سئو و بهینه سازی

چگونه سایت مان در صفحه اول گوگل قرار بگیرد؟

چگونه سایت مان در صفحه اول گوگل قرار بگیرد؟

دو راز مهم برای بودن در صفحه اول گوگل:

جالبه که بدونید برای اینکه اولین لینک گوگل باشید باید دو کار انجام دهید! اولی تولید محتوای ارزشمند و دومی برندسازی اینترنتی است! شما با این دو عامل در صفحه اول گوگل با کلمات پر کاربرد خواهید بود.

در اکثر مواقع سئو بدون برندسازی تاثیر چندانی در فروش ندارد. برندسازی به شما کمک می کند بازدیدکنندگان به شما برای خرید اعتماد کنند. الان به خودتان می گویید که چقدر کلی توضیح داده شد! ما این را نمی خواستیم!! صبر کنید، در ادامه می خواهیم این دو مبحث را حسابی برایتان باز کنیم. همراه مقاله استدیو تدسا از ( هلدینگ بین المللی توسعه دهندگان ) باشید.

» تولید محتوای ارزشمند راهی برای رسیدن به صفحه اول گوگل «

منظور از تولید محتوای ارزشمند چیست؟ اول این موضوع را شرح دهیم و بعد به سراغ جزییات بیشتر برویم. محتوای ارزشمند برای یک سایت، یعنی محتوایی که بتواند مشتریان هدف را به سایت بکشاند و منجر به جلب اعتماد و هدایت آنها به سمت خرید محصول و یا استفاده از خدمات شود. پس شما برای تولید محتوای ارزشمند می بایست اطلاعاتی در خصوص طیف مشتریان خود داشته باشید تا بر اساس آن اقدام به تولید محتوا کنید که به آن پرسونای مخاطب می گویند.

پس از شناخت مخاطب نوبت به تولید محتوا بر اساس علاقه مندی ها، نیازمندیها و طرز فکر مخاطبان هدف است. این تولید محتوا به چه صورت باید انجام شود؟

تولید محتوا از نظر نوع (type) به چند بخش تقسیم می شود:

. محتوای متنی
. محتوای تصویری (شامل عکس، اینفوگرافیک و …)
. محتوای ویدئویی
. محتوای فایلی (pdf , اسلاید پاورپوینت و …)

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل:

وقتی قرار باشد شما در صفحه اول گوگل باشید، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مخصوصا در سایت های پر رقابت کار راحتی نیست و ماه ها و بعضی اوقات سالها زمان می برد تا سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد.

سئو یک روش تدریجی و زمان بر برای کسب درآمد است اما وقتی شما به صفحه اول برسید بازخوردی خواهید داشت که توسط آن کلیه هزینه ها و سرمایه گذاری که روی سئو کردید به شما باز خواهد گشت.

توجه داشته باشید که برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل دکمه ای وجود ندارد که شما با فشردن آن سریعا به این مهم دست پیدا کنید. باید طبق لیستی که در بالا ارائه داده شد تلاش و زمان بندی کنید تا به نتیجه برسید.

شرکت سئوکار چه هزینه هایی را بر روی سئوی سایتمان می کند؟

هزینه های مربوط به شرکت سئو کننده عبارت است از:

. ایجاد ساختار متناسب سایت از نظر کدنویسی و تگ ها و متا تگ ها با پرداخت هزینه به سئوکارهای خود

. استفاده از ابزارهای بهبود سرعت در سایت که اغلب پولی و زمان بر هستند.

. استفاده از بک لینک سازی برای بهبود رتبه سایت که اغلب ساخت بک لینک با هزینه همراه است.

. در مواردی که تولید محتوا نیاز است به نویسندگان هزینه برای تولید محتوای مناسب پرداخت می کنند.

. در مواردی که نیاز به ایجاد رسانه های ویدیویی و تصویری است به طراحان هزینه ایجاد تصاویر و ویدئو پرداخت می شود.

اگر قصد بودن در صفحه اول گوگل را دارید باید بدانید که قیمت صفحه اول گوگل با یک کلمه کلیدی معمولا از ۳ میلیون تومان به بالا است.

تاثیر تگ توضیحات درآوردن سایت به صفحه اول گوگل:

تگ توضیحات در صفحه شما ظاهر نمی شود. فقط در سورس کد های صفحه ظاهر می شود، وقتی گوگل آن را می خواند تصمیم گیری می کند سایت یا مقاله شما در مورد چه چیزی هست.

» از کلمات کلیدی برای بهینه سازی صفحه استفاده کنید « 

تگ‌های توضیحات به این دلیل مفید هستند که اغلب دیکته می کنند که صفحات شما در نتایج جستجو چطور نشان داده شود. برای اثربخشی مطلوب، تگ توضیحات باید ۷۰-۱۶۰ کاراکتر باشد.

متای توضیحات شما باید مختصر و حاوی بهترین کلمات کلیدی و یا هم معنی که به وضوح مرتبط هستند باشد. همچنین تگ توضیحات شما باید شامل یک دعوت به اقدام باشد. اگر می خواهید مردم بر روی صفحه شما در نتایج جستجوی گوگل کلیک کنند، بگویید چیکار کنند!

» استفاده از دعوت به اقدام «

استفاده مواردی مثل: “برای … اینجا را کلیک کنید” ، “همین حالا … و دریافت کنید” و یا “سفارش ارزان …” یا ” خواندن مقاله ما در مورد … “

اطمینان حاصل کنید که هر صفحه از وب سایت شما توضیحات متا مربوط به خودش را دارد تا از از هر گونه محتوای تکراری جلوگیری شود. گوگل شما را برای استفاده از محتوای تکراری در تگ توضیحات مجازات نخواهد کرد.

با این حال، اگر شما محتوای تکراری داشته باشید گوگل برای شما تصمیم می گیرد که برای یک موضوع خاص کدام صفحه را نشان دهد. باز هم شما نمی خواهید گوگل تصمیم بگیرد چه چیزی در نتایج جستجوی خود ظاهر کند.

برای دیدن عنوان سایت و یا تگ توضیحات، به سادگی با استفاده از دکمه سمت راست ماوس خود سورس کد (یا Source Code) را انتخاب و سپس کنترل F را بزنید. بعد کلمه مورد نظر خودتان را تایپ کنید، مثلا برای عنوان title و برای تگ توضیحات به دنبال description باشید. در انجا تنظیماتی که انجام داده اید و آنچه در نتایج موتورهای جستجو به نمایش درخواهد آمد، مشاهده خواهید کرد.

تگ H1 : راز اصلی نمایش سایت در صفحه ی اصلی گوگل:

این تگ نشان دهنده عنوان مقاله شما و انچه در صفحه وب شما به نظر می رسد، می باشد؛ و ممکن است با تگ عنوانی که برای صفحه انتخاب کرده اید متفاوت باشد.

با این حال، اگر شما در قسمت تگ عنوان (متا عنوان) چیزی را وارد نکرده باشید اغلب عنوانی که گوگل برای مقاله شما در نتایج جستجو در نظر می گیرد تگ H1 است.
اگر شما از یک تگ عنوان جداگانه به منظور استفاده از نتایج جستجو استفاده کرده باشید مقداری انعطاف پذیری در اینجا برای افزایش طول مقاله خود و یا استفاده تغییرات دقیق و ظریف از کلمات کلیدی تان که تمایل دارید رتبه بگیرد، خواهید داشت.

تگ‌های H1 به Google می گوید در صفحه شما چه چیزی مهم است. در واقع پشتیبانی از تگ عنوان شما هست. علاوه بر این تعداد دیگری از تگ‌های H نیز در صفحه شما وجود دارد که شامل (H2, H3, … H6) هستند و با افزایش شماره انها از اهمیت استفاده شان کم می شود و روند استفاده شما در صفحه نیز باید ترتیب نزولی داشته باشد.
از تگ H1 فقط یک بار در آن صفحه سایت استفاده کنید. از تگ H2 برای عنوان های فرعی اصلی و از تگ H3 برای رده بندی کلی زیر عنوان ها استفاده کنید.

دیگر مواردی که باید برای اول شدن در گوگل در نظر بگیریم:

» تا جای ممکن سایتمان را در سطح اینترنت معرفی کنیم. استفاده از سایتهای وبلاگدهی را به شما پیشنهاد می کنم.

» تا جای ممکن در سایتهای پرسش و پاسخ مثل انجمن ها عضو شوید و به سوالات تخصصی موضوع کاریتان پاسخ دهید.

» در شبکه های اجتماعی فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس، لینکدین، پینترست و اینستاگرام عضو باشید و به جد فعالیت کنید.

» سعی کنید همیشه کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی پویا و فعال نشان دهید.
خبر سازی تبلیغاتی کنید. تا می توانید با خبرسازی تبلیغاتی خود را نزد مخاطبان محبوب کنید.

» برای تبلیغات اینترنتی برنامه داشته باشید.

» برای هر کاری استراتژی، هدف، وظیفه و نقشه راه ترسیم کنید.

» با مشاورین مربوطه و کاربلد در تمامی اموری که می خواهید به آن وارد شوید مشورت کنید. به یاد داشته باشید چند کار اشتباه می تواند منجر به شکست کل مجموعه در رسیدن به هدف شود.

» سعی کنید همیشه سایت خود را با مطالب مرتبط به کسب و کارتان بروز نگه دارید.

» مطالب سایت را به صورت زنجیر وار به هم وصل کنید.

» اگر در گذشته مطلبی نوشته اید و با پیشرفت تکنولوژی اطلاعاتی در آن زمینه بروز شد، سعی کنید مطلب قبلی را ویرایش و بروزرسانی کنید.

» برای دیده شدن مطالب جدید سایت از مطالب قدیمی و مرتبط به آن لینک دهید.

» اگر قصد رپورتاژ آگهی دارید حتما با یک مشاور در خصوص نحوه صحیح انجام آن مشورت کنید.

محتوای تصویری کلید موفقیت شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل:

استفاده از تصاویر به شیوه ای درست در وب سایت باعث بهتر دیده شدن شما می شود. یک نکته مهم در اول شدن در گوگل مطرح است. اینکه همینطور که باید به صورت متنی در صدر نتایج باشیم، تصاویر و ویدئوهای ما هم باید برای اول بودن در صدر نمایش داده شوند.

برای این منظور ما پیشنهاد می کنیم روشهای زیر را برای تولید محتوای تصویری مد نظر قرار دهید تا در صدر نتایج گوگل دیده شوید:

» تصاویر یونیک ایجاد کنید.

» برای ایجاد تصاویر یونیک باید از نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ بهره ببرید.

» حتما در تصاویر خود از لوگو و آدرس سایت یا شماره تلفن استفاده کنید.

» از اینفوگرافیک ها برای توضیح مراحل کاری استفاده نمایید.

» برای صفحات درباره ما خود از شرکت و یا محیط کارتان عکس های خوب گرفته و در آنجا قرار دهید.

» برای عکسبرداری از محیط دفتر و محل کار، از نمونه های سایت شاتراستوک در آن زمینه ایده بگیرید.

» تصاویر را با نام مرتبط ترجیحا با کلمه کلیدی صفحه و موضوع عکس ذخیره کنید.

» نام فایل تصویر بسیار بر روی سئو تاثیر گذار است.

» استفاده از خاصیت alt و title را در تصاویر فراموش نکنید و آنها را با کلمات کلیدی پر کنید.

» حتما یک سایت مپ از تصاویرتان ایجاد کنید و در بخش سایت مپ گوگل وبمستر آن را ثبت کنید.

» در پینترست ثبت نام کنید! پینترست یک شبکه اجتماعی عکس محور است. بعد از ثبت نام حساب پینترست را می توانید به دیگر شبکه های اجتماعی وصل کنید. سپس می توانید addon پینترست را روی مرورگر خود نصب کنید. پس از نصب addon پینترست شما قادر هستید تصاویر وب سایت خود را با توضیح و ثبت لینک در پروفایل خود در پینترست انتشار دهید. این کار باعث بیشتر دیده شدن تصاویر سایت شما در گوگل می شود.

» برای مطالب خود تصاویر شاخصی که ایجاد کرده اید را انتخاب کنید.

استراتژی محتوا مهمترین عامل موفقیت شما در اینترنت است:

اگر در محتوا نویسی استراتژی تعیین نکرده باشید تمامی زحمات شما برای تولید محتوا به مشکل می خورد. ما مشتریانی داشتیم که با ما تماس گرفتند و گفتند که ما هم محتوا درج کردیم، هم لینک سازی کردیم و هم در شبکه های اجنماعی فعالیت کردیم و تبلیغات گسترده ای هم انجام دادیم. اما موفق نبودیم. چرا؟

جواب این چرا فقط یک چیز است و آن هم نداشتن استراتژی است. شما برای سئوی یک سایت باید استراتژی در موارد زیر داشته باشید:

» استراتژی تولید محتوا
» استراتژی لینک سازی
» استراتژی تبلیغات

مهمترین بخش در سه نکته بالا استراتژی تولید محتواست. در استراتژی تولید محتوا مشخص می شود که چه مطلبی باید به عنوان صفحه اصلی مطرح شود. چه مطلبی باید به عنوان صفحات مهم و شاخص معرفی شوند و چه مطالبی باید به صورت مقاله هایی که به مطالب شاخص اشاره دارند نوشته شود.

استراتژی تولید محتوا مشخص می کند که وقتی قرار است مثلا با کلمه سئو در صدر گوگل باشیم، باید چه محتواهایی تولید کنیم، و آنها را با چه موضوعاتی ایجاد کنیم و چطور به هم لینک سازی کنیم.

طبق چیزی که من در سایت MOZ دیدم، کسی که بتواند یک استراتژی محتوای درست را طراحی کند باید حداقل ۴ سال در زمینه سئو فعالیت کرده باشد که بتواند یک طرح سئوی مناسب برای سایت ترسیم کند.

پس ایجاد استراتژی محتوا یکی از مهمترین بخش هایی است که شما باید بدان اهمیت دهید. اگر به دنبال این هستید که با خواندن مطالبی در این خصوص ، یک استراتژی درست برای خود پیاده سازی کنید باید بگویم که کاملا راه غلط را دارید می پیمایید!

استراتژی باید توسط یک تیم یا شخص باتجربه ترسیم شود. برای این منظور می توانید از خدمات ما در زمینه طراحی استراتژی سئو بهره ببرید.

» در خصوص استراتژی لینک سازی هم باید چند نکته را رعایت کنیم «

. از سایتهای مرتبط و قوی (آتوریتی بالا) بک لینک بگیریم.
. سعی کنیم با تولید محتوای قوی باعث شویم کاربران مطالب ما را انتشار دهند.
. از انواع آنکرتکست برای لینک سازی استفاده کنیم.

طول متن اهمیت زیادی دارد:

در بالا به اینکه متن شما چند کلمه ای باشد اشاره کردیم. طول متن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر چقدر متن شما طولانی تر باشد یعنی در خصوص آن کلمه شما مطلب بیشتری به مخاطبان ارائه کرده اید.

این مطلب بیشتر منجر می شود که گوگل فکر کند شما منبع تر از بقیه سایتها هستید و در این خصوص بیشتر می توانید به مخاطبان اطلاعات برسانید. گوگل هم که وظیفه نمایش نتایج بهتر به مخاطبان را دارد این فاکتور را (طولانی بودن متن) مورد توجه قرار می دهد.

طولانی بودن متن همچنین منجر می شود کاربرانی که میخواهند کلیت یک موضوع را متوجه شوند کل مطلب شما را به دقت مطالعه کنند و مطالعه این مطلب طولانی به دلیل بیشتر زمان گذاشتن کاربران منجر به بهبود رتبه سایت شما می شود.

» به جز طول متن طول تایتل و تیترها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است «

شما باید همه چیز را برای گوگل به صورت واقعی جلوه دهید. یک حقیقت این است که رباتهای گوگل به این تکنولوژی رسیده اند که مثل انسان فکر کنند! اگر ربات های گوگل فکر کنند که شما با ایجاد تیترهایی با کلمات کلیدی قصد حساس سازی غیرواقعی گوگل به سایت خود را دارید شما را جریمه می کنند.

برای اینکه از این جریمه ها به دور باشید می بایست در انتخاب تیتر و تایتل های مطلب خود کمی هوشمندانه عمل کنید. چطور؟

. تیتر مطلب خود را فقط با کلمه اصلی پر نکنید.
. در آن از کلمات هم بسته و مرتبط استفاده کنید.
. تایتل بهتر است بالای ۷۰ کاراکتر و کمتر از ۱۶۰ کاراکتر باشد.
. تیتر ۱ یا همان H1 بهتر است با کلمه کلیدی شروع شود اما فقط شامل آن نباشد، مثلا به جای نوشتن دیجیتال مارکتینگ در تگ H1 بنویسیم دیجیتال مارکتینگ به سبک شایگان.
. تیترهای H2 و H3 هم باید همینطور بنویسید.
. هر چقدر تیترها را طبیعی تر بنویسید احتمال بودن در صفحه اول و رتبه اول گوگل برای شما بیشتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *