز آپدیت جدیدی ارائه داد که علاوه بر دسته بندی ها و صفحه اصلی سایت، در سایر صفحات نیز به دنبال لینک اسپم می گردد تا در صورت وجود، صفحه مورد نظر را مورد جریمه قرار دهد.

در ابتدای کار الگوریتم پنگوئن؛ در صورتی که سایت ‌های جریمه شده اشتباهات خود را جبران می کردند، باز هم تغییری در شرایط آن ها به وجود نمی آورد اما در بروزرسانی سال 2014 سخت گیری ها را کم کرد و در صورت جبران مورد تخلف به جایگاه قبل باز می گرداند. در سال 2016 مدیران ارشد گوگل اعلام کردند که الگوریتم پنگوئن قسمتی از هسته‌ی الگوریتم جستجو است. لازم به ذکر است که همچنان علت قانع کننده و واضحی برای انتخاب اسم پنگوئن برای این الگوریتم بیان نشده است.

اهداف گوگل برای ارائه الگوریتم ضد اسپم پنگوئن:

» مقابله با محتوای بی کیفیت (تکراری، کپی شده و فریب کارانه)
» مقابله با لینک سازی غیر حرفه ای و فریب کارانه و پنهانی (لینک های خریداری شده، » » تبادل لینک بیش از حد، استفاده از برنامه های لینک ساز و تولید لینک خودکار)
» مقابله با بارگذاری صفحاتی با کلمات کلیدی بی ربط
» مقابله با استفاده بی رویه از کلمات کلیدی
» مقابله با تغییر مسیر های فریب کارانه
» مقابله با صفحات مخربی که بدافزار هایی مانند: ویروس ها، تروجان ها و یا … بار گذاری می کنند.

هدف الگوریتم گوگل پنگوئن:

هدف اصلی این الگوریتم این است که با لینک ‌سازی ‌های غیرطبیعی یا اسپم و keyword stuffing مبارزه نماید. به عبارتی اگر سایت شما توسط این الگوریتم پنالتی شود، اعتماد گوگل نسبت به سایت شما کاهش پیدا می کند.

این الگوریتم سعی دارد که سایت ‌های پر محتوا و باکیفیت را به کاربران ارائه دهد. دقیقا هدف این الگوریتم، کاهش اثربخشی شیوه های کلاه سیاه و بر عهده گرفتن کنترل اوضاع توسط گوگل است.

چگونه متوجه شویم که توسط پنگوئن جریمه شدیم؟

زمانی که:

» یکی از صفحات وب‌سایتتان برای یک کلمه کلیدی از ایندکس گوگل خارج شده است.
» ترافیک وب‌سایت شما برای یک کلمه‌ی کلیدی به شدت کاهش پیدا کرده است.
» با پیغام “”لینک‌بیلدینگ نا معتبر”” در گوگل وب‌مستر وب سایت خود رو به رو شدید.
» شما توسط الگوریتم پنگوئن جریمه شدید و سئو سایت شما با مشکل بزرگی مواجه شده است.

راهکار های در امان ماندن از جرایم الگوریتم پنگوئن:

» استفاده از فالو و نوفالو

برای این که پروفایل بک لینکی که شما انتخاب می کنید به صورت طبیعی باشد باید از بک لینک های نوفالو و فالو در آن استفاده نمایید.

» عدم استفاده از بک لینک های ضعیف

نباید از بک لینک های ضعیف و بی کیفیت که از سایت های پولی و نامعتبر خریداری گردیده است در صفحات خود استفاده کنید.

» استفاده از نام دامنه در انکرتکست

در انکر تکست بک لینک های خود باید از برند یا نام دامنه در عوض تکرار بیهوده ی کلمه ی کلیدی استفاده کنید.(برای مشاهده مقاله انکر تکست کلیک کنید.)

» استفاده از ابزارهای آنالیز لینک ها

جهت طبیعی جلوه دادن آنالیز پروفایل خود از ابزار Monitor Backlinks برای بک لینک های خود می توانید استفاده کنید.

» استفاده از سایت هایی با ترافیک بالا

می توانید با پیدا کردن سایت ها و صفحاتی که در حوزه ی تخصصی شما قرار گرفته اند و دارای ترافیک خیلی بالایی هستند جهت لینک دهی برای وب سایت خود استفاده کنید.

چگونه الگوریتم گوگل پنگوئن 4 فعالیت موتور جستجوی گوگل را تغییر می دهد؟

هنگامی که پنگوئن 4 برای نخستین بار رونمایی شد، تعداد زیادی از وبسایت ها تحت تاثیر این الگوریتم قرار گرفتند. در آن موقع متخصصین بازاریابی شروع به رصد کردن اهداف به روز رسانی این الگوریتم کردند و سعی کردند مواردی که هر وبمستری باید بعد از این معرفی به آن ها توجه کند را کشف نمایند. در شرایطی که گوگل هیچگونه جزئیاتی را در مورد الگوریتم پنگوئن 4 فراهم ننموده است، این تنها شیوه آگاهی از نحوه کار و اهداف این الگوریتم می باشد.

پنگوئن به عنوان یک الگوریتم زنده، بخشی قابل توجه از بدنه اصلی کل الگوریتم جستجوی گوگل است. به این معنی که اگر شما دچار اشتباهاتی در توسعه و مدیریت وبسایت خود شوید این الگوریتم به سرعت شما را جریمه (Penalize) خواهد کرد و همچنین اگر سایت خود را به شیوه ای کامل ارائه دهید به سرعت پاداش شما را می دهد. واقعا اگر خوب به این موضوع فکر کنیم پی خواهیم برد که الگوریتم پنگوئن هیچ چیزی برای ترس و وحشت زده شدن ندارد و این می توان یک شیوه منطقی باشد.

از ویژگی مثبت الگوریتم پنگوئن 4 این است که یک الگوریتم بلادرنگ (Real Time) است. تا قبل از این الگوریتم، زمانی که وبسایت شما توسط گوگل جریمه می شد، شما مجبور بودید که هفته ها یا حتی ماه ها منتظر باشید تا وبسایت شما دوباره به رتبه بندی در نتایج گوگل برگردد، حتی بیشتر وقت ها نمی توانستید به رتبه بندی نتایج برگردید، زیرا گوگل در رسیدگی به این گونه درخواست ها بسیار کند عمل می کرد. اما خبر خوب این است که الگوریتم پنگوئن یک الگوریتم بلادرنگ است و به همین دلیل لازم نیست که شما نگران ارسال درخواست های پیاپی به گوگل برای برگرداندن وبسایت شما به رتبه قبلی خود باشید. این الگوریتم به تنهایی از عهده این کار برآمده و در کوتاه ترین زمان آن را انجام می دهد.

در حال حاضر موارد بسیاری وجود دارد که شما باید در مورد الگوریتم پنگوئن بدانید. تا به امروز آخرین ورژن از این الگوریتم، پنگوئن 4 می باشد و همان گونه که اشاره کردیم یک الگوریتم بلادرنگ است.

در گذشته زمانی که وبسایت شما توسط گوگل جریمه می شد، این به معنی جریمه شدن یک باره کل وبسایت بود و در این حالت شما هیچ شانسی برای نگه داشتن صفحات خوب خود در رتبه های بالای گوگل نداشتید. ولی با ظهور آخرین ورژن الگوریتم پنگوئن این قابلیت فراهم شده است که اگر یکی از صفحات شما دارای مشکلاتی باشد، گوگل تنها آن صفحه را جریمه کند و صفحات خوب دیگر رتبه خود را حفظ نمایند. جریمه تنها بر روی آن صفحه اعمال می شود (صفحه ای که دارای مشکل است) و این می تواند برای صفحه بازاریاب هایی که به صورت منظم کار می کند بسیار خوب باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.